Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:14:40 GMT

وزیر نفت: چشم انداز صنعت نفت روشن است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۴۲۰۳

خبرگزاری آریا-وزیر نفت گفت: با افزایش ظرفیت تولید گاز به یک میلیارد ‌و 230 میلیون مترمکعب و بیش از 4٫5 میلیون بشکه نفت در روز طی چهار سال آینده چشم انداز صنعت نفت را بسیار روشن می‌بینم.

گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی با بیان اینکه در بازدید از غرفه‌های شرکت‌های داخلی با دیدن توانمندی آنها روحیه گرفتم گفت: با توجه به ظرفیت بالای شرکت‌های داخلی در زمینه تولید تجهیزات صنعت نفت، گاز، ‌پالایش و پتروشیمی هر بازدیدکننده‌ای از این نمایشگاه احساس غرور می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیشتر تجهیزات صنعت نفت که در سال‌های گذشته از خارج از کشور وارد می‌شد امروز اما در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ایران مشاهده می‌شود، تأکید کرد: وظیفه وزارت نفت هم‌اکنون آن است که در تمام زمینه‌ها از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند.

اوجی ادامه داد: امسال بیش از 30 میلیارد دلار پروژه در صنعت نفت کلنگ زده می‌شود و از این‌رو به‌طور حتم باید از ظرفیت‌ شرکت‌های داخلی برای تأمین و تجهیز این پروژه‌ها استفاده شود در نتیجه همزمان با اجرای این پروژه‌ها شرکت‌های داخلی باید به فکر صدور خدمات فنی و مهندسی نیز باشند.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه در بازدید خود از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت آمادگی شرکت‌های داخلی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه به کشورهای آمریکای لاتین را بررسی کردم، گفت: اگر امروز صنعت نفت در اوج تحریم‌های کشورهای غربی روی پای خود ایستاده‌، این موضوع را مدیون سازندگان داخلی است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت کالاها و تجهیزاتی را وارد کنند که مشابه ایرانی داشته باشد؛ بی‌شک این موضوع از سوی بنده و همکاران در وزارت نفت پیگیری و در صورت مشاهده موارد تخلف برخورد جدی خواهد شد.

اوجی تأکید کرد: وزارت نفت با تحریم یا بدون تحریم دست از حمایت همه‌جانبه شرکت‌های داخلی در صنعت نفت برنخواهد داشت، البته امید داریم که این ‌شرکت‌ها با افزایش کیفیت محصولات خود صادرات خود را نیز توسعه دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نفت اوجی افزایش تولید شرکت های داخلی وزارت نفت صنعت نفت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از مصوبه شورای عالی انرژی برای ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف خبر داد.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با اشاره به مصوبه شورای عالی انرژی افزود: این مصوبه وظیفه ممنوع کردن تبلیغ کالاهای با مصرف انرژی بالا و فاقد سازگاری لازم با اقلیم‌های مختلف کشور را برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته تا این وزارتخانه با همکاری دستگاههای ذیربط به ویژه سازمان صداوسیما اقدام های لازم را برای ممنوعیت تبلیغ این گونه کالاها براساس پیشنهاد وزارتخانه‌های نفت و نیرو و هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل آورد.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ این نوع کولرها در مناطق عادی و معتدل که بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی و در مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، گفت: استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل کشور منجر به افزایش مصرف برق بیش از الگوی مناطق عادی و صدور قبض برق سنگین خواهد شد.

مجموعه وزارت نیرو و صنعت برق باهدف مدیریت بهتر مصرف برق در کشور، مناطق مختلفی برای مصرف تعریف کرده‌اند که براساس آن مناطق با هوای معتدل‌تر مثل تهران در ردیف مناطق عادی و سایر مناطق شامل گرمسیری یک و گرمسیری با شدت بیشتر تقسیم شده‌اند.

بر این اساس استفاده از کولرگازی برای مناطق عادی مناسب ارزیابی نمی‌شود و صنعت برق به مردم ساکن در این مناطق توصیه کرده از کولر آبی در فصل گرم استفاده کنند تا مشمول هزینه‌های بالاتر نشوند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • یزد؛ میزبان غول‌های صنعت نساجی
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم