Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@11:28:33 GMT

عراق از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۵۵۸

عراق از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

محمد حسین بحرالعلوم، نماینده عراق در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع عراق گفت: از اکنون به بعد دیگر حملات حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نمی‌تواند بهانه‌ای برای ماندن نیروهای ترکیه در خاک عراق باشد.

به گزارش شبکه رووداو، ۱۸ آوریل ارتش ترکیه از آغاز عملیات نظامی جدیدی علیه نیروهای پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک خبر داد.

بحرالعلوم در این نشست شکایت رسمی را علیه ترکیه به شورای امنیت ارائه کرد.

وی تأکید کرد: حملات موشکی که اربیل را هدف قرار داد خسارت‌های بزرگی داشت.

بحرالعلوم گفت: طرف‌های سیاسی عراقی به تلاش‌ها برای رسیدن به توافق و راهکارهایی برای پایان بن بست سیاسی و تلاش برای تشکیل دولت جدید ادامه می‌دهند. ما از شورای امنیت به دلیل همبستگی و حمایت مستمر از عراق در مقابله با خطر تروریسم قدردانی می‌کنیم. نیروهای عراقی آوریل حمله گسترده‌ای را برای تعقیب نیروهای داعش آغاز کردند.

بحرالعلوم گفت: عراق به آزادی عراقی‌های بازداشتی در اردوگاه الهول در سوریه پایبند است. نزدیک به ۱۹۰۰ تن از تروریست‌ها و ۵۵۰ خانواده که بیشترشان زن و کودک بودند بازگردانده شدند.

نماینده عراق بر پایبندی کشورش به ادامه همکاری با جامعه بین المللی، مبارزه با تروریسم و عدم استفاده از اراضی کشورش برای تسویه حساب و تحقق اهداف سیاسی به بهانه مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

وی گفت: تلاش‌های دولت با هماهنگی جامعه جهانی در بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده و اجرای پروژه‌های زیرساخت و بهداشت، برق، جاده‌ها، پل‌ها و بازگشت تعداد زیادی از آوارگان به مناطقشان و بستن پادگان‌ها نقش دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عراق ترکیه شورای امنیت سازمان ملل شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد

احمد داود اوغلو رئیس حزب آینده ترکیه سه شنبه شب با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در استانبول دیدار و درباره غزه گفت و کو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دو طرف در این دیدار در مورد تحولات سیاسی و میدانی مرتبط با جنگ علیه غزه، نسل‌کشی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و راه‌های کمک‌رسانی به ملت فلسطین گفت و گو کردند.

هنیه و اوغلو همچنین گفتگویی مفصل در مورد اوضاع جاری در کرانه باختری، قدس و مسجد الاقصی و وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به ویژه در سایه تصمیمات جائرانه ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی داشتند.

در این دیدار تلاش‌های صورت گرفته برای آتش‌بس در غزه و نتیجه وساطت‌ها بررسی شد.

هنیه ضمن تقدیر از موضع رسمی و مردمی ترکیه در حمایت از فلسطین بر ضرورت ادامه تلاش‌ها در عرصه منطقه و جهان برای تحمیل شکستی سخت و تاریخی بر رژیم اشغالگر تاکید کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • گزارشی از چند روز مراجعه به پلیس امنیت؛ توقیف‌های پولساز
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه