Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روسیه گفته است که نزدیک به 1000 سرباز اوکراینی در یک کارخانه فولادسازی غول پیکر در ماریوپل تسلیم شده و دفاع سرسختانه خود را از سایتی که به نماد مقاومت کشورشان تبدیل شده است، رها کرده اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از آسوشیتد پرس؛اوکراین به جنگجویان دستور داد تا جان خود را نجات دهند - و گفت که ماموریت آنها بمتوقف کردن نیروهای روسی اکنون کامل شده است - اما ستون سربازانی را که از نیروگاه خارج می شدند ؛تسلیم ننامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این جنگجویان با سرنوشت نامشخصی روبرو هستند و اوکراین می‌گوید که امیدوار به تبادل اسرا هستند، اما روسیه قول داده حداقل برخی از آنها را برای جنایات جنگی محاکمه کند.

مشخص نیست که چه تعداد جنگجو در داخل پناهگاه ؛آخرین پایگاه اوکراین در شهر بندری استراتژیک که اکنون تا حد زیادی به ویرانه تبدیل شده است. باقی مانده اند.

هر دو طرف تلاش می کنند روایت خاص خود  را شکل دهند و پیروزی های تبلیغاتی را از آنچه یکی از مهمترین نبردهای جنگ بوده است استخراج کنند.

  ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت که 959 سرباز اوکراینی که از روز دوشنبه شروع به خروج کردند، اکنون نیروگاه آووسستال را ترک کرده اند. در جایی، مقامات تعداد جنگجویان را در شبکه گسترده تونل ها و سنگرهای آسیاب 2000 نفر اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوکراین ماریوپل کارخانه فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

 

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم