Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس شهرستان بابل، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در سفر یک‌روزه به دانشگاه علوم پزشکی بابل، اظهار کرد: ۸۰۰ مرکز تحقیقات، ۲۵ شبکه تحقیقات، ۲۰۰ مرکز تحقیقات در حوزه بهداشت و ۳۰۰ مرکز تحقیقات در حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه باید به نیروی انسانی بها داد و نخبگان رشته‌های مختلف پزشکی را جذب کرد تا فرار مغزها صورت نگیرد، افزود: دانشگاه نسل چهارم در حیطه اجتماعی و مردم، نیازهای جامعه را بررسی کرده و متناسب با نیاز جامعه، دنبال حل مسئله خواهد بود و مردم در حال حاضر در حوزه سلامت به ما نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های جدی وزارت بهداشت تولید دانش، ایجاد قدرت در حوزه دانش و مراکز تحقیقاتی بوده است، اضافه کرد: برنامه‌های تحول به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارسال‌شده که مراکز تحقیقاتی باید جهت‌دار شود؛ و این مراکز تحقیقاتی باید پاسخگو و در زمینه‌ی حل مساله در راستای نیاز مردم فعالیت کنند.

وی با اعلام اینکه شعار سال، تأکید بر توسعه شرکت دانش‌بنیان بوده است، گفت: تمامی مشکلات حوزه شعار سال در کارگروه‌های معاونان پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مورد بررسی قرار گرفته و برای هر یک از این مشکلات راهکارهایی مصوب شده که در نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خزر‌آباد مورد تصویب قرار خواهیم داد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت اثرگذاری طرح‌های تحقیقاتی، گفت: برای یافتن راهکار‌هایی برای افزایش اثرگذاری طرح‌های تحقیقاتی، کارگروهی ایجاد کردیم تا تحقیقات را به سمت حل مشکلات جامعه هدایت کنیم.

*مهاجرت نخبه‌های کشور تهدیدی برای آینده جامعه

 سیدعلی مظفرپور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: شهرستان بابل با ۷ شهر و ۶۴۰ روستا، دارای جمعیتی بالغ بر ۵۳۱ هزار نفر است که پرجمعیت‌ترین شهر استان مازندران به‌شمار می‌رود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۶۲ تاسیس شد و دارای ۹ دانشکده و ۷ بیمارستان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به اینکه شهر بابل در مرکز استان مازندران قرار دارد عملا بیماران زیادی از غرب استان مراجعه می‌کنند، گفت: ۴۰ درصد از بیماران بستری شهرستان بابل از غرب استان بوده و درصد اشغال تخت تمامی بیمارستان‌های بابل بالای ۷۵ درصد بوده است.

مظفرپور اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه شمال کشور متصدی درمان بسیاری از مردم شهرستان بابل و غرب استان مازندران است.

وی ادامه داد: نکته نگران‌کننده، جذب اعضای هیات و دانشجویان نخبه توسط کشورهای دیگراست که تهدیدی برای ادامه وضعیت سلامت و تولید علم کشور می‌باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: از مسوولان کشور و وزارت بهداشت تقاضا داریم تمهیدات لازم برای حفظ و نگهداری دانشجویان نخبه کشور را بیش از گذشته فراهم کنند تا سرمایه‌های کشور، در جامعه خود مشغول ارائه خدمت شوند.

گفتنی است، پناهی در سفر یک‌روزه به دانشگاه علوم پزشکی بابل از فیلد اجرایی مرکز کوهورت سالمندان امیرکلا (AHAP) و آزمایشگاه جامع تحقیقاتی، مرکز تحقیقات بیولوژی سلولی و ملکولی، پژوهشکده سلامت، گروه اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی، دانشکده طب ایرانی، دانشکده دندانپزشکی، واحد توسعه تحقیقات بالینی و کتابخانه مرکز آموزشی درمانی آیت اله روحانی (ره) و واحد Clean Room و سلول درمانی دانشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تحقیقات دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی بابل مرکز تحقیقات شهرستان بابل وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند