Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@04:07:34 GMT

ورود ناآگاهانه به فضای مجازی موجب غرق شدن خانواده ها می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۲۴۱

ورود ناآگاهانه به فضای مجازی موجب غرق شدن خانواده ها می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی اشراف به فضای مجازی را ضروری ارزیابی کرد و گفت: هر گوشی تلفن همراه می تواند مانند یک بمب خطرناک باشد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس عصر چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه همایش فعالان مجازی شهرستان بویراحمد در سالن اجتماعات سپاه شهرستان بهمئی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در همایش سواد رسانه ای فعالان فضای مجازی این شهرستان با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: امروز اگر در فضای مجازی سواد رسانه ای وجود نداشته باشد خطرناک است و داشتن سواد در این زمینه ضروری و با اهمیت است.

غلام نژاد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی این موضوع تاکید دارند گفت : دشمن در جنگی خطرناک و نرم در فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به کشور است و هر گونه کم اهمیتی به این فضا می تواند خطرناک باشد.

وی خاطر نشان کرد: انحراف در فضای مجازی می تواند خانه به خانه باشد و با توجه به بدون مرز بودن این مقوله باید بدنبال اموزش سواد رسانه ای باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی اشراف به فضای مجازی را ضروری ارزیابی کرد و گفت:  هر گوشی تلفن همراه می تواند مانند یک بمب خطر ناک باشد.

مسئول مجمع فعالان فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی به فضای مجازی تاکید ویژه ای دارند و توجه همه ما به این مقوله ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی ابراز داشت : فضای مجازی فضای پیچیده و بسیار خطرناکی است که ممکن است اگر ناآگاهانه به ان ورود کنیم غرق شویم و حتی در سلامتی ما اثر گذار باشد.

محمود محمدی ضرورت آگاهی و سواد رسانه ای به فضای مجازی را ضروری عنوان کرد و گفت : والدین باید به فضای مجازی اشراف داشته باشند و اجازه ندهند فرزندانشان در این بیابان خطرناک تنها بمانند.

این کارشناس فضای مجازی و رسانه ای گفت : اگر خود مراقبتی و دگر مراقبتی در فضای مجازی وجود نداشته باشد به طور حتم می تواند خطرناک و سمی برای جامعه و خانواده باشد.

محمدی با اشاره به حرکت های منافقین و دشمن در این فضا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران با فتنه های مختلف گفت : به عنوان نمونه می توان به حرکت شنیع دشمن در رابطه با تصویر حاج قاسم اشاره کرد اما با اتحاد همه ایرانی ها نقشه دشمن خنثی شد.

وی به اتحاد ، خود مراقبتی و داشتن سواد رسانه ای برای مقابله با دشمن در این فضا اشاره کرد و گفت : دشمن از عدم آگاهی مردم سوء استفاده می کند و این مساله می تواند به ما ضربه وارد کند.

مسئول مجمع فعالان فضای مجازی استان تصریح کرد: صیانت از فضای مجازی در کشور نیاز است و دشمن به وضعیت این فضا آگاهی دارد و گاهی با شایعه پراکنی باعث می شود حتی وضعیت اقتصادی و ارزاق مردم تحت تاثیر قرار بگیرد .

وی گفت: دشمن با استفاده از کانال ها به شایعه پراکنی در فضای مجازی می پردازد و تلاش می کند امنیت کشور را مخدوش کند که نمونه ان آمد نیوز است اما جوانان ایرانی با تخصص و توان اجازه لجن پراکنی و خباثت ها را نمی دهند و سالم سازی می کنند .

محمدی با اشاره به قانون فضای مجازی در آمریکا گفت : ایران جزو بی در و پیکر ترین کشورها در فضای مجازی است و دشمن نمی خواهد این فضا در کشور ما صیانت و قانونمند شود تا بتواند به راحتی فتنه انگیزی و منفعت طلبی کند.

وی تاکید کرد : طرح صیانت از فضای مجازی اگر اجرایی شود دهها برابر برای جوانان می تواند اشتغالزایی کند .

او به فرصت های مفید استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و گفت : اگر با سواد و اگاهی وارد شویم می توانیم از آن بهره مند شویم اما اگر بدون آگاهی وارد شویم می تواند ما را غرق کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سواد رسانه ای فضای مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده، آنچنان در فضای مجازی وایرال شده که حالا به جشن‌های دختران دبیرستانی رسیده و در این جشن‌ها به صورت گروهی اجرا می‌شود. ویدیویی که از یکی از این جشن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی