ناگفتههای مصطفی کیایی درباره دستمزدهای نجومی در شبکه نمایش خانگی
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۴۵۵
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی کیایی درباره پیامدها و آثار دوسال پاندمی کرونا، بیان کرد: کرونا در شغل ما هم مانند بسیاری از مشاغل تاثیری بسیار منفی گذاشت اما از جایی به بعد به دلیل این که سینما و سالن سینما محل امنی برای تجمع نبود، شبکه نمایش خانگی قدرت بیشتری پیدا کرد و توانست که در این مدت تولیدات متعددی را ارائه کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نویسنده، کارگردان و تهیهکننده فیلم سینمایی چهارراه استانبول (۱۳۹۶) گفت: به هرحال هنوز عوارض کرونا بر پیکره سینمای ایران وجود دارد و سالن سینما و سینما در معنای عام دو، سه سالی از جریان جذب مخاطب عقب افتاده است. این اتفاق کاملا طبیعی است که در صورت تغییر شرایط، مخاطب تغییر رفتار می دهد؛به ویژه پس از دوران پاندمی کرونا و قرنطینه کاملا طبیعی بود که مخاطب عادت کند محتوا را با راحتی بیشتر در خانه خودش ببیند. در نتیجه این اتفاقات، عادت سینمارفتن به نوعی دچار فراموشی شده است و این فراموشی با توجه به تغییر سبک تماشای فیلم گسترۀ وی.او.دیها بیشتر هم می شود.
کارگردان و تهیهکننده فیلم سینمایی بارکد (۱۳۹۴) با اشاره به موقعیت سینما در دنیای امروز تاکید کرد: البته که امروز در تمام دنیا سینما تبدیل به یک صنعت وی.آی.پی شده است و این گونه نیست که عادت رفتن به سالن سینما و تماشای فیلم در سینما در زندگی همه مردم وجود داشته باشد. اما عقیده دارم که اگر بازهم در سالن های سینمای ما فیلم های خوبی اکران شود، مردم مجددا به سینما بازخواهند گشت.
وی افزود: نمایش خانگی صنعتی نوپایی است و در صورتی که بهایی به آن داده شود (هم چنان که در این مدت داده شده)، کم کم جای خودش را پیدا کرده و در چند سال آینده بخش عمده ای از زندگی ما را درگیر خودش خواهد کرد.
کیایی در پاسخ به این پرسش که چرا دستمزدهای نجومی در تولیدات شبکه نمایش خانگی وجود دارد و این دستمزدها توقعات را بسیار بالا برده است، اظهار کرد: این مشکل پلتفرم ها نیست و مشکل اصلی از سوی تهیه کنندگان است؛ البته که پروژه هایی هم داریم که با دستمزدهای منطقی و درست در حال تولید است اما عقیده دارم که این موضوع اساسا معضل تهیه کنندگی است و ریشه آن را باید در این حیطه بررسی کرد.
نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی خط ویژه (۱۳۹۲) بیان کرد: وقتی فیلمنامه و متن خوب ندارید و با ۵ قسمت می خواهید کار را شروع کنید و حتما می خواهید در کار، بازیگر چهره داشته باشید، مجبورید و باید پول بدهید تا آن ها را بیاورید.
مصطفی کیایی کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامهنویس سینما و تلویزیون فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۳ در مرکز آموزش فیلمسازی اداره ارشاد کرج آغاز کرد و از سال ۱۳۷۶ همزمان با تحصیل در رشته فیلمسازی در دانشگاه به عنوان دستیار کارگردان در مجموعههای تلویزیونی و سینمایی مشغول به کار شد.
کیایی پس از اتمام دوران تحصیل در سال ۸۱ به عنوان نویسنده، کارگردان و تدوینگر در برنامههای تلویزیونی فعالیت خود را ادامه داد و در این مدت برنامههای زیادی را برای شبکههای مختلف تلویزیونی ساخت. وی در سال ۱۳۸۶ درخواست پروانه ساخت فیلم بعدازظهر سگی سگی را به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال نمود، اما موفق به اخذ پروانه ساخت نگردید و با تعویض تهیهکننده در سال ۱۳۸۸ پروانه ساخت فیلم بعد از ظهر سگی سگی را به تهیهکنندگی جوزان فیلم اخذ نمود و اولین فیلم بلند سینمایی خود را جلوی دوربین برد. کیایی در سال ۱۳۹۸ اولین سریالش را با نام همگناه کارگردانی کرد که نویسندگی آن برعهده محسن کیایی و علی کوچکی بود.
منبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: کارگردانان سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران نمايش خانگي نمایش خانگی تهیه کننده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهران مدیری باز هم در سکوت قهوهاش را میخورد؟
مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاهها را به خود معطوف کرده است.
به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمتهای جدید برنامه مدیری، به مرحلهی تازهای نرسیده اما متوقف هم نشده است.
اختلافنظرها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامهای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبههایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روزها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.
به تازگی هم خبرهایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح میدهند پروژههایشان را در بیخبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.
در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را میتوان پروژهی جدید مهران مدیری پس از برنامهی «اسکار» دانست؛ رئالیتیشویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران میگذرد.
گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقشهای محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، میتوان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.
هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان میاندازد؛ سریالی که در قالب سیدی و دیوی دی منتشر میشد و به عنوان پرفروشترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسشبرانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.
انتهای پیام