Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@14:57:04 GMT

عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۸ اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۶۷۰

عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۸ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد معرفی نسخه ۲۰۲۲ لپ تاپ های گیمینگ Omen 16 و Victus 15 اچ پی، اضافه شدن قابلیت جذاب برای کاربران ایرانی در واتساپ و پهنای باند مورد نیاز کشور تامین شده است، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

اضافه شدن قابلیت جذاب برای کاربران ایرانی در واتساپ

در ماههای اخیر پیام رسان واتساپ با انجام اصلاحات مبتنی بر درخواست کاربران گامبلندی در جهت افزایش نصب اپلیکیشن برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واتساپ به تازگی اعلام کرده در بروزرسانی بعدی خود احتمالاً از قابلیتی رونمایی خواهد کرد که به طور خاص بسیاری از کاربران ایرانی منتظر آن بودند. همانطور که میدانید در حال حاضر در صورتی که عضو گروهی در واتساپ باشید، به محض ترک گروه، همه اعضا متوجه ترک کاربر از گروه مذکور خواهد شد.

اما در بروزرسانی بعدی واتساپ دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد و با ترک گروه توسط یک کاربر تنها ادمین گروه متوجه خروج فرد از گروه میشود و سایر کاربران متوجه این اتفاق نخواهند شد.

به این قابلیت جدید، قابلیت روح و یا ویژگی ترک مخفی گروهها در واتساپ گفته میشود.

از دیگر خبرها در خصوص اپلیکیشن واتساپ اینکه قرار است نسخه شب برای آن در نظر گرفته شود و همچنین این پیام رسان نیز احتمالاً مثل تلگرام، به زودی به صورت اشتراکی به کاربران عرضه میشود.

پهنای باند مورد نیاز کشور تامین شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به اندازه نیاز کشور پهنای باند تامین شده است و مشکلی در زمینه اینترنت وجود ندارد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگارن در پاسخ به سوالی پیرامون کندی سرعت اینترنت، گفت: به اندازه نیاز کشور پهنای باند تامین شده است و مشکلی در زمینه اینترنت وجود ندارد. کندی و تندی سرعت اینترنت باید ملاک داشته باشد؛ الان مراجعی هستند که سرعت را می‌سنجند، روز گذشته در نتایج تست جهانی که ماهانه انجام می‌شود ما با رتبه ۷۳ یک پله ارتقا داشتیم.

وی افزود: ما در حوزه ارتباطات ثابت به شدت مشکل داریم که برای امروز و دیروز نیست؛ الان سرعت میانگین ثابت برای ما ۱۰ است در حالی که متوسط سرعت دردنیا ۶۰ است و به مدت ده سال است که در رتبه ۱۴۴ هستیم.

زارع‌پور ادامه داد: در حوزه ارتباطات تلفن همراه ما الان فرکانس‌های جدیدی را به اپراتورها واگذار کردیم و امسال هم واگذار خواهیم کرد، اما ارتباطات سیارمنتهی به واگذاری فرکانس محدودیت‌هایی دارد.

اپل در حال تست گوشی تاشو با نمایشگر E Ink ثانویه است

یک تحلیلگر حوزه فناوری در توئیتی اعلام کرده است که اپل در تبلت تاشوی درحال ساخت خود از نمایشگر E Ink ثانویه استفاده میکند.

اپل در حال آزمایش استفاده از نمایشگر رنگی از E Ink به عنوان صفحه نمایش خارجی برای یک دستگاه تاشو بوده که هنوز نام این دستگاه اعلام نشده است. این تحلیلگر در توییتی نوشت: «EPD رنگی نمایشگر کاغذ الکترونیکی این پتانسیل را دارد که به دلیل صرفه جویی عالی در مصرف انرژی، به یک راه حل اصلی برای دستگاههای تاشو تبدیل به یک صفحه نمایش ضروری شود.» او میافزاید که نمایشگر E Ink در «برنامه های تبلت مانند» نیز در حال آزمایش است.

امروزه بیشتر تبلت‌های تاشوی موجود در بازار، برای بررسی سریع اعلان‌ها، نمایشگر داخلی تاشو بزرگ را با نمایشگر بیرونی کوچک‌تر جفت می‌کنند. اما دستگاه‌های موجود مانند Samsung Galaxy Z Fold 3 یا Oppo Find N از پنل های OLED برای هر دو استفاده میکنند. استفاده اپل مطمئناً از صفحه‌نمایش E Ink با واکنش کمتری با رنگ‌های کمتر ایجاد می‌کند، اما همانطور که مینگ چی کو اشاره می‌کند، می‌تواند بسیار کارآمدتر باشد.

لنوو کروم‌بوک اقتصادی ThinkPad C14 را معرفی کرد

لنوو از جدیدترین کروم‌بوک خود به نام ThinkPad C۱۴ رونمایی کرد. این شرکت سال گذشته از سری جدید لپ‌تاپ‌های خود به نام ThinkPad C با سیستم‌عاملChrome OS رونمایی کرده بود که اولین مدل آن کروم‌بوک ThinkPad C13 Yoga نام داشت. این دستگاه یک لپ‌تاپ قابل‌تبدیل برای مصارف خانگی و کاری بود.‌

حالا لنوو برای سال ۲۰۲۲ یک عضو جدید به نام ThinkPad C14 به این سری اضافه کرده است. این دستگاه از همان طراحی مرسوم لپ‌تاپ‌ها استفاده کرده است و یک مدل اقتصادی محسوب می‌شود.

کروم‌بوک ThinkPad C14 برخلاف مدل سال گذشته ThinkPad C13 Yoga که مجهز به پردازنده‌های AMD بود، از پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل استفاده می‌کند. مزیت پردازنده‌های اینتل این است که قابلیت‌های vPro را برای افراد حرفه‌ای ارائه می‌کنند. لنوو همچنین برای این لپ‌تاپ درگاه‌های تاندربولت چهار و تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR۴X در نظر گرفته است.

نسل جدید تبلت های آمازون Fire 7 با عمر باتری بیشتر

آمازون نسل بعدی تبلتهای Fire 7 و Fire 7 Kids را معرفی کرده که به گفته خودش سریعتر است و می تواند بیشتر از مدلهای قبلی دوام بیاورد. Fire 7 جدیددارای دو برابر رم بیشتر نسبت به نسل قبلی و پردازنده چهار هستهای است که ۳۰ درصد سریع‌تر بوده و به تبلت اجازه می دهد عملکرد نرمتری ارائه دهد وسریعتر بین برنامهها جابجا شود.

همچنین ۴۰ درصد عمر باتری بیشتری دارد و میتواند تا ۱۰ ساعت در حین مرور و تماشای فیلم دوام بیاورد. برخلاف مدل‌های قبلی Fire 7، اکنون به جایmicro-USB از یک درگاه USB-C استفاده می‌کند. Fire 7 جدید دارای دوربین دو مگاپیکسلی جلو و عقب است.

معرفی نسخه ۲۰۲۲ لپ تاپ های گیمینگ Omen 16 و Victus 15 اچ پی

تنها کمتر از یک هفته پس از معرفی لپ‌تاپ‌های ورک استیشن سری Z، اچ پی رسماً از سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۲ خود رونمایی کرد و به نظر می‌رسد که هردو لپ‌تاپ گیمینگ Victus 15 و Omen 16 به روز شده (البته تکاملی)، نسبت به نسل‌های قبلی خود در سال ۲۰۲۱ ارتقای مناسبی دریافت کرده اند. کسانی که با سری لپ‌تاپ‌های اچ‌پی Omen و Victus آشنا نیستند، ممکن است علاقه‌مند باشند بدانند که قیمت این مدل‌ها به طور سنتی از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود، که مقدار نسبی پول نقدی است که می خواهید برای یک کامپیوتر بازی استارتر مناسب بپردازید.

خبر خوش برای کاربران iOS در ایران | زبان فارسی به زودی اضافه می شود

اپل دیروز از مجموعه جدیدی از قابلیت‌های مربوط به معلولین رونمایی کرد که قرار است در ادامه سال از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری در اختیار آیفون، آیپد، مک واپل واچ قرار بگیرند.

از جمله این قابلیت‌ها پشتیبانی از ۲۰ زبان جدید در بخش VoiceOver و Speak Screen است که زبان فارسی هم یکی از آن‌ها خواهد بود. بنابراین ایناحتمال وجود دارد که در آینده بالاخره iOS از زبان فارسی پشتیبانی کند.

افراد ناشنوا می توانند از VoiceOver برای خواندن کامنت های ایجاد شده توسط افراد دیگر استفاده کنند. حاشیه نویسی ها توسط VoiceOver به سه گروه تقسیم می شوند: نظرات، نکات برجسته و تغییرات اعمال شده. VoiceOver نظرات را می خواند و شخصی را که نظر داده را شناسایی می کند، نکات برجسته راتوصیف می کند (از جمله رنگ هایلایت)، و هنگامی که یک تغییر هایلایت شده را انتخاب می کنید، VoiceOver صحبت می کند که آیا تغییر احتمالی اضافه یاحذف شده است و به شما امکان می دهد قبل از تغییر، پیش نمایش را مشاهده کنید.

کد خبر 576063

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های علمی تازه علمی علم و فناوری تازه های تکنولوژی تکنولوژی اخبار تکنولوژی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تامین شده پهنای باند لپ تاپ نیاز کشور لپ تاپ ها کروم بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای

دیگر خبرها

  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • کمبود پنالتی‌زن داریم
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • نشست خبری پیش از بازی آلومینیوم و پرسپولیس لغو شد
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان