Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:08:03 GMT

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰ تن گل محمدی در گلپایگان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۵۸۹

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰ تن گل محمدی در گلپایگان

امیرمسعود شهبازی : کار برداشت گل‌محمدی از سطح ۱۳۵ هکتار از گلستان‌های شهرستان گلپایگان از نیمه اردیبهشت‌ماه آغاز و تا نیمه خردادماه ادامه دارد.

 از هر هکتار زیر کشت چهار تن گل‌محمدی برداشت می‌شود،  امسال در شهرستان پیش‌بینی برداشت ۵۰۰ تن گل‌محمدی داریم.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان  گفت: به منظور اشتغالزایی در شهرستان در حال جذب سرمایه‎گذار برای احداث صنایع فرآوری گل‌محمدی و صنایع تبدیلی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمد منعمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان هم گفت: سال ۱۳۹۵ پس از واگذاری شش هکتار زمین به دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان مزرعه تولید گیاهان دارویی به منظور راه‌اندازی رشته‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی ایجاد شد.

 اکنون در این مزرعه هزار بوته گل‌محمدی با تولید سالانه ۵ تن، تکثیر گیاهان دارویی و گلخانه کشت سبزیجات برداشت می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان می گوید: در راستای تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، الویت دانشگاه فنی و حرفه گلپایگان ایجاد گلخانه‌های کشت محصولات ارگانیک به منظور اشتغالزایی دانشجویان رشته کشاورزی و صنایع تبدیلی مشغول در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان است. 

در حال حاضر در مزرعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان گلخانه کشت سبزیجات ارگانیک با ظرفیت تولید ۳ تن در ماه فعالیت دارد، تا پایان شهریورماه سال جاری سطح گلخانه‌های کشت سبزیجات به دو هزار و ۵۰۰ مترمربع با تولید هشت تن در ماه توسعه پیدا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گل محمدی صنایع تبدیلی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۱.۵ میلیون شاخه گل رز به ارزش ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، منوچهر شایسته با اشاره به تولید گل رز در سطح استان اظهار داشت: سال گذشته 1.5 میلیون شاخه گل رز در سطح استان تولید شد که این میزان از سطح 1.5 هکتار از گلخانه‌های استان  برداشت شده است. 

وی گفت: قیمت هر شاخه گل رز در استان 25 هزار تومان است که علاوه بر داخل استان برای فروش به استان‌های مشهد و تهران ارسال می‌شوند. ارزش یک میلیون و 500 هزار شاخه گل رز تولیدشده در استان 37 میلیارد و 500 میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ارقام موجود گل رز در استان هلندی، زرد، سفید و قرمز است که در گلخانه‌های استان 12 نفر مشغول به کار هستند.

محمدرضا اکبری نیز از رشد 51 درصدی تولیدات گلخانه‌ای در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح 93.5 هکتار از گلخانه‌های استان بیش از 12 هزار تن  انواع محصولات سبزی و صیفی، 1.5 میلیون انواع گل شاخه بریده، 280 هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و 960  تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای استان از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی 796 میلیارد و 800 ملیون تومان است که 570 خانوار بهره‌بردار دارد و بیشترین سطح گلخانه استان مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب