Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@15:08:48 GMT

شکایت عراق از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۴۱۹۰

شکایت عراق از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل

«محمد حسن بحر العلوم» نماینده عراق در سازمان ملل امروز (چهارشنبه) با ارائه شکایتی رسمی از ترکیه به شورای امنیت، خواهان خروج تمامی نیرو‌های ترکیه‌ای از خاک عراق شد.

نماینده عراق در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل در شهر نیویورک آمریکا که برای بررسی اوضاع عراق تشکیل شده بود، گفت: حملات پ ک ک بعد از این، دلیلی برای باقی ماندن نیرو‌های ترکیه در داخل خاک عراق نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در همین جلسه شکایتی رسمی را علیه ترکیه به سبب فعالیت‌های ارتش این کشور داخل خاک عراق به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.

نماینده عراق در سازمان ملل همچنین از درخواست‌های ارائه شده از سوی «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق به شورای امنیت حمایت کرد و گفت: حملات موشکی که اربیل را هدف گرفتند، خسارت‌های فراوانی برجای گذاشته است.

او در ادامه افزود: طرف‌های سیاسی در عراق همچنان در تلاش هستند تا به تفاهم‌ها و راه حل‌هایی برای بن بست سیاسی و کار برای تشکیل دولتی جدید برسند که به درخواست‌های ملت عراق پاسخ بگوید.

این مقام عراقی در ادامه از شورای امنیت بخاطر همبستگی و حمایت پایدارش در مقابله با خطر تروریسم تشکر کرد و گفت: نیرو‌های عراقی در ماه آوریل، کمپین گسترده‌ای را برای مورد پیگرد قرار دادن بقایای داعش بکار بست.

شکایت عراق از ترکیه در حالی انجام می‌شود که ترکیه به بهانه مقابله با حزب کارگران کردستان، مدت هاست که تمامیت ارضی شمال عراق را نقض کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل حزب کارگران کردستان شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکترمحمدباقرقالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام.
همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) درپیام شهادت دانشمند شهید دکترمحسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند، که به موازات اهتمام وزارت دفاع وحمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح ودولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که باهمفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را دردستورکار قرار دا دو باتاکید جناب عالی ونقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وهمراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرادر صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.
باقدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی درتقویت بنیه دفاعی کشوربه ویژه دررسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین ودر راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بارویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح
سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد