Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-28@15:08:13 GMT

رسمی؛ دستمزد بازیکنان تیم زنان و مردان آمریکا برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۸۶۲

قطعا درآمد تیم مردان چند برابر تیم زنان خواهد بود اما حالا دستمزد یکسانی در اختیار تیم مردان و زنان آمریکا قرار می گیرد. بازیکنان تیم زنان آمریکا از این موضوع شکایت داشتند که آنها با وجود کسب افتخارات بسیار بیشتر نسبت به تیم مردان، دستمزد بسیار کمتری از آنها دریافت می کنند.

فدراسیون فوتبال ایالات متحده آمریکا از این به بعد دستمزد یکسانی به بازیکنان تیم مردان و زنان خود اختصاص می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال سال ها اعتراض و نارضایتی ملی پوشان زن آمریکایی، فدراسیون فوتبال آمریکا با این تصمیم موافقت کرده است. مگان راپینو و الکس مورگان دو ستاره تیم زنان آمریکا بیشترین نقش را در به نتیجه رساندن این موضوع داشته اند. 

به نقل از واشنگتن پست و با تایید رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا؛ در راستای برقراری عدالت و برابری در تیم های ملی زنان و مردان آمریکا، از این به بعد دستمزد و پاداش یکسانی به تمام ملی پوشان فوتبال آمریکا اختصاص می یابد. پس از اعتراض ستاره های تیم ملی زنان آمریکا، این باور در میان رسانه ها و مردم ایجاد شد که فدراسیون فوتبال آمریکا، نگاه متفاوتی به مردان و زنان دارد. رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا ضمن رد این دیدگاه، تایید کرد:

ما قراردادی امضا کردیم تا ایالات متحده به اولین کشوری تبدیل شود که دستمزد برابر برای تیم های فوتبال مردان و زنان خود درنظر می گیرد. برای اینکه در نهایت به نقطه ای برسم که در هر دوره اقتصادی حقوق این تیم ها برابر باشد، واقعاً افتخار می کنم. امیدوارم چنین نگاهی در فیفا و سایر فدراسیون ها گسترش یابد.

بر این اساس تیم‌ های ملی فوتبال مردان و زنان ایالات متحده قراردادی منعقد کردند که شکاف پرداختی بین تیم‌ ها را به حداقل می‌ رساند؛ حقوق و پاداش‌ ها برابر می شود. در چنین بستری توجه ها به تیم زنان افزایش می یابد و شرایط برای شکوفایی و پیشرفت بیشتر تیم زنان مهیا می شود. تا پیش از این تیم مردان ایالات متحده حتی در سال‌ هایی که از مرحله گروهی مسابقات صعود نمی کردند، پاداش‌ بسیار بیشتری نسبت به زنان قهرمان چهار دوره جام جهانی دریافت می‌ کردند. فیفا مبالغ بسیار بیشتری به تیم های مردان پرداخت می کند و دلیلش این است که مسابقات مردان درآمد و مخاطب قابل توجهی نسبت به مسابقات زنان دارد. حالا هرگونه درآمد و پاداش چه از طریق موفقیت های تیم ملی مردان و چه از طریق موفقیت های تیم ملی زنان به حساب فدراسیون فوتبال آمریکا واریز شود، به طور مساوی بین تیم های مردان و زنان تقسیم خواهد شد. در گذشته فدراسیون فوتبال آمریکا همچون سایر فدراسیون ها، درآمدهای حاصل به تیم مردان را به بازیکنان مرد و درآمدهای حاصل از تیم زنان را به بازیکنان زن اختصاص می داد. اکنون انواع درآمدها و پاداش های حاصل از حضور در مسابقات قاره ای، جهانی، اسپانسر و تبلیغات بدون توجه به جنسیت به طور مساوی بین تیم زنان و مردان تقسیم می شود.

اخبار داغ 

رکنا برگشت سپهر حیدری: از تکرار عدد 6 هراس داشتند؛ پرسپولیس آتلیه عکاسی شده است جنگ غیر مستقیم فرهاد مجیدی با فوتبال برتر و علیرضا منصوریان! حذف نام ام باپه از فروشگاه آنلاین پاری سن ژرمن بارسلونا، با ارزش ترین باشگاه دنیا، رئال مادرید در رده دوم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال آمریکا ایالات متحده مردان و زنان زنان آمریکا تیم مردان تیم زنان تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کاملاً برخلاف مردان؛ زنان بارسلونا باز هم فینالیست اروپا شدند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند