Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@00:29:42 GMT

اشراف‌زاده‌ای که با تخت برنز دفن شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۹۳۰

اشراف‌زاده‌ای که با تخت برنز دفن شد

به گزارش ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز،‌ مقبره‌های باستانی اکتشاف‌های قابل توجهی محسوب می‌شوند؛ بخصوص زمانی که صدمه چندانی به آن‌ها وارد نشده باشد. مقبره‌های تاریخی می‌توانند اطلاعاتی درباره علت مرگ، جایگاه اجتماعی صاحب آن و رسوم تدفین ارائه دهند. حالا کشف قبر متعلق به یک زن دوره هلنیستی اطلاعاتی درباره رسوم تدفین در آن زمان را مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۱۹ باستان‌شناسان موفق شدند قبر یک زن عصر هلنیستی در شهر «کوزانی»‌ واقع در یونان را کشف کنند. این قبر ۱.۵ متر زیر خانه‌ای که به تازگی تخریب شده بود در سلامت کامل قرار داشت.

کارشناسان معتقدند زندگی این زن در اواخر عصر هلنیستی یعنی در اواخر قرن اول پیش از میلاد به پایان رسیده است.

در قبر این زن اشیائی از جمله پنج ظرف سفالین که احتمالا بطری عطر بوده‌اند، یک شی‌ء شیشه‌ای و چند اثر تاریخی کوچک وجود داشت. بقایای این زن در حالی کشف شد که نوعی سربند از جنس طلا و پارچه بر سرش قرار داشت. یک شی‌ء به شکل برگ و از جنس طلا نیز در دهان او قرار داده شده بود.

کارشناسان معتقدند این‌ها نشانه‌های قبرهای متعلق به اشراف‌زادگان است و این قبر نیز به زنی ثروتمند و یا صاحب جایگاهی ارزشمند تعلق دارد.

اما نکته قابل‌ توجه درباره این اکتشاف، ‌دفن این زن  بر روی یک تخت برنز است. بخش‌هایی از این تخت با تصویر «آپولو» ایزد یونانی و بخش‌های دیگر با سرهای پری‌های دریایی تزئین شده است.

تاکنون فقط تخت‌های چوبی در قبرها کشف شده است و وجود این تخت برنزی یک اکتشاف منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. اهمیت کشف این تخت برنزی از آنجایی مشخص می‌شود که باستان‌شناسان در سال ۲۰۲۰ با دقت به جزئیات نسخه مینیاتوری این تخت را بازسازی کردند و بخش‌های چوبی تخت را که در طول زمان تجزیه شده بود نیز به تصویر کشیدند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز

با شکست سه نماینده تیم بوکس امید ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، کار این تیم با کسب سه مدال برنز به پایان رسید.

به گزارش تابناک ورزشی، در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا، سه نماینده تیم امید کشورمان امروز (شنبه - 15 اردیبهشت ماه) در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل رقبای خود به مدال برنز رسیدند تا پرونده اولین حضور تیم امید در این مسابقات با سه مدال برنز بسته شود.

در مرحله نیمه نهایی وزن 75 کیلوگرم، محمد محشری مقابل جواهیر‌ اوماتالیف‌ از ازبکستان شکست خورد و به مدال برنز رسید. سیدعلی سیدصدری نیز در وزن 86 کیلوگرم حریف تمیرلان‌ موکاتیف‌ از قزاقستان نشد و از صعود به دیدار نهایی بازماند.

همچنین در وزن 92+ کیلوگرم رضا خلیل‌زاده با شکست مقابل جهانگیر زوکروف‌ از ازبکستان به مدال برنز رسید.

تیم بوکس امید ایران با 9 بوکسور در مسابقات آسیایی حضور داشت و هدایت این تیم برعهده علیرضا استکی بود.

پیش از این و در بخش جوانان، امیر اسماعیلی به فینال سنگین وزن رسیده بود که دوشنبه برای کسب مدال طلا با شهزود‌ پولوونوف‌ از ازبکستان روبه‌رو می‌شود و امیررضا سلطانی و امیررضا ملک‌خطابی‌ صاحب مدال برنز شدند.

دیگر خبرها

  • اعتراف ربایندگان «یسنا» | اقدام مجرمین بعد از ربودن یسنا
  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • طلای امیریان در ۸۰۰ متر و برنز اسماعیل نژاد در ۱۰۰ متر
  • طلا و برنز ۲دونده مرد و زن ایران در تور بین‌المللی دوبی
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط حمیده اسماعیل‌نژاد
  • اسماعیلی فینالیست شد/ سلطانی و ملک‌خطابی به مدال برنز رسیدند
  • یک نقره و یک برنز حاصل تلاش کشتی گیران کرمانشاهی در رقابت‌های  کشوری
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد