Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش کشاورزی بر روی چند کالای اساسی سویا، ذرت، جو و کلزا که در تولیدات متنوع این بخش اثرگذار هستند اجرا شد، گفت: چند سال گذشته خودکفایی گندم مطرح و یک تصمیم مهم در راستای امنیت غذایی گرفته‌ شد تا میزان گندم مورد نیاز کشور در داخل تولید شود اما با مشکلاتی که داشت این تصمیم کم کم به حاشیه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در گذشته گندم از کشاورزان به قیمت ۲ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌شد و با قیمت دو هزار و ۶۰۰ تومان در اختیار مردم و نانوایی‌ها قرار می‌گرفت که به مرور زمان به دلیل کند بودن سرعت افزایش قیمت در گندم، فاصله قیمت گندم در مقایسه با سایر کالاهای کشاورزی زیاد شده و باعث افزایش وابستگی کشور به واردات گندم برای تامین مواد غذایی شد. 

قیمت کم گندم سبب افزایش قاچاق شده بود

وی ادامه داد: افزایش قیمت کود چالش دیگری در این راستا بود که سال گذشته با کاهش قیمت کود شیمیایی این نگرانی رفع و امیدی به بخش کشاورزی تزریق شد اما شکاف بین قیمت گندم دولتی و آرد تولیدی که حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان بود سبب شد تا گندم و تولیدات آردی به خاطر قیمت پایین به خارج منتقل شود.

امروز امنیت غذایی کمتر از امنیت ملی نیست

ابراهیمی با بیان اینکه امروز امنیت غذایی کمتر از امنیت ملی نیست، ادامه داد: جنگ روسیه و اوکراین این موضوع را به اثبات رساند و کم‌توجهی به امنیت غذایی را یادآوری کرد، پس می‌توان گفت این طرح یکی از تصمیمات شجاعانه‌ای بود که باعث افزایش ضریب ارزش امنیتی غذایی کشور شد و در تولیدات دامی اثرات مثبت و منفی خواهد داشت.

با افزایش تولید قیمت‌ها کنترل می‌شود

وی با بیان اینکه قیمت‌ها تابع تولید، عرضه و تقاضا است، گفت: تلاش داریم با حمایت از بخش تولید، تولیدات را به حداکثر برسانیم تا قیمت‌ها به نفع مردم کنترل شود.

معدوم‌سازی ۲۸۰ کیلوگرم مرغ فاسد در روز گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به موارد منتشر شده در فضای مجازی در خصوص کالاهای مرجوعی، ادامه داد: بازرسی سلامت روزانه در کشتارگاه، مراکز تولید و مراکز عرضه انجام می‌شود و روز گذشته ۲۷۰ الی ۲۸۰ کیلوگرم مرغ فاسد معدوم شد، در سلامت مواد غذایی با کسی تعارف نداریم مردم نگرانی در مورد کیفیت کالاهای کشاورزی مانند مرغ و تخم‌مرغ نداشته باشند.

وی به قاچاق آرد اشاره کرد و بیان داشت: فاصله قیمت آرد دولتی و آزاد دلیل اصلی برای قاچاق آرد است اما به دنبال اصلاح این وضع هستیم که از مردم و رسانه‌ها انتظار داریم تخلفاتی که مشاهده می‌کنند را گزارش دهند تا زودتر بررسی شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه در روستاها سامانه‌ای طراحی شده که مردم از طریق سامانه، آرد خود را دریافت می‌کنند تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد، افزود: نظارت از مزرعه تا سفره مردم در ارتباط با کالاهای کشاورزی بر عهده جهاد است که به منظور کنترل بازار و جذب مشتری به بازار استان سعی بر کنترل قیمت‌ها داریم.

وی در پایان گفت: اگر قیمت‌ها در حوزه کشاورزی اصلاح نمی‌شد و یکسان‌سازی رخ نمی‌داد خطر و تهدید بزرگی برای تولیدات کشاورزی داشتیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: هدفمندسازی یارانه ها توزیع کالا کالای فاسد معدوم سازی گوشت فاسد کالای کشاورزی گندم امنیت غذایی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان