Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@02:02:31 GMT

افزایش پرداخت از جیب مردم خط قرمز دولت است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۰۷۴

افزایش پرداخت از جیب مردم خط قرمز دولت است

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تغییر قیمت مربوط به سال گذشته به دلیل عدم پوشش بیمه برای مردم محسوس بود، گفت: با پای کار آمدن سازمان‌های بیمه‌ای، این موضوع طی فرودین و اردیبهشت ماه رفع شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران اکونومیست؛‌ حمیدرضا اینانلو، با اشاره به اینکه موضوع اصلاح قیمت دارو مربوط به نیمه دوم سال گذشته و متعاقب تورم عمومی جامعه رخ داده است، گفت: باید توجه داشت که در فرآیند تولید دارو تنها ماده موثره مشمول دریافت ارز دولتی می شود، اما سایر مولفه‌های تولید از قبیل دستمزد کارگر، هزینه حامل‌های انرژی، بالا رفتن هزینه بسته‌بندی، حمل و نقل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مطابق با سایر اقلام بر روی قیمت دارو تاثیر می‌گذارد، اما با این حال افزایش نرخ دارو به تناسب سایر اقلام بسیار کمتر بوده است.

وی افزود: آنچه برای همکاران داروساز و مردم طی ماه های گذشته درخصوص نرخ دارو محسوس بوده، مربوط به تغییر قیمت دارو در اواخر سال گذشته و عدم پوشش بیمه ای آن بوده است و احتمالا بر همین اساس داروهایی که نرخ آنها در اواخر سال گذشته اصلاح داشته و در سال 1401 توزیع شده را تهیه و تفاوت نرخ را احساس کرده باشند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه افزایش پرداخت از جیب مردم یکی از خطوط قرمز دولت سیزدهم در حوزه دارو است، عنوان کرد: با همکاری لازم با سازمان‌های بیمه‌ای هرگونه اصلاح قیمت با همراهی پوششی بیمه انجام می‌‌شود. با پای کار آمدن سازمان‌های بیمه‌ای، این موضوع طی فرودین و اردیبهشت رفع شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جلسات متعدد و هماهنگی با سازمان‌های بیمه‌‌گر، از ابتدای سال جاری بیمه‌های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و از اوایل اردیبهشت ماه بیمه سلامت پذیرفته‌اند که تغییرات قیمت را تحت پوشش قرار دهند؛ بنابراین اگرچه تغییر قیمت برای همکاران داروساز ملموس است، اما با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروها با نسخه پزشک، این تغییر قیمت برای مردم محسوس نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان های بیمه تغییر قیمت سال گذشته بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی