Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@00:15:36 GMT

علت مرگ توله یوزهای ایرانی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۴۷۷

علت مرگ توله یوزهای ایرانی چیست؟

امروز خبر تلف شدن یکی دیگر از یوز پلنگ‌های تازه متولد شده در شرایط اسارت در زمان انتقال به تهران اعلام شد و به نظر می‌رسد پروژه نگهداری یوزها در سمنان شکست خورده است.


 معاون محیط‌زیست طبیعی در حالی از تلف شدن دومین توله یوز متولد شده در اسارت خبر داد که اخیرا نسبت به روش وضع حمل و نگهداری یوزهای تازه متولد شده انتقادات زیادی وارد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری صبح امروز با اشاره به اینکه دامپزشک تیمارگر توله یوزها متوجه تغییر در عادت دفع آنها می‌شود. گفته است: پس از بررسی‌های انجام پذیرفته، با نظر دامپزشک متخصص، تصمیم بر این شد که توله‌ها، برای بررسی بیشتر و نظارت دامپزشکی به یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی در تهران منتقل شوند که متأسفانه یکی از توله‌ها در مسیر انتقال به تهران تلف شد.

تلف‌شدن توله یوز در دست بررسی و علت دقیق آن پس از کالبدگشایی اعلام خواهد شد.

پزشک معتمد مرکز تکثیر یوز آسیایی در زمان تلف شدن اولین توله ایران اعلام کرده بود که این توله از زمان تولد ضعیف و در این ۴ روز افزایش وزنی نداشت‌ و بعد از کالبدشکافی علت تلف‌شدن ناهنجاری مادرزادی ریه سمت چپ و چسبندگی ریه تعیین شد.

اما ایمان معماریان دامپزشک حیات وحش درباره علت تلف شدن توله یوز اول محتمل‌ترین دلیل مرگ آن، تغذیه اشتباه توله دانست و گفت: به علت نداشتن علم کافی در شیردهی به توله‌ها به صورت وارونه، شیر وارد ریه‌های توله یوز شده و توله تلف شده است.

تلف شدن دومین توله یوز؛ مرگ در مسیر تهران! | فقط یک توله «ایران» باقی ماند
تصاویر لحظه لمس توله‌های «ایران» را ببینید | توله‌ها بوی انسان گرفتند؛ مادر به آنها شیر نمی‌دهد

وی گفت: توله‌ یوز پلنگ‌ها در زمان سزارین بدون دستکش لمس شده‌اند و گرفتن بوی انسان به توله‌ها باعث شده تا مادر فرزندان خود را نپذیرد، تیم پزشکی و افرادی که برای سزارین و نگهداری از فرزندان ایران انتخاب شده اند، تاکنون یوزپلنگ ندیده اند، و به علت نداشتن دانش و تجربه کافی ابتدا جنسیت توله یوز را اشتباه تشخیص دادند.

خبرگزاری فارس یک ماه پیش از تولد یوزها در گزارشی احتمال زنده ماندن توله یوزپلنگ ها را پایین عنوان کرده، با اشاره به اینکه یوزپلنگ‌ها به صورت طبیعی مشکل ژنتیکی دارند و به همین دلیل هم از لحاظ جمعیتی دچار مشکل شده اند، گفت: شانس بارداری یوزپلنگ در شرایط عادی ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

احتمال سقط، مرده به دنیا آمدن توله ها، و یا تلف شدن توله یوزپلنگ در روزهای اولیه تولدوجود دارد.

با اعلام خبر انتقال تنها توله باقیمانده ایران به تهران به نظر می‌رسد پروژه نگهداری و تکثیر یوزها در اسارت در منطقه توران طبق پیش بینی‌ها موفق پیش نرفته است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: توله یوز تلف شدن توله ها تلف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ساخت بمب اتم توسط ایرانی‌ها ناراحتید؟ این بمب گوارای وجودشان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 «خجالت آور است، درحالی که ایران فناوری بومی دارد، کشورهای عربی هنوز به دنبال خرید چند تیر موشک با قیمت‌های بالا و چند میلیارد دلاری از آمریکا هستند، موشک‌هایی که در هر جنگی در چند ثانیه دود خواهند شد... ناراحتید از ساخت بمب اتم توسط ایران صحبت میکنم؟ این بمب گوارای وجودشان چون با دست خودشان به آن رسیده‌اند، شما هم خودتان سلاح بسازید ببینید در این برنامه چه خواهم گفت...» این بخشی از مواضع مجری عرب در مناظره با چند مهمان عرب است که روی خط تلفن می‌آیند و ادعاهای عجیبی مطرح می‌کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • از ساخت بمب اتم توسط ایرانی‌ها ناراحتید؟ این بمب گوارای وجودشان
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • توله کفتارهای زخمی شده توسط سگ‌های روستا در کهگیلویه مداوا شدند