Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات موسس بینان مهستان هنر در مراسم آغاز به کار فعالیت رسمی این بنیان، گفت: با بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود، با شعار«هنرایرانی، شهروند جهانی»، ایمان دارم فرهنگ کار ساز و روح جامعه است و باید حق فرهنگ و هنر این مرزو بوم را ادا کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری برنا؛ جواد بختیاری در آیین جشن آغاز به کار بنیان مهستان هنر که با حضور شماری از مسئولان فرهنگی و هنری و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه‌های مختلف هنری در تالار وحدت تهران برگزار شد با اشاره به جزئیات آغاز این بنیان، شعار آن را «هنر ایرانی، شهروند جهانی»، عنوان  و معرفی فاخر هنرهای تجسمی در داخل و خارج از کشور، کوشش برای ارتقای سطح آموزش هنرهای مختلف و مرجع شدن نظری در جامعه هنری با مشارکت همه اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه نخبگان این عرصه را از دیگر اهداف بنیان مهستان هنر برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد پیشکسوت خط و نقاشی در ادامه، اصحاب فرهنگ و هنر را حافظان فرهنگ و هنر ایرانی در جامعه توصیف کرد و گفت: ایمان دارم فرهنگ کار ساز و روح جامعه است از این رو باید حق فرهنگ و هنر این مرزو بوم را ادا کرده و با به کار گیری همه ظرفیت ها و ابزار به جهانیان معرفی و تبیین کنیم.  

در ادامه مدیرعامل بنیان مهستان هنر نیزبا خیرمقدم به تمامی اهالی فرهنگ وهنرحاضر در این مراسم فهرست‌ برنامه‌های بنیان مهستان هنر را برشمرد.

بنفشه مصری پور،«اصالت سنجی و کیفیت آثار هنری، بزرگداشت مفاخر عرصه هنر، پژوهش هنر، طراحی برنامه‌های مناسب اکسپوها و جشنواره‌های هنری، برپایی نمایشگاه‌های فردی و گروهی، آموزش در قالب نشست‌های تخصصی و ورکشاپ های آموزشی » را ازبرنامه های آتی این بنیان اعلام کرد.

این هنرمند عرصه خط درادامه سخنان خود،با بیان اینکه نمایشگاه‌های برگزار شده توسط مهستان هنر، تکنیک محور نخواهد بود بلکه محتواگراست و تغیر ذائقه و الگوسازی را پیگیری خواهیم کرد، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنرمندان داخلی در خارج از کشور و برعکس، موجب تقویت روح صلح دوستی میان ملت‌ها خواهد شد.

مصری‌پور با اشاره به تقویم اجرایی بنیان مهستان هنر تصریح کرد: همایش مروری بر هفتاد سال هنر مدرن ایران یادواره جلیل ضیاپور پایه‌گذار هنر مدرن در ایران همراه با برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان هفتاد سال اخیر ایران در فرهنگسرای نیاوران از ۱۰ تا۱۷ تیرماه امسال برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیان مهستان هنر با بیان اینکه برپایی ۳۰ورکشاپ آموزشی با همکاری دانشگاه فرشچیان و فرهنگستان هنر در‌ دستور کار امسال ما است، افزود: بزرگداشت استاد چکنواریان در مهرماه امسال و بزرگداشت سلطان محمد نقاش هنرمند بزرگ ایران را در آذرماه در‌ مجموعه فرهنگستان هنر در دستور کار بنیان داریم.

وی تاکید کرد: جایزه ملی مهستان در‌ هنر نقاشی و خوش‌نویسی نیز در دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، همچنین پانزده نشست هنری با حضور اساتید هنر ایران در محل فرهنگستان هنر و سه مرکز معتبر فرهنگی تهران جزو برنامه‌های ماه‌های آتی است.

مدیرعامل بنیان مهستان هنر بیان‌ کرد: نمایشگاه‌های خارج از کشور هنر مدرن ایران را هم در اسفند ۱۴۰۱ خواهیم داشت.

همچنین مصری‌پور از برگزاری جایزه بین‌المللی بختیاری و برپایی اولین اکسپو بنیان مهستان هنر در بهار ۱۴۰۲ خبر داد.

محمدعلی سبزه کار هنرمند خوشنویس و ادیب، بنفشه مصری پور مدیرعامل، علی سلیمانی خوشنویس، محمد امین عبدالمطلبی خوشنویس و عکاس، احمد کاظمی فرد خوشنویس و عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور، علی رضایی و فردوس مجیبی، ایرج میرزا علیخانی اعضای هیأت موسس مهستان هنر را تشکیل می‌دهند.

در این‌ مراسم طاها بهبانی مجسمه‌ساز و‌ نقاش، محمد بهرامی پدر هنر تصویرسازی ایران، کماسی شاعر و تنی چند از شخصیت‌های فرهنگی و هنری حضور داشتند.

اجرای موسیقی گروه‌های ارکستر پارسوا و گروه موسیقی فاخته همراه با نمایش تئاتر صحنه ای از جمله برنامه های جانبی این مراسم بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی فرهنگ و هنر هنر ایران مصری پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، مناسب‌ترین بستر برای بالا بردن شناخت کشورهای شرق آفریقا به‌ویژه تانزانیا از محصولات و دانش بومی ایرانی حضور در این نمایشگاه ست.

قرار داشتن تانزانیا در حاشیه اقیانوس هند و دسترسی آسان و نزدیکی آن به مهمترین مناطق اقتصادی غرب آسیا و به خصوص خلیج فارس از جمله مزیت‌های نسبی تجارت با تانزانیا برای تجار ایرانی محسوب می‌شود.

اقلام عمده صادراتی ایران به تانزانیا شامل قیر نفت و سایر موم پارافین ها، سیمان سفید پرتلند، ظروف چدنی، خمیرهای غذایی پخته نشده، مخلوطهای قیری براساس آسفالت طبیعی، مخزن، سیمان کلینکر و وازلین گرید دارویی است.

هیأت تجاری تانزانیا با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران از توانمندی صادراتی شرکتهای ایرانی شگفت زده شدند.

امیرحسین میرآبادی، رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، آفریقا را از اهداف اصلی برای توسعه همکاری دانست.

وزیر تجارت تانزانیا در این بازدید ضمن اعلام آمادگی خود جهت انتقال تکنولوژی میان ایران و تانزانیا افزود: ما از تجربیات شرکت‌های ایرانی استفاده خواهیم کرد و به‌دنبال رابطه تجاری بهتری میان ایران و تانزانیا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم به‌تنهایی تولیدات خود را بالا ببریم در این راستا توسعه الزامی است و به همین دلیل دنبال همکاری‌های هرچه بیشتر با ایران هستیم و پیشنهاد برگزاری رویداد نمایشگاهی تخصصی در کشور تانزانیا با حضور شرکت های توانمند دانش بنیان ایرانی را برای عرضه به تجار تانزانیا و مقامات و بازرگانان کشورهای آفریقای شرقی را در سال جاری را دادند.

کد خبر 6092130

دیگر خبرها

  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی