Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:58:49 GMT

ورزشکاران و قهرمانان سفیران فرهنگی کشور هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۹۲۸

ورزشکاران و قهرمانان سفیران فرهنگی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسین خسروی، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی صبح امروز در آیین برگزاری نخستین جشنواره رسم جوانمردی، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت ورزش استان و کشور مرهون تلاش مربیان و ورزشکارانی است که صادقانه برای تعالی و ارتقای آن قدم بر می‌دارند.

وی افزود: ورزشکاران و قهرمانان ما الگوی اخلاق و معنویت در سطوح کشوری و بین‌المللی هستند و در راستای نهادینه‌سازی و تثبیت فرهنگ اخلاق‌مداری در ورزش گام‌های مؤثری برداشته و به این مهم اهتمام ویژه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ، تمدن و آموزه‌های دینی ایرانیان ریشه‌ای کهن دارد و ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و فرهنگ عمومی جامعه، وظیفه‌ای ملی و اخلاقی است.

خسروی یادآور شد: اخلاق و منش پهلوانی از مهم‌ترین ارکان ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است و  ورزشکاران قهرمان ما در حوزه اخلاق، معنویت، حجاب و عفاف در مسابقات بین‌المللی و جهانی سرآمد و سفیران فرهنگی ایران اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: ورزش از آن جهت اهمیت زیادی در اجتماع پیدا کرده که افراد با سلیقه‌های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند تا انسجام و یکپارچگی را به وجود آورده و بتوانند برای کشور خود افتخار کسب کرده و غرور آفرین باشند.

خسروی گفت: ارزش ذاتی یک رقابت ورزشی در ظرفیت و تولید کیفیتی از تجربه حضور و رقابتی سالم برای ورزشکاران و تماشاگران است که بی‌بدیل و بیاد ماندنی خواهد بود.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش پهلوانی و زورخانه ای سرپرست اداره کل ورزش خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباس فلاحتی مطلق ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: به همت هئیت کشتی پهلوانی و همکاری ستاد دیه استان، جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در گود زورخانه یاسوج برگزار شد.

وی بیان داشت: پهلوانان و ورزشکاران زورخانه همیشه میراث دار و جلودار دستگیری نیازمندان بوده‌اند.

فلاحتی مطلق تصریح کرد: در این آئین ورزشکاران ورزش باستانی با اقتدا به مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) وارد گود زورخانه شدند و پس از اجرای حرکات باستانی و ادای احترام به منش مولای علی علیه السلام، برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مبالغی جمع آوری کردند.

وی افزود: این آئین با حضور مسئولان در نهادهای زندان‌های استان، ورزش و جوانان، هئیت های همگانی و رزمی، بسیج حقوقدانان و وکلای قوه قضائیه و خیرین و نیکوکاران ورزشی و خانواده‌های ورزشکاران برگزار شد.

کد خبر 6090968

دیگر خبرها

  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم