Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از نتایج برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا گفت: گسترش مناسبات با منطقه آمریکای لاتین و به ویژه کشورهای مستقل و ایستاده در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام استکبار جهانی مثل کوبا برای ایران اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار « ریکاردو کاپریساس» معاون نخست وزیر کوبا روابط تهران – هاوانا را راهبردی توصیف کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های متعدد و متنوع موجود در دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، کشاورزی، بهداشتی و درمانی بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهور تاکید کرد: مناسبات مثبت و سازنده دوجانبه ایران و کوبا می‌تواند به عرصه تعاملات بین المللی دو کشور نیز تعمیم یابد.

 رئیسی با ابراز خرسندی از نتایج برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا افزود: همکاری‌های سازنده دو کشور در زمینه مسائل بهداشتی و سلامت ظرفیت گسترش بسیاری دارد و ایران و کوبا با اتکا به توان داخلی می توانند در حوزه های گوناگون و تولید محصولات استراتژیک به خودکفایی برسند.

رئیس جمهور با اشاره به زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری ایران با کشورهای منطقه آمریکای لاتین خاطرنشان کرد: هم افزایی این ظرفیت ها به رشد اقتصادی طرفین می انجامد و بنای جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای مستقل و مقاوم در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام استکبار جهانی از جمله کوبا است.

«کاپریساس» معاون نخست وزیر کوبا نیز در این دیدار با تقدیم پیام رئیس جمهور این کشور به آیت الله رئیسی بر تمایل کشورش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

معاون نخست وزیر کوبا با راهبردی و عمیق توصیف کردن روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین تهران و هاوانا، اظهار داشت: با برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت می‌توان مناسبات ایران و کوبا را از سطح روابط دوجانبه به تعاملات چند جانبه در منطقه آمریکای لاتین ارتقا داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران و کوبا آمریکای لاتین ایران و کوبا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان

علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سه‌جانبه این دانشگاه با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقا سطح همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه‌ها به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل و تلاش در شناسایی استعداد‌های درخشان مراکز علمی است.

وی با اشاره به همکاری‌های طرفین توضیح داد: از دیرباز در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی وجود داشته؛ اما با این تفاهم‌نامه راه برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های طرفین، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، اشتراک منابع علمی و مراکز اطلاع‌رسانی، مشارکت در تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک، تدوین و انتشار کتب، مجلات و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک هموار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم‌افزایی علمی را هدف والای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: انجام همایش‌های علمی و پژوهشی مشترک، بازدید‌های علمی متقابل و ایجاد شرایط برای فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی پسادکتری، برگزاری ژورنال کلاب و جلسات مشترک برای مبادله نتایج پژوهشی از مواد تفاهم‌نامه مذکور است.

منظری‌توکلی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای شعار سال و مشارکت مردم برای افزایش تولید کارگشا و مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم