Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد: حدود ۲.۲ میلیارد نفر در جهان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در  نشست وزیران بهداشت و آب برای همه بخش ها گفت: بهداشت و آب به توسعه پایدار و ایجاد دنیایی بهتر، سالم تر و عادلانه تر برای همه کمک می کند اما متاسفانه جهان در برآوردن این نیاز اساسی برای میلیاردها انسان ناکام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از هر سه نفر روی زمین بیش از یک نفر یعنی حدود  ۲.۲ میلیارد نفر به آب آشامیدنی سالم  دسترسی ندارند.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: همچنین  ۸۸۴ میلیون نفر بدون هیچ گونه خدمات اولیه آب آشامیدنی زندگی می کنند.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد ادامه داد: حدود ۴.۲ میلیارد نفر به خدمات بهداشتی ایمن دسترسی ندارند  و تخمین زده می شود که سه میلیارد نفر بدون امکانات اولیه شستشوی دست زندگی می کنند.

گوترش افزود: آب و بهداشت باید حقوق اساسی بشر برای همه مردم در نظر گرفته شود. این دو همچنین سنگ بنای سیستم های بهداشت عمومی هستند که اهمیت آنها در طول همه گیری کرونا برجسته شد.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: من همچنان خواستار دسترسی به آب سالم و بهداشت در همه مراکز مراقبت های بهداشتی تا سال ۲۰۳۰ هستم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان ملل متحد ، آنتونیو گوترش ، منابع طبیعی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش منابع طبیعی دسترسی ندارند ۲ میلیارد نفر آب آشامیدنی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی، افزود: متأسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک، خستگی کادر مامایی شده است و همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماماها در کشور است.

وی گفت: مامایی یکی از مشاغل ارزنده در جهان هستی است، رشته مامایی به دلیل اینکه سلامت مادر و کودک را به ارمغان می‌آورد بسیار ارزشمند است، ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه این گروه حساس رشته پزشکی انجام می‌پذیرد.

محمدبیگی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنها کشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است، در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده، یعنی به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ متأسفانه به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار داشت: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، چرا باید میزان جذب و استخدام ماما به رغم نیاز کشور کم باشد.

کد خبر 6096249 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام