Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل سازمان ملل متحد از تشدید ناامنی غذایی در جهان به دلیل جنگ اوکراین خبر داد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد​ روز چهارشنبه در جریان سخنرانی خود در نشست سران سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: جنگ اوکراین به ناامنی غذایی ناشی از افزایش دمای کره زمین و همه گیری بیماری کرونا ویروس دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونیو گوترش در نشست «بحران غذایی فزاینده» تصریح کرد: تنها در مدت دو سال شمار گرفتاران به ناامنی غذایی دو برابر شده و از رقم ۱۳۵ میلیون نفر پیش از آغاز همه گیری، به ۲۷۶ میلیون نفر افزایش یافته است. بیش از نیم میلیون تن در شرایط قحطی زندگی می‌کنند که نشان دهنده افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی از سال ۲۰۱۶ است.

وی گفت: «جنگ اوکراین این عوامل را تشدید و تسریع می‌کند: تغییرات آب و هوایی، کووید ۱۹ و نابرابری. جنگ اوکراین ده‌ها میلیون تن را گرفتار ناامنی غذایی خواهد کرد و در پی آن سوء تغذیه، گرسنگی و قحطی جمعی رخ خواهد داد و این بحران ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد.»

دبیر کل سازمان ملل همچنین خاطر نشان کرد: پیش از جنگ اوکراین این کشور با صادرات ماهانه ۴.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی از طریق بنادر خود – یعنی ۱۲ درصد گندم، ۱۵ درصد ذرت و نیمی از روغن آفتابگردان جهان - به عنوان سبد نان جهان به شمار می‌رفت. اما با قطع ارتباط بنادر اوکراین از جمله بندر «اودسا» و «چورنومورسک» با جهان به دست کشتی‌های جنگی روسیه این منابع تنها از مسیر‌های زمینی شلوغ که بسیار ناکارآمد هستند منتقل می‌شوند.

گوترش در پایان گفت: «به صراحت می‌گویم: بدون محصولات غذایی اوکراین راه حل موثری برای بحران غذایی وجود ندارد.  مسیر‌های جایگزین را می‌توان بررسی کرد، حتی با وجود آنکه ما می‌دانیم این کار برای حل مشکل کافی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: جنگ اوکراین ، سازمان ملل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جنگ اوکراین سازمان ملل ناامنی غذایی جنگ اوکراین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور بررسی میزان آمادگی این استان در حوادث غیرمترقبه سفری یک روزه به استان کرمانشاه خواهد داشت.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی مجموعه موضوعات و آخرین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران در کرمانشاه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به برنامه‌های این سفر اشاره کرد و گفت: قرار است رئیس سازمان مدیریت بحران بازدیدی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب داشته باشد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات ساخت و ساز در منطقه قرار بگیرد.

یگانه افزود: بازدید از بافت فرسوده، بررسی آخرین اقدامات انجام شده و روند پیشرفت ساخت و ساز در این مناطق و بازدید از آبشوران به عنوان یک نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه با ریاست دکتر نامی و حضور مدیران استانی برگزار می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد