Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@18:11:04 GMT

افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای خزر

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۶۴۷

افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای خزر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه و افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر در دریای خزر خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ  از فعالیت سامانه بارشی و بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد از چهارشنبه تا شنبه(۲۸ تا۳۱ اردیبهشت)خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط جوی روز چهارشنبه در آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه شمالی زنجان، دامنه و ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان، پنجشنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و سمنان مورد انتظار است.

همچنین این وضعیت روز جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و شنبه در خراسان شمالی، گلستان، مازندران و نیمه شمالی خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

این پدیده جوی لغزندگی جاده‌ها، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر به‌طور محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و اختلال در پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد را به دنبال دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی خودداری از توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگر از افزایش میزان سرعت باد( شمالی، شمال‌غربی، شمال‌شرقی) و افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱ تا ۲ متر و در فرا ساحل بین ۲ تا ۳ متر در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان از پیش از ظهر جمعه تا بعدازظهر شنبه (۳۰ تا ۳۱ اردیبهشت) خبر داد.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق‌های صیادی و شناورهای کوچک وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی، پرهیز از شنا به‌ویژه در فراساحل، محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع به‌ویژه در فراساحل را توصیه کرد.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش میزان سرعت باد در نواحی شمال‌غربی-جنوب‌غربی و افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر در فرا ساحل بین ۲ تا ۲.۵ متر از جمعه تا یکشنبه(۳۰ اردیبهشت تا اول خرداد) هشدار صادر کرد.

این شرایط جوی روز جمعه در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و خوزستان، شنبه در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان و یکشنبه در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهرو هرمزگان مورد انتظار است.

به دنبال وقوع این پدیده جوی احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق‌های صیادی و شناورهای کوچک مورد انتظار است بنابراین سازمان هواشناسی پرهیز از شنا به‌ویژه در فراساحل، محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع به‌ویژه در فراساحل را توصیه می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آب گرفتگی معابر ، افزایش ارتفاع موج ، تگرگ ، وزش باد شدید ، هشدار هواشناسی ، بارش باران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آب گرفتگی معابر افزایش ارتفاع موج تگرگ وزش باد شدید هشدار هواشناسی بارش باران ساحلی و دور از ساحل ویژه در فراساحل افزایش ارتفاع موج سازمان هواشناسی احتمال خسارت هشدار زرد رنگ خراسان شمالی خلیج فارس ساحل بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899488

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب