Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:12:05 GMT

مسابقات ملی کمک‌های اولیه معادن کشور در سیرجان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۴۶۹۵

مسابقات ملی کمک‌های اولیه معادن کشور در سیرجان برگزار شد

به گزارش ایرنا دراین دوره از مسابقات ۲۵ تیم از سراسر کشور حضور داشتند وبا هدف توان افزایی امدادی و درمانی به رقابت پرداختند.

محمدرضا خضری پور مسئول برگزاری این مسابقات عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنااز اهداف برگزاری این مسابقات را تمرین ، بررسی و سنجش میزان توانایی پرسنلی عنوان کرد که در بخش های اورژانس  امداد ونجات شرکت های صنعتی و معدنی کشور فعالیت می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : این دوره از مسابقات علاوه بر یک رقابت سالم موجب وفاق و همدلی بین نیروهای امدادی و درمانی کشوری می شود که  شرکت کنندگان توانایی های خود را در زمینه برخورد با حوادث احتمالی مورد سنجش قراردادند.

در این مسابقات سید امیر حسین گرکانی رییس پژوهشکده سوانح و عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور نیز که ناظر این مسابقات امدادی و کشوری بود گفت: امروز مسابقات امدادی با  حضورمعادن مختلف از سراسر کشور در سه بخش برگزار شد.

به گفته وی این بخش ها شامل آموزش ها و آمادگی  های امداد و نجات ، احیای قلبی- ریوی و حمل مصدومان بود.

گرکانی  تصریح کرد: باهدف ایجاد هماهنگی بین بخشی میان نیروهای امدادی و خدمت رسان هنگام بروز سوانح، چهارمین دوره مسابقات کشوری با کیفیت خوب برگزار شد که لازمه پاسخ بموقع و مناسب در زمان حوادث و حتی هماهنگی بین بخشی قبل از بروزحادثه در صنایع و معادن است.

در این مسابقات که سر امروز درمحوطه بزرگ هتل قائم سیرجان پایان یافت از بین ۲۵ تیم صنعتی و معدنی که از سراسر کشوربه رقابت پرداختند شرکت سنگ آهن گهرزمین  سیرجان موفق به کسب رتبه اول شد.

شرکت فولاد ایرانیان سیرجان مقام دوم را از آن خود کرد و شرکت های ماهان  و زغال سنگ البرز مرکزی مشترک رتبه سوم را به دست آوردند  که طی مراسمی ازآنها تجلیل شد.

شهرستان سیرجان از قطب های بزرگ معدنی کشور در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قراردارد.

برچسب‌ها کرمان سیرجان معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان سیرجان کرمان سیرجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدیدی از مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی با شرکت ۱۳۴۰ دانش آموز در ۲۶ لیگ از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان، مین یاب قرار است در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار شده و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت هم مراسم اختتامیه مسابقات در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

دانش آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش آموزان نخبه می‌باشد.

پس از برگزاری این دوره از مسابقات روبوتیکاپ، برای برگزیدگان دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

این دوره‌های آمادگی قرار است از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شود و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیر ماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب خواهند شد.

پیش از این، تیم جهانی رباتیک دانش آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده است.

همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند

دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این دوره از مسابقات لازم است برای ثبت نام با شماره ۶۷۴۳۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 6091389 علی قدمی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود