Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبا علومی یزدی درباره جشنواره سعدی گفت: در یازدهمین جشنواره مجریان و سخنوران ایران، جوانان و خردسالان حضور فعال تری نسبت به دیگر بخش‌های جشنواره دارند.

جشنواره ملی سعدی در سه بخش اصلی مجریان صحنه، مجریان جوان و جشنواره سخنوری تشکیل یافته است و هر یک از این جشنواره‌ها در دل خود به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گفته‌های علومی یزدی، جشنواره مجریان در دو بخش اصلی ده مجری برتر و بیست مجری برتر و یک بخش الحاقی نومجریان (مجریان تازه وارد به صحنه و کمتر از سه سال سابقه) تشکیل شده است. بخش جوان مجریان وارد دوره ششم خود شده و یک بخش الحاقی (بخش خردسالان) را در دل خود دارد. بخش سخنوری هم در دو بخش اصلی بزرگسال (بالای ۱۲ سال) برگزار می‌گردد. بخش سخنرانی آموزشی بدون رقابت و با مشارکت مدرسان سخنوری در کل کشور ارائه می‌گردد.

او معتقد است که نحوه تقسیم جوایز و نوشتن بیانیه هیات داوران کار پیچیده و بسیار سختی است، زیرا تا آخرین لحظه و تنها با اجرای یک نفر ممکن است تمام جدول رتبه‌ها به هم بریزد و این چیزی است که هیجان رقابت را صد چندان کرده است.

علومی یزدی می‌گوید داشتن مشاوران با تجربه در این رقابت بسیار ضروری است. البته این قانون در بخش‌های مستقل جشنواره اجرا نمی‌شود. به طور مثال نفر اول در بخش جشنواره جوان سعدی، حتی با صعود به رده بالاتر جایزه خود را واگذار نمی‌کند و ممکن است در رده‌های بالاتر هم حایز مقام گردد و اگر این فرد سال اول باشد که در جشنواره رقابت کرده است حائز مقام پدیده جشنواره خواهد شد و این مقام شهرت فراوانی برای وی به ارمغان خواهد اورد.

او ادامه داد: مدالیون‌های طلایی به خوش بیان‌ترین سخنران، خوش صدا‌ترین، خلاق ترین، نظام آراسته‌ترین، بهترین تولید متن و محتوا، مجری و سخنران با اعتماد به نفس و یا دارنده بیشترین ارتباطات موثر تقدیم می‌شود. اخیرا مدالیون مجری با اخلاق نیز به مدالیون‌ها اضافه گردیده است. مدال خوش صداترین مجری خانم و خوش صداترین مجری آقا معمولا پرطرفدارترین مدالیون و پول سازترین آن هاست.

جوایز اصلی جشنواره در بخش‌های اصلی چکاوک زرین، چکاوک سیمین و چکاوک مسین است. چکاوک زرین که بالاترین جایزه جشنواره سعدی است در طول ده دوره به هیچ رقابت کننده‌ای تعلق نگرفته است و صرفا این چکاوک به صورت افتخاری به چهره‌های ماندگار سخنوری کشور اعطا گردیده است. البته چکاوک زرین در بخش جوان به مجریان جوان اعطا گردیده است.

براساس گفته‌های علومی یزدی، امروزه مدرسه سخن و جشنواره سعدی دو نام آشنا و معتبر نزد سخنرانان کشور و حتی فراتر از مرز‌های ایران، مجریان و سخنرانان فارسی زبان را جلب و جذب نموده است و حتی افراد از اقلیت‌های دینی و از اقوام و زبان‌های گوناگون سطح علمی مدرسه سخن و جشنواره سعدی را قبول دارند و تلاش می‌کنند هنرآموز آن باشند.

این مجری جشنواره سعدی را کاملا ایرانی توصیف کرد و افزود: جشنواره سعدی یک جشنواره کاملا ایرانی و با نوآوری ادبی و فرهنگی است که خیلی زود بین عموم مردم پذیرفته شد و در بیشتر استان‌ها تکثیر شده است. سخنوران و مجریان، جشنواره سعدی را مادر جشنواره‌های سخنوری می‌دانند و مشارکت فعال مردم در این رویداد نشانگر عشق و علاقه مردم به هنر گویندگی و سخنوری است.

او خبر داد: تعداد افراد پذیرفته شده در بخش رقابت حضوری برای دو روز رقابت، یکصد و بیست نفر است و رکورد طولانی‌ترین برنامه صحنه‌ای ایران چندین سال متوالی متعلق به جشنواره سعدی است.

دبیر جشنواره سعدی تاکید داشت که حمایت‌های دولت نقش بسزایی در گسترش زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ سازی اسلامی و ایرانی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره ملی مجریان جشنواره سعدی علومی یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه با اخبار ورزشی هشتم اردیبهشت استان قزوین

تیم ملی فوتسال کشورمان که در ترکیب خود از سعید مومنی ملی پوش قزوینی بهره می‌برد با برد ازبکستان در ضربات پنالتی راهی دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا شد.

ملی پوشان کشورمان یکشنبه در بازی نهایی به مصاف تایلند میزبان می‌روند.

درخشش دختران فوتبالیست در جام کافا

در ادامه رقابت‌های فوتبال کافا، تیم ملی فوتبال دختران کشورمان با حساب ۵ بر صفر از سد تیم تاجیکستان گذشتند.

مریم دینی ملی پوش استان مانند دیدار‌های گذشته موفق به گلزنی شد.

پرنیا رحمانی دیگر ملی پوش استان و طاهره کشتیرانی مدیر تیم ملی فوتبال دختران ایران در رقابت‌های فوتبال آسیای مرکزی کافا هستند.

تساوی مقاومت در لیگ دو فوتسال

در ادامه رقابت‌های مرحله نهایی لیگ دو فوتسال کشور، تیم مقاومت قزوین در خانه برابر تیم فرداد کاشمر به تساوی ۳-۳ رسید.

این بازی در سالن شهید بابایی قزوین برگزار شد.

دعوت فوتسالیست‌های ناشنوای استان به اردوی تیم ملی

پویا قاسمی و ذکریا زارعی دو فوتسالیست استان به مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی فوتسال زیر ۲۱ سال دعوت شدند.

این اردو برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان از امروز تا ۱۳ اردیبهشت در کرمان برگزار می‌شود.

تیم فوتبال امید شمس آذر فردا به میدان می‌رود

تیم فوتبال امید شمس آذر در ادامه مرحله نهایی لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور و در بازی هفته پنجم در خوزستان فردا به مصاف فولاد می‌رود.

این بازی فردا ساعت ۱۶ در ورزشگاه فولاد برگزار می‌شود.

برگزاری رقابت‌های رنکینگ اسنوکر استان

در پایان این رقابت‌ها محمد میر نورزه‌ای قهرمان شد، محمد امین طاهری دوم و سعید کریمی و روح الله فرجی هم مشترکا سوم شدند.

این رقابت‌ها در باشگاه بیلیارد پارس برگزار شد.

برد بزرگسالان شمس آذر در بازی دوستانه

تیم فوتبال شمس آذر قزوین در دیداری دوستانه برابر تیم منتخب تهران با حساب ۴-۲ به برتری رسید.

این بازی در ورزشگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • همراه با اخبار ورزشی هشتم اردیبهشت استان قزوین
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • عکس/ جشنواره لاله‌های باغ ایرانی