Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@15:10:35 GMT

شورای شهر ملبورن از بیانیه‌های آب‌وهوایی حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۵۰۰

شورای شهر ملبورن از بیانیه‌های آب‌وهوایی حمایت می‌کند

برنامه شورای شهر لستر برای تقویت سفرهای پایدار، تصویب چارچوب زیرساخت‌های دیجیتال توسط شورای شهر تورنتو، تصویب پروژه یک‌میلیونی اقدامات اقلیمی توسط شورای شهر دالاس و تداوم ابتکار شورای شهر وست‌مینستر برای کسب‌وکارهای آزاد عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ملبورن متعهد شده است که در راستای کمک به کاهش و انطباق با تغییرات آب‌وهوایی، نسبت به پیاده‌سازی سه بیانیه آب‌وهوایی (آینده بهتر در استرالیا، ادینبورگ و C40) اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از تعیین برنامه چهار ساله شورا در این زمینه، اقدام برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تجمع زباله‌ها، حفاظت از سلامت عمومی و تقویت اقتصاد است. این بیانیه‌ها شهرها را به قهرمانان و رهبران انرژی صد درصد کربن‌صفر تبدیل می‌کند.

ملبورن برای دهه‌ها پیشرو در پایداری بوده است و شورای شهر آن به دنبال راه‌هایی برای تشویق به جذب بیشتر انرژی‌های تجدید پذیر و ایجاد فرصت‌های جدید برای تحقیق، آموزش و مشاغل است تا شهرت شهر را به‌عنوان مرکزی برای نوآوری‌های انرژی پاک گسترش دهد. شورای شهر ملبورن نخستین شورای شهر در استرالیا محسوب می‌شود که استفاده صد درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر را در برنامه کار خود قرار داده است و در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ آلایندگی را در سراسر شهر به صفر برساند.

لستر؛ برنامه شورای شهر برای تقویت سفرهای پایدار

شورای شهر لستر در نظر دارد سفرهای پایدار و فعال را در منطقه شهری خود تقویت کند. شورا از این سفرها به‌عنوان یک هدف کلیدی در طرح احیای حمل‌ونقل خود یاد کرده که به دنبال کاهش وابستگی به خودروها برنامه‌ریزی شده است.

شورای شهر لستر به‌عنوان بخشی از مراحل پیاده‌سازی ابتکار عمل خود با عنوان «نحوه جابجایی خود را انتخاب کنید (Choose How You Move)»، به راه‌اندازی دو اپلیکیشن تلفن‌همراه برای نسخه‌های اندروید و آیفون اقدام کرده که ارائه‌دهنده یک برنامه‌ریز سفر با کاربری آسان است و شامل حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌های الکترونیکی سانتاندر، تاکسی می‌شود و مشخص‌کننده محل‌های پارک و فضاهای سواری، خطوط دوچرخه‌سواری و مسیرهای پیاده‌روی است.

تورنتو؛ تصویب چارچوب زیرساخت‌های دیجیتال توسط شورای شهر

شورای شهر تورنتو به‌عنوان یک استراتژی کلی برای نحوه اتخاذ تصمیمات مربوط به فناوری و داده‌های شهر، از جمله ارزش‌هایی که باید تصمیم‌گیری را به‌صورت روزانه و در درازمدت هدایت کند، چارچوب استراتژیک زیرساخت دیجیتال (DISF) را به اتفاق آرا تصویب کرد.

شورای شهر تورنتو اعلام کرد که استراتژی جدید در سطح شهر بر اساس مجموعه‌ای از اصول بنا شده است که همگی برای حصول اطمینان از این امر طراحی شده که تصمیمات شهر در رابطه با فناوری و داده دربردارنده ویژگی‌هایی هم‌چون عادلانه و فراگیر، فراهم‌آورنده خدمات عمومی باکیفیت بالا و نوآورانه، بهبود بخشی کیفیت زندگی و رفاه اقتصادی اهالی تورنتو، در اولویت قرار دادن حریم خصوصی و امنیت، تضمین‌کننده شفافیت و ایجادکننده فرصت‌های بیشتر برای برگزاری رایزنی‌های عمومی باشد.

دالاس، تصویب پروژه یک‌میلیونی اقدامات اقلیمی توسط شورای شهر

شورای شهر دالاس پروژه یک‌میلیون دلاری پیشبرد اهداف اقلیمی، پیشنهاد شده توسط دپارتمان خدمات ساختمانی را به‌تصویب رساند. این پروژه شامل نصب سقف خورشیدی برای سه ساختمان شهری و استقرار تجهیزات حسگر کیفیت هوا به ارزش ۳۰۰ هزار دلار در شهر تگزاس می‌شود. پنل‌های خورشیدی در مرکز تفریحی «پارک فرتز (Fretz Park)»، کتابخانه شعبه غرب دالاس و مرکز تفریحی «پلزنت اوکس (Pleasant Oaks)» نصب خواهد شد. شورا ادعا کرده است که پروژه مذکور حدود ۵۷ درصد از انرژی کل مصرفی این سه ساختمان را کاهش خواهد داد.

شورای شهر دالاس همچنین در نظر دارد که شهر را در زمینه تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود کیفیت هوا به شهری پیشرو تبدیل کند که این امر را در گرو تلاش‌های جمعی و تمرکز بر راهکارهای مبتنی بر داده و عقل‌محور می‌داند.

وست‌مینستر، تداوم ابتکار شورای شهر برای کسب‌وکارهای آزاد

شورای شهر وست‌مینستر از تداوم فعالیت بوتیک پاپ‌آپ خود در راستای حمایت از ۱۲ کسب‌وکار آزاد نوظهور دیگر خبر داد. شورای شهر از ماه می سال گذشته به راه‌اندازی یک برنامه پاپ‌آپ برای حمایت از برندهای مبتنی بر ارزش‌های جدید و آینده‌نگرانه اقدام کرده و در این راستا از مشارکت صاحبان املاک و مستغلات فعال در زمینه بهبود کسب‌وکارها بهره برده بود. برنامه به این صورت بود که مبتکران برندهای جدید با بهره‌گیری از فضاهای خالی خرده‌فروشی، برند و مشخصات کالاهای خود را پرورش می‌دادند و به مرور راه خود را برای دائمی و شناخته‌شدن در بازار هموار می‌کردند. این برنامه پاپ‌آپ از زمان شروع تاکنون از ۳۸ برند جدید و در حال ظهور پشتیبانی کرده است.

شواری شهر وست‌مینستر در سال جاری نیز به‌دنبال گسترش این ایده برآمد و در راستای ایجاد یک بوتیک پاپ‌آپ برای ۱۲ کسب‌وکار آزاد نوظهور، با اتحادیه تجاری قلب لندن، مشارکت جهانی آموزش (GPE) و بازار خرده‌فروشی آنلاین Appear Here به معنای «اینجا نمود پیدا کنید» همکاری کرد. برای ایم منظور شورای شهر واحد شماره ۱۲ پاساژ تاریخی «پیکادیکی آرکید (Piccadilly Arcade)» واقع در فاصله خیابان نمادین پیکادیلی و یکی از تاریخی‌ترین و شیک‌ترین خیابان‌های شهر یعنی جرمین (Jermyn) را برای این منظور برگزید تا در فاصله ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۲ تعداد ۱۲ برند جدید به مجموعه قبلی اضافه کند.

سونوما؛ تردید شورای شهر برای حفظ یا حذف پارکلت‌ها

شورای شهر سونوما در راستای ترسیم مسیر هموارتر برای آینده غذاخوری‌های کنار خیابان‌ها که به‌عنوان سالن خدمات‌رسانی از پارکلت‌ها بهره می‌گیرند، به رأی‌گیری پرداخت. ایجاد این پارکلت‌ها در نخستین روزهای شیوع ویروس فراگیر کرونا در سال ۲۰۲۰، توسط شورای شهر سونوما تصویب شد و تاریخ انتخابی شورای شهر پایان دادن به آن‌ها، سی‌ویکم اکتبر سال جاری است. بنابراین شورای شهر سونوما در حال بررسی امکان‌پذیری تمدید طرح به‌صورت نامحدود است و این‌که در صورت تمدید چه نوع مقررات ایمنی و استانداردهای طراحی برای مشاغل درگیر در برنامه مورد نیاز است.

در این میان اعضای شورای شهر سونوما در زمینه حفظ یا حذف پارکلت‌ها دارای نظرات مختلفی هستند و هر چند عده‌ای از آن‌ها پارکلت‌ها را نوعی سازش بصری و فضایی اجتماعی می‌دانند، برخی دیگر معتقدند که مسدود شدن فضای پیاده‌روی به سایر مشاغل منطقه آسیب وارد کرده است یا عده‌ای آن‌ها را آسیبی بزرگ برای چهره تاریخی شهر می‌دانند.

کد خبر 575663

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارلمان شهری پارلمان پارلمان جهان شوراي شهر شوراهای شهر شوراها شهرهای جهان کلانشهرهای جهان اقدامات شهرهای جهان پارکلت ملبورن ملبورن استرالیا مقابله با تغییرات اقلیمی مبارزه با تغییرات اقلیمی اقدامات اقلیمی تاب آوری اقلیمی پایداری شهری حمل و نقل پایدار تحول دیجیتالی برندسازی شخصی تورنتو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق توسط شورای شهر وست مینستر پارکلت ها پاپ آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار

شهردار مشهد گفت: مطالعات تدوین سند پهنه‌بندی حریم شهر مشهد در چارچوب طرح جامع توسعه و عمران شهر مشهد پس از کش و قوس‌های فراوان و طی فرایند قانونی تأیید و تصویب در کارگروه امور زیربنایی استان و شورای برنامه‌ریزی استان، هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ درشورایعالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف، مطالعات تدوین سند پهنه‌بندی حریم شهر مشهد در چارچوب طرح جامع توسعه و عمران شهر مشهد پس از کش و قوس‌های فراوان و طی فرایند قانونی تأیید و تصویب در کارگروه امور زیربنایی استان و شورای برنامه‌ریزی استان، هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ درشورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب رسید، اظهار کرد: مطابق با این طرح، حریم کلانشهر مشهد با مساحت ۸۷۸۸۰ هکتار مشتمل بر تعداد ۱۲۴ سکونت‌گاه با ۱۸۱۹۰۰ نفر جمعیت و هسته‌های صنعتی کارگاهی و فعالیتی بیشمار، با برخورداری از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیشماری از جمله توپوگرافی مناسب، عرصه‌های سبز عمومی توسعه یافته، زیرساخت‌ها و تأسیسات زیربنایی، زیرساخت‌های تصفیه منابع آبی، فاضلابی و تولید آب خاکستری، شبکه راه‌های دسترسی و منظومه سکونت‌گاه‌های روستایی است که در سال‌های اخیر در خلأ طرح و برنامه مدون از سویی و ناهماهنگی در اقدامات سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول از دیگر سو دستخوش سودجویی عمومی و آسیب‌هایی از حیث تشدید بهره برداری از منابع طبیعی، برهم خوردن تعادل نظام سکونت، فعالیت، سازمان فضایی، محیط زیست و … شده است.

وی افزود: بر همین اساس در راستای تعیین تکلیف وضعیت سیاسی و اداری، به منظور بهبود و نظم بخشی به توسعه پایدار حریم در قالب نظام برنامه‌ریزی کشور، شهرداری مشهد بر آن شد تا سند پهنه بندی حریم ذیل اسناد بالادستی را بر اساس اصول و معیارهایی منبعث از قوانین و مقررات، طرح‌های موضعی و فرادستی، خصوصیات طبیعی حاکم، ویژگی‌های نظامات مختلف تهیه و تصویب نماید.

شهردار مشهد بیان داشت: هدایت انجام این طرح در قالب کمیته راهبری حریم متشکل از نمایندگان کلیه ارکان مدیریت شهری از جمله استانداری، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، جهاد کشاورزی و … صورت پذیرفته و در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر مشهد طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته است.

قلندرشریف گفت: چشم‌انداز این طرح «رشد و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تأمین معیشت و رفاه عمومی جمعیت ساکن در سکونتگاه‌های روستایی و فراهم‌آوردن شرایط مطلوب زیست و سکونتی» پیش‌بینی شده است، همچنین اساس طرح پهنه‌بندی بر سه رکن سازمان فضایی شامل نقش و عملکرد کریدورهای اصلی، حد جمعیت‌پذیری پیش‌بینی شده برای افق طرح سال ۱۴۱۰ و جهات و حدود کلی توسعه، استوار شده است که هرگونه تغییر در آن مغایرت اساسی به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: از مهمترین نتایج این طرح می‌توان به تدوین اهداف، راهبردهای مداخله، سیاست‌ها و برنامه‌ها، نوع کاربری، پهنه‌بندی فعالیت‌های مجاز و مشروط، پروژه‌های موضوعی و موضعی و ضوابط و مقررات مربوطه در قالب ۳ پهنه اشاره نمود که این سه پهنه عبارتند از: پهنه اول: حفاظت شامل ریزپهنه‌های منطقه حفاظت شده کشف رود، عرصه و حرایم آثار و محوطه‌های تاریخی، کمربند سبز، حفاظت کوهستان و حوزه‌های فعالیتی کم، متوسط و زیاد، دوم پهنه کشاورزی شامل ریز پهنه‌های اراضی دیم، اراضی کشاورزی آبی و باغات و اراضی کشاورزی کشت و صنعت و سوم پهنه آبی: مشتمل بر دریاچه سد طرق، کلیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حرایم آنها است.

شهردار مشهد با اشاره به مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌های پیشنهادی پهنه‌بندی حریم عنوان کرد: این موارد در دو قالب حفاظت و پیشگیری از جمله حفاظت و صیانت از آبخوان مشهد منابع آبی همچون دریاچه سد طرق، حفظ ارزش‌های اکولوژیکی و اراضی کشاورزی و باغات بهره‌برداری پایدار از منابع کشاورزی و توسعه فعالیت‌های کشاورزی گسترش عرصه‌های سبز عمومی، فعالیت‌های کشاورزی و تفرج، توسعه فعالیت‌های کشاورزی کم آب بر و بهره برداری بهینه از اراضی قهوه‌ای همچون کوره پزخانه‌های متروکه، جلوگیری از بهره برداری بی رویه صنعتی و خدماتی و پیشگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از الحاق فضاهای روستایی و پراکنده رویی شهری، جلوگیری از رشد و گسترش باغ ویلاها، پیشگیری از توسعه فعالیت‌های ناسازگار، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی آبی و باغات، ممانعت از هر نوع دخل و تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها، دریاچه سد کارده و حریم شبکه‌ها و خطوط انتقال نیرو، گاز، آب، تأسیسات و تجهیزات شهری و نهایتاً پایش و ارزیابی مستمر اقدامات، فعالیت‌ها، اصلاح و بازنگری پیوسته برنامه‌های اجرا شده تبیین شده است.

کد خبر 751192

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند