Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@08:53:55 GMT

معاملات خودرو در بورس کالا استارت زده شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۳۵۶

معاملات خودرو در بورس کالا استارت زده شد

طبق اعلام قبلی بورس کالا، امروز (4شنبه) گروه بهمن موتور با عرضه خودروی دوکابین و تک‌کابین کارا به بورس آمد که در مجموع 29 دستگاه کارای دوکابین با قیمت پایه 301 میلیون تومان و 26 دستگاه کارای تک‌کابین با قیمت پایه 291 میلیون تومان فروخته شد، همچنین با توجه به میزان عرضه، خریداران می‌توانند در سیستم مازاد عرضه (مچینگ) هم اقدام به خرید خودرو از بورس کالا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، تجربه معاملات امروز خودروی کارا گروه بهمن موتور در بورس کالا حاوی 4 نکته کلیدی است که به‌نظر می‌رسد نیازمند توجه بازیگران بازار است:

نخست اینکه، تجربه عرضه خودرو کارا در بورس کالا نشان داد، به‌خلاف برخی نگاه‌ها و نگرانی‌ها مبنی بر احتمال ورود تقاضای کاذب به این معاملات، اما امروز خودرو در سازوکار عرضه و تقاضا و با منصفانه‌ترین روش و قیمت مورد معامله قرار گرفت.

دوم اینکه، در سمت عرضه گروه بهمن موتور به‌عنوان تولیدکننده توانست محصول خود را با قیمت تعادلی به بازار عرضه کند و در سمت تقاضا (خریداران) مصرف‌کننده هم با قیمت پایین‌تر از بازار آزاد (حتی با لحاظ درنظر گرفتن مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، پلاک‌گذاری، بیمه شخص ثالث) محصول خود را خریداری کند.

سوم اینکه، سازوکارها در بورس کالا از یک قاعده اصلی پیروی می‌کند و آن، کشف قیمت براساس عرضه و تقاضاست و به همین دلیل تعادل بازار هم در همین سازوکار شکل می‌گیرد.

چهارم اینکه، در بورس کالا، معاملات در فضایی شفاف، تعادلی و به‌دور از حواله و اختلافات قیمتی رقم می‌خورد و منفعت این رویه به‌طور همزمان به تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌رسد./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: معاملات خودرو بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۳۷.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۰۵۶ میلیارد سهم بود که طی ۴۶,۰۳۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۲۴۱.۰۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۴۱,۶۳۲.۹۳۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748261

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال