Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:30:52 GMT

دفاع محکم فدراسیون کانادا از بازی با ایران درجواب ترودو

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۵۷۲

دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا روز پنجم ژوئن (۱۵ خرداد) در شهر ونکوور کانادا برگزار خواهد شد. دیداری که در راستای آماده‌سازی ۲ تیم برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

به گزارش تابناک ورزشی، برگزاری این دیدار با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است. «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در اظهاراتی که نشان از دخالت سیاست در ورزش دارد اعلام کرد: دعوت فدراسیون فوتبال کانادا از ایران برای انجام بازی دوستانه در ونکوور ایده خوبی نبود و برگزارکنندگان این دیدار باید توضیح دهند که چرا به دنبال برگزاری آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات با واکنش تند فدراسیون فوتبال این کشور روبرو شده و در بیانه‌ای اعلام کرد که ورزش مهمترین ابزار گرد آمدن افراد فارغ از نگاه سیاسی است.

در بیانیه‌ای که امضای «ساندرا گیج» مدیر بازاریابی تیم کانادا پای آن قرار گرفته آمده است: مسوولان فدراسیون فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن برای گرد هم آوردن افراد با پیشینه و عقاید سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک اعتقاد دارند. ایران یکی از ۳۲ تیم شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است و فدراسیون فوتبال کانادا از تمامی دستورالعمل‌های بین‌المللی در برگزاری این مسابقه پیروی می‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است که این فدراسیون فارغ از تمام موضع‌گیری‌ها بر روی آماده‌سازی تیم ملی مردان‌ برای رقابت در صحنه جهانی متمرکز است.

تیم ملی فوتبال کانادا در گروه ششم رقابت‌های جام جهانی با تیم‌های فوتبال بلژیک، مراکش و کرواسی همگروه است. تیم ایران نیز در گروه دوم با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا همگروه شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران بازی تدارکاتی جام جهانی قطر تیم ملی فوتبال کانادا یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران فدراسیون فوتبال فوتبال کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد‌ شروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رییس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، ایشان هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مسئله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید.

اسبقیان گفت: نتایج جلسات و فرآیند‌های بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطهری: فردا برای دفاع از اعتبارمان فوتبال بازی می‌کنیم
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • قلب دفاعی سپاهان محکم‌تر از همیشه!
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد