Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-09@02:21:12 GMT

حاکمیت صندوق ذخیره فرهنگیان باید "شرکتی" باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۱۶۱

حاکمیت صندوق ذخیره فرهنگیان باید 'شرکتی' باشد

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به گستردگی آموزش‌وپرورش انسجام در درون و تعامل با بیرون می‌تواند اهداف مهم صندوق ذخیره فرهنگیان را محقق سازد.

به گزارش ایران اکونومیست، عصر امروز یوسف نوری در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: از همه‌کسانی که در صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های اخیر فعالیت داشتند و زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هرزمانی که حکمرانی شایسته محقق نشود یک مجموعه ممکن است دچار انحراف شود چنان‌که صندوق ذخیره فرهنگیان با چنین مشکلی مواجه شد، لذا برای حکمرانی شایسته باید سه ویژگی؛ قانونمندی، عدالت محوری و برنامه راهبردی وجود داشته باشد.

نوری از تدوین آئین‌نامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان خبرداد و تصریح کرد: اگر برنامه راهبردی در صندوق وجود داشته باشد، هلدینگ‌های زیرمجموعه نیز دارای برنامه خواهند بود.

وی بر ضرورت داشتن برنامه‌های راهبردی تأکید کرد و افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان باید دارای حاکمیت شرکتی باشد و در خدمت آموزش‌وپرورش باشد، لذا نوع حاکمیت صندوق باید از نوع حاکمیت شرکتی باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش بر تبدیل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به یک موسسه پیشرفته تأکید و عنوان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان با حاکمیت شرکتی می‌تواند سودآور باشد و در این صورت است که اهدافش محقق می‌شود.

وی بر شفافیت فعالیت‌های صندوق ذخیره تأکید و اضافه کرد: با توجه به گستردگی آموزش‌وپرورش انسجام در درون و تعامل با بیرون می‌تواند اهداف مهم صندوق ذخیره فرهنگیان را محقق سازد.

عضو کابینه دولت مردمی خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای وظایف اجتماعی خود باید دو مورد؛ توجه به جامعه هدف و توجه به ظرفیت‌های موجود درونی آموزش‌وپرورش را در دستور کار قرار دهد. همچنین حوزه‌های پرورشی، پژوهشی و ...، مواردی است که صندوق می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، نوری اضافه کرد: در دولت انقلابی سیزدهم انتظار می‌رود موسسه‌ها بیش‌ازپیش مردمی شوند و در این راستا حرکت کنند.

در ادامه این نشست مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: معلمان نقش انبیا و هدایت فرزندان و نقش ایجاد جامعه امام زمانی را دارند.

نجف‌پور کردی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) تصریح کرد: مبتنی بر قوانین و در راستای فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان باید تدابیر لازمه را اتخاذ کنیم و با تفاهم و همراهی و با بهره‌گیری از مدیریت جهادی باید برای تحقق اهداف تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: باید رویکرد اقتصادی مبتنی بر منافع سهامداران بر صندوق حاکم باشد و تا بتواند با ایجاد تعاملات راهبردی، خدمات راهبردی ارائه دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آموزش و پرورش ، صندوق ذخیره فرهنگیان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آموزش و پرورش صندوق ذخیره فرهنگیان صندوق ذخیره فرهنگیان آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت

شرکت فرابورس ایران از الزامی شدن «استقرار حاکمیت شرکتی» به عنوان شرط پذیرش شرکت‌ها در فرابورس خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در خصوص الزام تکمیل فرم های بررسی نظام حاکمیت شرکتی برای شرکت های متقاضی پذیرش به اطلاع کلیه مشاوران محترم پذیرش می‌رساند با توجه به مصوبه شماره2-379مورخ 23/12/1402 هیات مدیره محترم فرابورس ایران در خصوص متقاضیان پذیرش در بازارهای اول، دوم و نوآفرین فرابورس ایران و با عنایت به بند 6 ماده 23 مکرر 1 دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، مشاوران پذیرش موظفند مطابق با چارچوب مصوب درقسمت فرم های پذیرش مندرج در سایت فرابورس ایران (www.ifb.ir) "گزارش ریسک و حاکمیت شرکتی" اشخاص متقاضی پذیرش را در مقطع بارگذاری اطلاعات در سامانه فراسا ارائه دهند.

در این راستا، مدیرعامل فرابورس هم مساله «استقرار نظام حاکمیت شرکتی» را به عنوان یک معیار اساسی در پذیرش شرکت‌ها در هیئت‌های پذیرش بازار اول، دوم و نوآفرین اعلام کرد.

به گفته محمدعلی شیرازی، شرکت‌های مشاور پذیرش ملزم هستند گزارش وضعیت استقرار حاکمیت شرکتی را مطابق با استاندارد مصوب فرابورس ایران، تهیه و به هیئت پذیرش ارائه دهند.

مدیرعامل فرابورس همچنین عنوان کرد: اجرای نظام حاکمیت شرکتی منجر به تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، کنترل تضاد منافع میان مدیریت و مالکیت و تنظیم روابط و منافع ذی‌نفعان خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در سال جهش تولید اعلام شد
  • صحرایی: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می‌شود
  • ورود بی سابقه سازمان بازرسی به صندوق ذخیره بعد از ۲۷ سال!
  • ورود سازمان بازرسی به صندوق ذخیره بعد از ۲۷ سال!
  • وعده اژه ای برای حل مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد (پنجره) در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت