Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@13:31:13 GMT

دستورالعمل سندباکس اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۴۰۵۹

دستورالعمل سندباکس اصلاح می‌شود

معاون تنظیم مقررات و اقتصادی مرکز ملی فضای مجازی از اصلاح و بازنگری دستورالعمل ایجاد مدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون تنظیم‌گری کسب‌وکارهای نوآورانه در فضای مجازی (سندباکس) برای تسهیل مقررات حوزه‌های جدید فناوری در اجرای طرح‌ها و ایده‌ها در کشور خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از مرکز ملی فضای مجازی، «سید هادی سجادی»، معاون تنظیم مقررات و اقتصادی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به مصوبه جلسه ۸۸ کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز در خصوص دستورالعمل ایجاد مدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون تنظیم‌گری کسب‌وکارهای نوآورانه در فضای مجازی (سندباکس) گفت: کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز نسبت به اصلاح و آسیب‌شناسی این طرح با توجه به چالش‌های اجرایی آن، با هدف تسهیل توسعه کسب‌وکارها و ایده‌هایی که در کشور مقررات و سازوکارهای مشخص برای مجوزدهی و حمایت نداشتند، اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت اقتصادی و امور دارایی در این جلسه پیشنهادهایی را برای بازنگری در فرآیندهای داخلی کارگروه مربوطه که در آن وزارتخانه مستقر است، ارایه کرده که مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا ماده واحده‌ای برای تسهیل فعالیت ارایه شود.

سجادی با بیان این که تنظیم گران نیز باید همکاری‌های لازم را برای تسریع در اجرای این طرح داشته باشند، تاکید کرد: کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی با دعوت از تمامی اعضا و حضور کسب‌وکارهای خصوصی، نظام‌های صنفی و انجمن‌های مربوطه نسبت به آسیب‌شناسی طرح برای بهبود عملکرد سندباکس‌ها در کشور اقدام و پس از بررسی کارشناسی نسبت به اصلاح اسناد اقدام خواهد کرد.

دبیر کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی در تشریح دستورالعمل ایجاد مدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون تنظیم‌گری کسب‌وکارهای نوآورانه در فضای مجازی (سندباکس) اعلام کرد: بسیاری از کشورها برای تسهیل در روند فعالیت کسب‌وکارهای نوآورانه که نظام مشخصی برای اجرا در کشورشان ندارند از روش سندباکس رگولاتوری استفاده می‌کنند که این مهم در ایران تحت عنوان دستورالعمل ایجاد مدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون تنظیم‌گری کسب‌وکارهای نوآورانه در فضای مجازی با ایجاد دبیرخانه و کارگروه مربوطه در وزارت اقتصادی و امور دارایی انجام شده است.

وی افزود: پس از تصویب و ابلاغ، کارگروهی متشکل از ذی‌نفعان بخش خصوصی و دولتی در وزارت اقتصادی و امور دارایی تشکیل و پرتال مربوطه راه‌اندازی شد تا متقاضیان نسبت به ارایه طرح‌های خود اقدام کنند.

سجادی گفت: تاکنون ۱۱ تقاضا برای کارگروه ارسال شده است که ۲ طرح تصویب و مراحل اجرایی را طی می‌کند. البته با چالش‌هایی مواجه شده که نیازمند تصحیح فرآیندها در این زمینه است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: معاونت تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور ، ایرنا ، کسب و کارهای اینترنتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایرنا کسب و کارهای اینترنتی مرکز ملی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود