Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ناصر روانبخش در دیدار با رئیس بندر آکتائو قزاقستان در چابهار گفت: با توجه به اهمیت بندر آکتائو و کوریک در تبادلات تجاری ایران و قزاقستان و موقعیت راهبردی بندر چابهار، می توانیم از این ظرفیت برای توسعه همکاری‌های حمل و نقلی و ترانزیت دو کشور استفاده کنیم.

آبای توریکپنبایف رئیس بندر آکتائو نیز در این دیدار با اشاره به علاقمندی تجار و بازرگانان قزاقی برای استفاده از مسیر ایران برای ترانزیت، گفت: ما از ظرفیت‌های بنادر ایران در شمال و جنوب بازدید کردیم و اکنون به چابهار آمده‌ایم تا با زیرساخت‌های این منطقه آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: برای فعال کردن این کریدور، باید هماهنگی‌ها میان بخش‌های مختلف مرتبط با ترانزیت را افزایش دهیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم. چابهار ظرفیت بزرگی برای تقویت ارتباط میان آسیای مرکزی با هند و جنوب آسیا است.

در این بازدید حسین شهدادی معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با ارائه توصیحاتی گفت: اسکله بندر شهید بهشتی چابهار توانایی پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و از مناطق آزاد اقتصادی ایران به‌شمار می‌رود.

او گفت: بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی، که نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه همچون «افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان» به آب‌های آزاد بوده و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

شهدادی گفت: سازندگی و سرمایه‌گذاری فراوانی در این بندر انجام می‌شود، ساخت اسکله و افزایش گنجایش بارگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما، احداث راه‌آهن به سوی آسیای میانه و همچنین احداث شهرک فرودگاهی این بندر را به یکی از مهم‌ترین شاه‌راه‌های کریدور شمال - جنوب بازرگانی جهانی تبدیل کرده است.

هیات بندری و اقتصادی قزاقستان، قبل از این دیدار از اسکله های شهید بهشتی و شهید کلانتری بندر چابهار بازدید کردند و با امکانات و چگونگی فعالیت‌ها در بنادر چابهار آشنا شدند.

این هیات به ریاست آبای توریکپنبایف رئیس بندر آکتائو قزاقستان با همراهی نمایندگان راه آهن و حمل و نقل این کشور از زیر ساخت‌های منطقه چابهار بازدید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سید اول جام جهانی فوتسال

مسابقات جام جهانی فوتسال در شهریور ماه در ازبکستان انجام خواهد شد و با پیروزی تیم افغانستان در آخرین بازی خود مقابل قزاقستان، تکلیف بیست و چهار تیم صعود کننده به این رقابت‌ها مشخص شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ایران که امروز دیدار فینال را با تایلند برگزار خواهد کرد در سید یک این رقابت‌ها قرار دارد. سیدبندی قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان نیز به شرح زیر است:

سید یک: ازبکستان- برزیل- اسپانیا - آرژانتین - پرتغال و ایران

سید دو: قزاقستان - پاراگوئه - اوکراین - مراکش - تایلند و پاناما

سید سه: کاستاریکا - گواتمالا - ونزوئلا - نیوزیلند - کوبا و لیبی

سید چهار: افغانستان - آنگولا - کرواسی - فرانسه - هلند و تاجیکستان

قرعه‌کشی جام جهانی ۶ خردادماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار خواهد شد و آغاز مسابقات نیز از شهریورماه خواهد بود

دیگر خبرها

  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال