Web Analytics Made Easy - Statcounter

 احمد آوایی نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوا در پی ورود توده گرد و غبار به کشور در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«مردم حق ⁧‫هوای پاک‬⁩ دارند برای تنفس سالم!

در زمینه آلودگی مداوم هوای اکثر مناطق ایران، انفعال دستگاه دیپلماسی در راستای عدم جلوگیری از سدسازی‌های جدید ترکیه که باعث کاهش قابل توجه حق‌آبه دجله و فرات و خشکی تالاب استراتژیک هورالعظیم شده و همچنین ضعف در ⁧‫مدیریت منابع آبی کشور‬⁩ که منشا ریزگردهای داخلی بوده، کاملا مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت باید برنامه جامعی برای مقابله با ریزگردها تهیه نموده و از سوی دیگر از طریق مذاکرات هدفمند با عراق جهت کنترل کانون‌های ریزگردها در خارج کشور مقابله نماید.

مسئولان بدانند مردم مظلوم ایران شایسته ⁧‫بی‌آبی‬⁩ و ⁧‫بی‌هوایی‬⁩ نیستند!»

از چند روز گذشته ورود توده گرد و غبار به کشور باعث آلودگی هوا شده است تا جایی که روز گذشته ادارات، دانشگاه ها و مدارس تعطیل شد و امروز نیز مدارس را به تعطیلی کشاند.

همچنین صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت و گو با ایسنا از ورود توده جدید گرد و خاک به غرب و جنوب غرب کشور طی روز جمعه (۳۰ اردیبهشت ماه) خبر داد و گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های تصاویر ماهواره‌ای، گردوخاک منتقل شده از کشور عراق امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور در بوشهر و خلیج فارس همچنین استان‌های البرز و تهران را فراگرفته است که در این مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم بود. در روز جمعه(۳۰ اردیبهشت) دوباره با شکل‌گیری گردوخاک روی عراق، شرایط برای انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور مهیا می‌شود.

صبح امروز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، با اشاره به افزایش آلایندگی‌ها و گرد و غبار در استان‌های مختلف کشور بویژه استان خوزستان، اظهار داشت: حل ریشه ای این موضوع نیازمند همکاری با کشورهای منطقه و همسایه است.

بر همین اساس رئیس جمهور به سازمان محیط زیست مأموریت داد با همکاری وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های ذیربط، از طریق رایزنی با کشورهای همسایه مشکل آلایندگی هوا را حل کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: احمد آوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • سوگنامه رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع)
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • معلم به‌یادماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • تهران از استان‌های محروم کشور است