Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که درخواست سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس را با توجه به نقض مککر از سوی ائتلاف سعودی و سازمان ملل در دست بررسی است.

به گزارش مشرق، شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به طرح موضوع تمدید آتش‌بس صنعاء با ائتلاف سعودی گفت که درخواست تمدید آتش‌بس با توجه به ارزیابی مرحله فعلی آتش بس که در (دوم ژوئن) دوازدهم خرداد ماه آینده به پایان می‌رسد، در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن که امروز به ریاست «مهدی المشاط» تشکیل جلسه داده بود، آمده است: ما میزان پایبندی ائتلاف متجاوز به شروط و بندهای آتش‌بس فعلی را در نظر می‌گیریم، ضمن اینکه گشایش جاده‌ها در تعز و سایر استان‌ها بر اساس شروط آتش‌بس را در اولویت‌های کاری برای کاهش دشواری‌های شهروندان قرار می‌دهیم.

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: سازمان ملل متحد و ائتلاف متجاوز که ثروت نفت و گاز، درآمدهای بندری و عملیات بانک مرکزی را در سیطره خود دارد، باید  به تعهد خود برای پرداخت حقوق معوقه به همه کارمندان دولت و تضمین پایداری پرداخت آنها عمل کنند؛ زیرا این قضیه در چارچوب تکالیف آنها در پرونده بشردوستانه است.

این شورا کارشکنی ائتلاف سعودی در رسیدن کشتی حامل مشتقات نفتی به بندر الحدیده و تاخیر در انجام پروازها و باز نکردن مسیر پرواز به مقصد قاهره و سهل انگاری سازمان ملل در انجام وظیفه خود در این زمینه تقبیح کرد.

این شورا تاکید کرد: عدم پرداخت غرامت در خصوص محاصره کشتی‌ها و پروازها احتمال تمدید آتش بس مورد نظر آنها را تهدید می‌کند و به اعتبار سازمان ملل متحد و فرستاده آن لطمه می‌زند.

در این بیانیه آمده است:  ما بر موضع قاطع شورا در قبال صلح عادلانه و شرافتمندانه که حاکمیت و استقلال یمن را تقویت می‌کند، تاکید می‌کنیم.  تعامل جدی با پرونده انسان دوستانه برای کاهش آلام مردم یمن، رویکرد صحیح و درست است.

شورای عالی سیاسی یمن در پایان تاکید کرد: به استواری مردم یمن که با محاصره، جنگ اقتصادی و رسانه‌ای و توطئه‌های بی وقفه ائتلاف متجاوز و مزدوران آن روبرو هستند و به حماسه آفرینی رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های نبرد، درود می‌فرستیم.

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز سه‌شنبه گفت که مذاکرات برای تمدید آتش‌بس در یمن همچنان ادامه دارد و همه طرف‌های درگیر یمن، نسبت به فوائد تمدید آتش‌بس برای مردم این کشور درک کامل دارند.

وی در جریان یک نشست خبری که  پس از جلسه پشست درهای بسته شورای امنیت برگزار شد، تأکید کرد که در صورت توافق طرفهای درگیر، آتش‌بس در یمن قابل تمدید است.

این نماینده سازمان ملل با بیان اینکه طرف‌های درگیر در این زمینه، نسبت به تمدید آتش‌بس تمایل دارند، گفت که تماسها با طرفها ادامه دارد تا مسیرهای استان تعز بازگشایی شود.

بر خلاف ادعای گروندبرگ، «جلال الرویشان» نائب رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اخیرا گفت که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی همچنان به تضعیف آتش‌بس انسانی و نظامی در یمن ادامه می‌دهند.

او تاکید کرد: آتش بس بشردوستانه تقریباً به پایان رسیده است و مردم یمن هیچ اثری از آن در جنبه های انسانی احساس نکرده‌اند.

الرویشان با بیان اینکه کشورهای متجاوز هر روز آتش‌بس را نقض می ‌کنند،گفت: آنها فقط هواپیماهای جنگی خود را با پهپاد جایگزین کردند. ما این تخلفات را به دفتر نماینده سازمان ملل و جامعه بین المللی گزارش می‌کنیم.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از و به فرودگاه صنعاء خبر داده بود. 

این در حالی است که روز دوشنبه، سرانجام فرودگاه صنعاء پس از شش سال محاصره توسط ائتلاف سعودی شاهد اولین پرواز بود. این پرواز بر اساس توافق آتش‌بس موقت انجام شد و می‌بایست یک ماه و نیم پیش اجرایی می‌شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت یمن ائتلاف سعودی شورای عالی سیاسی یمن استان تعز سازمان ملل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شورای عالی سیاسی یمن ائتلاف متجاوز ائتلاف سعودی تمدید آتش بس سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس، نوید خالقی اظهار کرد: از زمان اجرایی شدن دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری از اواخر خرداد ماه ۱۴۰۰ تاکنون، تعداد ۱۹ موافقت اصولی تأسیس شرکت کارگزاری در بازار سرمایه، صادر شده که ۱۱ مورد توانستند با احراز شرایط دستورالعمل، به مرحله تأسیس و ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها رسیده و ۱۰ شرکت کارگزاری، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مطابق دستورالعمل، شروع به فعالیت شرکت‌های کارگزاری طی ۴ مرحله صورت می‌گیرد و شرکت کارگزاری پس از «دریافت موافقت اصولی، تأسیس شرکت کارگزاری، دریافت مجوزهای فعالیت شرکت کارگزاری و عضویت نزد ارکان بازار سرمایه» می‌تواند خدمت رسانی و فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان این که اکنون با توجه به شرایط بازار درخواست‌ها برای تأسیس شرکت کارگزاری در نوسان است، گفت: بعد از کارگزاری‌های جدیدالتاسیس «پویان، هامرز، آسمان، اعتبار تابان، راهین، یزدان و آرتان» اخیراً سه شرکت جدیدالتاسیس به مرحله دریافت مجوز فعالیت رسیده‌اند.

خالقی تصریح کرد: مجوز فعالیت شرکت جدیدالتاسیس «پاداش و پویش» در بهمن ماه ۱۴۰۲ صادر شد که عضویت نزد ارکان بازار سرمایه را هم گذرانده شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: در روزهای آینده نیز مجوز فعالیت شرکت جدیدالتاسیس «ایده آل» صادر خواهد شد و این کارگزاری پس از طی مراحل اداری می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین شرکت کارگزاری «خردمند» نیز مجوز تأسیس کارگزاری را از سازمان دریافت کرده است و نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و سازمان به عنوان نهاد مالی به ثبت رسیده است.

خالقی با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ‌گونه درخواستِ باز بلاتکلیف برای تأسیس شرکت کارگزاری وجود ندارد، گفت: هم اکنون در صنعت کارگزاری هیچ صفی برای دریافت مجوز وجود ندارد و متقاضیانی که برای تأسیس کارگزاری درخواست می‌دهند پس از تکمیل مدارک خود وفق دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری و گذراندن تشریفات قانونی و مقرراتی مندرج در همان دستورالعمل نتیجه به متقاضیان اعلام می‌شود و متقاضیانی که موافقت اصولی از سازمان دریافت می‌کنند باید تأییدیه‌های لازم را برای اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل پیشنهادی وفق دستورالعمل تأیید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی مصوبه شورای عالی بورس، دریافت کنند.

وی با اشاره به این که حدود ۸ درخواست برای تأسیس کارگزاری در جریان است، تاکید کرد: برخی از این درخواست‌ها نواقصی داشته که برای تکمیل پرونده به متقاضیان بازگردانده شده، برخی در حال تکمیل توسط متقاضیان بوده و برخی دیگر در مرحله مصاحبه هستند.

تشخیص کارگزاری‌های مجاز

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هر شخصی اعم از مشتریان، سهامداران و بانک‌ها که با شرکت‌های کارگزاری در ارتباط هستند، می‌توانند اطلاعات مربوط به لغو و صدور مجوزها را با مراجعه به سامانه نهادهای مالی دارای مجوز به نشانی CFI.SEO.IR با جستجوی نام شرکت کارگزاری مدنظر از حوزه فعالیت شرکت کارگزاری و معتبر بودن مجوزهای آنها اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 6088951 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • مهدی دادرس: استقلال نمی تواند به محرومیت حسینی اعتراض کند!
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد