Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اعظم پناهی در جلسه با اعضای شورای برنامه‌ریزی استان زنجان، با بیان اینکه برخی مواقع بیماران با مراجعه به داروخانه داروی مد نظر خود را پیدا نمی کنند، اظهار کرد: امیدواریم موضوع پیگیری شود، تا دیگر بیماران دغدغه دارو نداشته باشد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه بطور کلی وضعیت اقتصادی و گرانی‌ها عموم مردم را با تنش مواجه کرده است، خاطر نشان کرد: این موضوع برای بیمارانی که باید داروی خود را گران‌تر تامین کنند، بیش از پیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیمار کلیوی حتی در صورت پیوند کلیه نیز مستلزم دریافت دارو و مصرف مرتب آنها است، ادامه داد: نگاه دولت و سازمان غذا و دارو به بیماران خاص باید ویژه و تخصصی باشد تا خللی در درمان آنها به وجود نیاید.

پناهی با بیان اینکه زندگی بیمار دیالیزی به مراتب سخت‌تر از پیوندی است، گفت: مشاهده‌ها نشان می‌دهد بیمارانی که تمایل به انجام عمل پیوند دارند، از این کار امتناع می‌کنند چون نمی‌خواهند مشکلات بعدی به ویژه گرانی دارو را تحمل کنند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه انجمن کلیوی رابط بین بیمار و دولت است، اضافه کرد: امیدواریم دولت با نگاه ویژه، بیماران هدف را حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌ هزار عمل پیوند کلیه در کشور انجام گرفته است، افزود: این میزان در مقایسه با سال ماقبل آن افزایش داشته است.

پناهی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی نامطلوب و شرایط کرونایی و مشارکت خیرین این مهم محقق شده است.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی با ۴۰ سال سابقه به عنوان تنها متولی پیوند زنده در ایران است، گفت: این انجمن در حوزه‌های متفاوت خدماتی، معیشتی، درمانی، دارویی، ورزشی، فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این مجموعه شناساندن انجمن و مشکلات بیماران در سطح کشور به نهادهای دولتی است، اضافه کرد: در واقع هر نوع بودجه‌ای از طرف خیرین صرف هزینه‌های بیماران در ابعاد مختلف می‌شود. 

در ادامه عبدالحمید کشاورز رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه کلیوی با بیان اینکه استان زنجان در بحث آگاه سازی، پیشگیری،درمان و...در کشور رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: این موضوع برای کشور و استان قابل افتخار است که در این راه پیشقدم هستند.

 کشاورز با بیان اینکه پیش از این مدیران در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی گلایه مند بودند، خاطرنشان کرد: امروزه در این استان هنر تعامل و استفاده از خیرین و همیاران قابل تقدیر و تشکر است.

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی ما خیرین هستند، افزود: این خیرین در زمان کرونا بسیار خوب درخشیدند.

 محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان نیز در این جلسه عنوان کرد: انجمن خیریه کلیوی زنجان با تشکیل کمیته تخصصی 12 گانه با برنامه‌ریزی هدفمند توانسته نسبت به راه‌اندازی مرکز دیالیز شهرستان‌ها و دفاتر نمایندگی انجمن و اقدام کند.

طهماسبی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۲۰ بیمار دیالیزی در استان زنجان تحت درمان دیالیز قرار دارند، افزود: از این تعداد ۵۰ درصد واجد شرایط پیوند کلیه هستند.

طهماسبی گفت: انجمن کلیوی با جذب اعتماد خیرین زنجانی توانسته در کوتاه مدت نسبت به راه‌اندازی مرکز درمانی دیالیز، داروخانه، آزمایشگاه و دندانپزشکی و سایر خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی در ساختمان مرکزی انجمن کلیوی در شهرک آزادگان برای خدمات اقدام کند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه انجمن کلیوی با برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی توانسته از تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده بیماران کلیوی تعداد یک هزار ۶۵۰ نفر با مراقبت، آموزش و پیوند کلیه از چرخه خارج و به زندگی عادی بازگرداند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان پیوند کلیه انجمن حمایت از بیماران محمدرضا طهماسبی کلیه افزایش پیوند اهدای کلیه دیالیز انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان انجمن کلیوی پیوند کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خروج تومور 10 کیلویی از شکم زن 35 ساله توده‌هايي به نام تومور

دیگر خبرها

  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D