Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@10:20:31 GMT

قطر با ایتالیا زیباتر است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۶۸۹

عصرایران؛ اهورا جهانیان - در خبرها آمده بود که ممکن است فیفا تیم اکوادور را از جام جهانی 2022 حذف کند و ایتالیا را به جام جهانی راه دهد.

ماجرا از این قرار است که فدراسیون فوتبال شیلی مدعی شده که یکی از بازیکنان تیم ملی اکوادور، بایرون کاستیو، حق بازی در این تیم را نداشته چراکه متولد کلمبیا است و مدارک دال بر ملیت شیلیایی او جعلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون فوتبال اکوادور البته این ادعا را رد کرده ولی هفتۀ قبل خبر آمد که فیفا در حال بررسی ادعای فدراسیون فوتبال شیلی است.

در صورت اثبات این ادعا، ممکن است فیفا امتیازات کسب شده از سوی اکوادور در بازی‌هایی که این تیم با بایرون کاستیو به میدان رفته را از مجموع امتیازات این تیم کم کند و شیلی را جانشین اکوادور در جام جهانی 2022 سازد.

اما شاید رتبۀ تیم‌های راه‌نیافته به جام جهانی، مبنای انتخاب تیم جانشین اکوادور باشد. در این صورت، ایتالیا که رتبه‌اش بالاتر از شیلی و سایر تیم‌های راه‌نیافته به جام جهانی است، راهی قطر خواهد شد.

ورود ایتالیا به جام جهانی قطر، قاعدتا اکثر فوتبالدوستان دنیا را خوشحال می‌کند چراکه جام جهانی قبلی هم بدون حضور ایتالیا برگزار شده و ضمنا ایتالیای فعلی قهرمان اروپا است. و اصولا جام جهانی با تیم همیشه‌جذاب ایتالیا، با بازیکنان احساساتی و خوش‌چهره و فوتبال‌بلدش، قطعا جذاب‌تر می‌شود. بویژه اینکه تیم مانچینی، غنای هجومی قابل توجهی هم دارد.

اینفانتینو، رئیس فیفا، اخیرا گفت وقتی ایتالیا مقابل مقدونیه شکست خورد و از رسیدن به جام جهانی بازماند، گریستم. اینفانتینو شخصا از حضور ایتالیا در جام جهانی استقبال می‌کند؛ اما اینکه، در صورت جعلی از آب درآمدن مدارک بازیکن اکوادور، او چقدر می‌تواند میلش را به کرسی بنشاند، معلوم نیست. ساختار فیفا اتوکراتیک نیست و تصمیماتش باید مبتنی بر قوانین این نهاد و برآمده از عقل جمعی باشد.

اما شاید تمایل احتمالی قطری‌ها به حضور ایتالیا در جام جهانی نیز عامل دیگری باشد که شانس ایتالیا برای ورود به جمع 32 تیم جام جهانی را افزایش دهد. قطعا جام جهانی با حضور ایتالیا، سود مالی بیشتری برای کشور قطر دارد. آن همه ستارۀ ایتالیایی، آوازۀ بلند تیم ملی ایتالیا در دنیای فوتبال، قهرمانی چهارباره‌اش در جام جهانی، و انبوه تماشاگران ایتالیایی، همگی در خدمت افزایش درآمد قطر از جام جهانی‌اند.

قطر با صرف پول هنگفت و احتمالا رشوه دادن به مقامات فیفا، میزبانی جام جهانی را کسب کرده. چرا نتواند از نفوذش بر فیفا برای آوردن ایتالیا به جهانی استفاده کند؟! هر کسی می‌داند که جام جهانی بدون ایتالیا، چیزی کم دارد. قطری‌ها هم به خوبی از این واقعیت باخبرند.

به هر حال اگر ایتالیا این طور غیرمنتظره وارد جام جهانی شود، انگیزۀ مضاعفی برای فتح جام خواهد داشت. حضور ایتالیا در جام جهانی به این صورت، یادآور حضور دانمارک در یورو 92 است. آن سال دانمارکی‌ها در مرحلۀ راهیابی به جام ملتهای اروپا، تیم دوم گروه شده بودند و یوگسلاوی به عنوان تیم اول راهی مسابقات شده بود.

اما چند هفته قبل از آغاز جام ملتهای اروپا، کشور یوگسلاوی درگیر جنگ شد و یوفا یوگسلاوی را از شرکت در یورو 92 منع کرد و دانمارک را جانشین یوگسلاوی کرد. دانمارکی‌ها در تعطیلات پایان فصل بودند که ناگهان مطلع شدند باید راهی جام ملتهای اروپا شوند. کسی از آن‌ها توقع قهرمانی نداشت و همین موجب شد که قهرمان جام شوند!

حالا شاید ایتالیا نیز راه دانمارک را طی کند و با حضوری غیر قابل پیش‌بینی و عجیب در جام جهانی 2022، برای پنجمین بار قهرمان جهان شود. البته همه چیز گره خورده به جعلی بودن مدارک بازیکن تیم ملی اکوادور. ولی اکوادور سر سوزنی به زیبایی جام جهانی نمی‌افزاید. شاید چندان عادلانه نباشد، اما قطر با ایتالیا زیباتر است!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حضور ایتالیا جام جهانی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوونتوس - میلان؛ ترکیب رسمی

یوونتوس و میلان، تیم‌های سوم و دوم جدول به مصاف یک‌دیگر می‌روند؛ این مسابقه می‌تواند در تعیین رتبه‌های دو تیم در پایان فصل، تعیین‌کننده باشد.

طرفداری | در هفته 34 سری آ ایتالیا 24-2023، دو تیم میلان و یوونتوس که حال‌وروز چندان خوبی ندارند، ساعت 19:30 امروز شنبه در استادیوم آلیانز تورین با قضاوت مائوریتزیو ماریانی مقابل هم قرار می‌گیرند.

 

ترکیب ابتدایی یوونتوس و میلان یوونتوس (2-5-3): شزنی | گاتی، برمر، دنیلو | وه‌آ، کامبیاسو، لوکاتلی، رابیو، کوستیچ | ییلدیز، ولاهوویچ میلان (1-3-2-4): منیان | موسی، شاو، گابیا، فلورنتزی | عدلی، ریندرس | پولیشیچ، لوفتوس‌چیک، لیائو | ژیرو

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • خلاصه بازی یوونتوس 0-0 میلان (سری آ ایتالیا - 2023/24)
  • یوونتوس - میلان؛ ترکیب رسمی
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد