Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش ماهری با بیان اینکه ما در سال جاری ۶۲ درصد افزایش خرید داشته ایم، تاکید کرد: جمعا صد و بیست و ۳ هزار و هفتصد تن گندم از ابتدای سال جاری خردیداری شده است که رقم ریالی ان هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان است از این مقدار ۸۸۳ میلیاردتومان به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان"  داریوش ماهری مدیر کل غله استان کرمان در ستاد ساماندهی آرد و نان ، گفت: ما سال گذشته ۶۹ هزار تن گندم خریده بودیم اما در حال حاضر نسبت به مدت مشابه ۱۱۱ هزار تن گندم خریداری کرده ایم

  وی با بیان اینکه ما در سال جاری ۶۲ درصد افزایش خرید داشته ایم، تاکید کرد: جمعا صد و بیست و ۳ هزار و هفتصد تن گندم از ابتدای سال جاری خریداری شده است که رقم ریالی آن هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان است از این مقدار ۸۸۳ میلیاردتومان به کشاورزان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  ماهری با اشاره به این مطلب که تا کنون ۶۸ درصد کشاورزان پول فروش گندم خود به دولت را دریافت کرده اند، گفت: در خصوص دانه روغنی کلزا نیز ۲۷ تن از این نوع دانه روغنی خریداری شده است، ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میزان ریالی این محصول بوده است که  ۷۶ درصد قیمت خرید کلزا به کشاورزان پرداخت شده است   سرپرست مدیر کل غله استان تاکید کرد: بر اساس مباحثی که در بازرسی ها مطرح بود بحث پخت و فروش نان فانتزی ها بود که مقرر شد حتما در خصوص قیمت های اعلامی یک آنالیز قیمتی  صورت گیرد تا یک سقف قیمت برای آن  مشخص شود.   داریوش ماهری ادامه داد: بحث سایر نان ها در خصوص قیمت ها تابع عرضه و تقاضا است اما در خصوص فانتزی ها حتما باید یک سقف قیمتی مشخص برای آن تعیین شود تا مشکل خاصی ایجاد نکند.   وی در خصوص بازدید از نانوایان در سطح شهر را بر اساس بنر تدوین شده در اداره غله عنوان کرد و گفت: بهتر است که بنر مشخص شده را طبق نرخ نامه مصوب که در کرمان متفاوت هست را ملاک قرار دهند زیرا قیمت در شهرستان های کرمانی تغییراتی دارد و متناسب با شرایط شهرستان ها تعیین شده است.   ماهری ادامه داد: بنر طراحی شده بایده توسط اتحادیه ها به واحد های تولیدی در سطح شهر ارسال و در مقابل هر مغازه نصب شود زیرا نوع پخت، وزن چانه، قیمت نان و ... دراین بنر عنوان شده است و باید در مقابل چشم مصرف کنندگان باشد.   وی به دیگر تخلفات نانوایان در خصوص وجود حیاط خلوت ها و اتاق های هم جواری که محل اختفاء آرد است اشاره کرد و گفت: دربازدید های روز گذشته این مورد به شدت ملموس بود و بازرسان به انبار اعلامی نانوا اکتفا نکنند، ضمن اینکه بازدید های روز گذشته تبعات بسیار خوبی  به همراه داشته است.    ماهری گفت: روز دوشنبه که بازدید از ۳۵ نانوایی صورت گرفته بود ۱۸ مورد آن تعطیل بود ولی روز گذشته که بازدید به صورت جامع تر انجام شده بود، ۵۲ واحد صنفی که صرفا معطوف به تعطیلی ها از آن ها بازرسی انجام شده بود تنها ۱ واحد تعطیل بود.   سرپرست اداره کل غله استان اذعان کرد: بازرسی ها موفقیت آمیز بوده است بنابراین تمام نانوایی ها این اهرم نظارتی را احساس می کنند و اقدام به تخلف کمتر مشاهده می شود.   ماهری گفت: زمانی که دولت قیمت ۱۱ هزار تومان را برای هر کیلو گندم مصوب کرد قیمت جهانی آن ۳۷۲ دلار بود که با دلار ۲۸ هزار تومانی  حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت گندم ما می شد.   وی ادامه داد: در حال حاضر با تبعاتی که جنگ روسیه و اکران داشت  و هند هم به طور کامل صادرات گندم را ممنوع اعلام کرده است، قیمت گندم در واحد جهانی به مبلغ ۴۵۳ دلار رسیده است که نشان از افزایش قیمت جهانی این محصول در بازه زمانی یک ماهه دارد که در همین زمان قیمت نهایی خرید گندم ما کیلویی ۱۳ هزار تومان از کشاورز است .   ماهری به چگونگی دریافت سهمیه یارانه عشایر بر روی کیسه های آرد گفت: دستگاه کارتخوانی که در حال حاضر تعبیه شده است هر دو فعل را انجام می دهد که هم نان و هم ارد یارانه ایی در برنامه آن طراحی شده است به این صورت که یارانه نان همزمان به حساب نانوا و آرد یارانه ایی هم با قیمت سال ۱۴۰۰ توزیع می شود و بلافاصله مابه التفاوت به حساب کارخانه واریز خواهد شد.     انتهای پیام/          

منبع: دانا

کلیدواژه: سال جاری تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است

فرزاد پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خانوارهای دهک یک تا هفت یارانه بگیر می‌توانند به ازای خرید از این بستر ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف به صورت اعتبار دریافت کنند، اظهار کرد: دراین طرح یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

به گفته پیشکاری در حال حاضر ۴۷۵ هزارخانوارکردستانی یارانه خود را به خرید کالا از طریق کالابرگ الکترونیکی اختصاص دادند.

گفتنی است؛ مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6092634

دیگر خبرها

  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها