Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@18:29:05 GMT

یک روز شلوغ بعد از تعطیلی اجباری!

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۲۱۶

یک روز شلوغ بعد از تعطیلی اجباری!

هفتمین روز نمایشگاه کتاب تهران یک روز شلوغ و پررفت‌وآمد را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایران اکونومیست، هفتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران(چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت) بعد از تعطیلی یک‌روزه به دلیل آلودگی هوا فعالیت خود را از سر گرفت.

از همان ساعت اولیه مخاطبان از نمایشگاه کتاب استقبال کردند و می‌توان گفت نمایشگاه روز شلوغی را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به شلوغی روز هفتم و طبعا پیش‌بینی‌ها برای روزهای شلوغ پنجشنبه و جمعه، مسئولان نمایشگاه کتاب خواستند بازدیدکنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. 

البته به گفته رییس کمیته اجرایی نمایشگاه، علاوه بر پارکینگ مصلی، پارکینگ‌های همجوار هم برای رفاه حال بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده است.  

رونمایی و جشن‌ امضاهای شلوغ یکی از اتفاق‌های هرساله نمایشگاه کتاب است. گاه شاهد صف‌های عریض و طویل و همهمه بسیار در یک گوشه نمایشگاه هستیم که به خاطر یک نویسنده معروف و گاه یک اینفلوئنسر اینستاگرامی شکل گرفته است، کتاب‌های‌ این دسته از چهره‌های اینستاگرامی در نمایشگاه خوب می‌فروشند هرچند قضاوت درباره محتوای آن‌ها معمولا با نظر مثبت همراه نیست. 

امروز هم در نمایشگاه کتاب چهره‌های آشنای حوزه کتاب و ادبیات و برخی مسئولان حضور داشتند؛ محمد شمس لنگرودی، رضا امیرخانی، علیرضا مختارپور(رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی)، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان (رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس) و آیت‌الله علی‌اکبر رشاد (ریاست شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی) از جمله حاضران در نمایشگاه کتاب بودند.

حضور «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» و  غرفه «پایتخت کتاب» در نمایشگاه یکی از فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب است. در روز چهارشنبه غرفه سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران با حضور یاسر احمدوند، رییس نمایشگاه کتاب افتتاح شد.

همچنان‌که تخلف تخفیف نامتعارف و کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه کتاب ادامه دارد، سخنگوی نمایشگاه می‌گوید: به ناشران توصیه می‌کنیم هیجان‌زده نشوند و نگران این موضوع نباشند که اگر یک روز بخش حضوری نمایشگاه تعطیل شود آثارشان مورد استقبال قرار نگیرد. ناظران سالن‌ها مستمرا درباره ارائه تخفیف‌های نامتعارف تذکر می‌دهند و موضوعات به کمیته‌های مربوطه برای رسیدگی به تخلف‌های احتمالی ارجاع داده می‌شود اما خود ناشران هم باید فعالانه نسبت به تذکرات عمل کنند. آنچه ناظران سالن‌ها انجام می‌دهند، ابتدا گفت‌وگو و تذکر است اما لازم است به صورت جدی‌تر با مسائل و کج‌کارکردهای احتمالی هم برخورد کنیم.

البته به گفته علی رمضانی، تاکنون حکم ۱۸ متخلف صادر شده و بیشتر تخلفات درباره فروش کتاب غیر، تخفیف غیرمتعارف و برخی هم استفاده از دستگاه کارتخوان غیرمجاز در نمایشگاه بوده است.

یکی از اتفاق‌های این دوره، یخچال‌هایی است که در داخل شبستان تعبیه شده و بازدیدکنندگان می‌توانند بدون این که نیاز باشد از شبستان خارج شوند آب یا نوشیدنی تهیه کنند. همچنین ملزومات بهداشتی در سرویس‌ها برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

 در عین حال کرونا و ماسک زدن در نمایشگاه کتاب چندان جدی گرفته نمی‌شود اما با توجه به پیش‌بینی روزهای شلوغ امید است حاضران نسبت رعایت مسائل بهداشتی و زدن ماسک توجه داشته باشند.

 

بازدیدکنندگان در حال خروج از نمایشگاه کتاب

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

مصلی در روزهای پایانی هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب پذیرای علاقه‌مندان است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ ، سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ، نمایشگاه کتاب ، نمایشگاه مجازی کتاب تهران ، زمان نمایشگاه کتاب 1401 ، آدرس نمایشگاه کتاب تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه کتاب نمایشگاه مجازی کتاب تهران زمان نمایشگاه کتاب 1401 آدرس نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب کتاب تهران یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب