Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@13:56:56 GMT

علائم سکته قلبی خاموش چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۷۵۷

علائم سکته قلبی خاموش چیست؟

علائم سکته قلبی خاموش شامل درد قفسه سینه، مشکلات گوارشی، سرگیجه و درد بازو و فک می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ممکن است افراد دچار حمله قلبی شوند، اما متوجه آن نشوند به این اتفاق سکته قلبی خاموش یا انفارکتوس میوکارد خاموش (SMI) گفته می‌شود که تقریباً ۵۰ تا ۸۰ درصد همه حملات قلبی را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که حمله قلبی با علائم یا نشانه‌های خفیف رخ دهد و علائم آن با دیگر بیماری‌ها اشتباه گرفته شود، خاموش نامیده می‌شود. حمله قلبی خاموش زمانی رخ می‌دهد که قلب افراد اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند. با توجه به تشکیل پلاک در شریان‌ها یا دیگر آسیب‌های ناشی از فشار خون بالا، ممکن است جریان خون تا حدی یا به صورت کامل قطع شود در این صورت فرد دچار حمله قلبی می‌شود. در ادامه به بررسی علائم سکته قلبی خاموش می‌پردازیم:

درد قفسه سینه

ممکن است افراد به دلایل مختلف درد قفسه سینه را تجربه کنند، با این وجود درد قفسه سینه می‌تواند جز علائم هشدار دهنده سکته قلبی باشد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که درد قفسه سینه ناشی از سکته قلبی بیش از چند دقیقه طول می‌کشد، سپس از بین می‌رود و دوباره عود می‌کند.

مشکلات گوارشی

متخصصان معتقدند که مشکلات گوارشی مانند معده درد، سو هاضمه، سوزش سر دل و حالت تهوع می‌تواند جزو علائم اولیه حمله قلبی باشد. معده درد ناشی از حمله قلبی معمولاً بیش از چند دقیقه باقی می‌ماند و در قسمت بالا و وسط شکم احساس می‌شود.

سرگیجه

قرار گرفتن بیش از حد در معرض گرما، استرس، فشار به چشم، گردن یا کمر باعث بروز سرگیجه می‌شود. با این وجود، ممکن است سرگیجه نشان دهنده حمله قلبی باشد. این علامت ممکن است با عرق سرد، تنگی نفس و درد قفسه سینه همراه باشد در این وضعیت افراد باید فوراً به پزشک مراجعه کنند.

درد بازو یا فک

علائم هشدار دهنده حمله قلبی فقط به قسمت‌های خاصی از بدن محدود نمی‌شود بلکه می‌تواند در سراسر بدن پخش شود. درد ناشی از حمله قلبی از قسمت قفسه سینه آغاز می‌شود، سپس به سمت بازی و فک منتقل می‌شود.

در چه شرایطی به پزشک مراجعه کنیم؟

توصیه شده است که در صورت بروز هر کدام از علائم ذکر شده فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگر فردی دچار حمله قلبی شده باشد و نفس کشیدن برایش دشوار باشد لازم است احیای قلبی ریوی (CPR) دریافت کند.

کد خبر 576102

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی سکته قلبی افزایش خطر سکته قلبی علائم سکته قلبی درمان سکته قلبی راه های پیشگیری از سکته قلبی درد قفسه سینه بیماری های گوارشی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سکته قلبی خاموش درد قفسه سینه حمله قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در عراق، بعدازظهر امروز (شنبه)، با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به رویدادهای جاری و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا واکنش نشان داد.

صدها نفر از دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل، روز چهارشنبه، در محوطه این دانشگاه تحصن کردند.
این تجمع اعتراضی که به سرعت به دیگر دانشگاه‌های مطرح آمریکا مانند هاروارد، ییل و پرینستون رسید و دانشجویان با برپا کردن چادر حمایت‌های نظامی آمریکا از اسرائیل را محکوم کردند، توسط پلیس آمریکا سرکوب شد.

صدر در واکنش به این رویداد گفت: «ما خواستار پایان دادن به سرکوب صداهایی هستیم که خواهان صلح، آزادی و توقف جنایت‌ها و تروریسم کثیف و وقیحانه صهیونیستی هستند.»

او اضافه کرد: «دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا اعم از زن و مرد زیر بار دموکراسی دروغین دولت آمریکا و تحت فشار خشونت ناشی از آزادی جعلی و دروغین این دولت کهنه قرار دارند.»

رهبر جریان صدر همچنین گفت که هر کسی به دنبال خاموش کردن صدای پرخروش این اعتراض است، «حیوان و هیولایی درنده» است که هیچ رحمی در قاموس او وجود ندارد.

کد خبر 847546 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین مقتدی صدر

دیگر خبرها

  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد