Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:29:34 GMT

شال پهلوانی به فرزند شهید مدافع امنیت اهدا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۶۰۲۵

شال پهلوانی به فرزند شهید مدافع امنیت اهدا شد

به گزارش خبرنگار ایرنا  در این مراسم که شامگاه چهارشنبه در زورخانه پهلوان خلیل عقاب شیراز برگزار شد، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد: وجود پهلوانان و ورزشکاران  ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در فضای ورزش بسیار ارزشمند است.

حیدر صفر پور ادامه داد: ورزش زورخانه ای به عنوان رشته ای که ریشه در سنت های اسلامی و تاریخی کشورمان دارد یادآور پهلوانی ها و دلاوری های ملی ماست و این امر موجب شده فرهنگ پهلوانی ما در عرصه بین‌المللی بیشتر معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه  افتخار داریم که شیراز  میزبان اجلاس بین المللی ورزش های رزمی یونسکو است، اظهار داشت: این اجلاس با حضور نمایندگان بیش از ۸ کشور در شیراز برگزار می شود.
صفر پور بیان داشت: همزمان با این رویداد همچنین جشنواره رسم جوانمردی با موضوع اعتلای اخلاق، منش و روحیه پهلوانی برگزار خواهد شد.
سرپرست ورزش و جوانان فارس از زحمات حسین غرقی رئیس سابق هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای فارس تقدیر کرد و افزود: آنچه در ورزش فارس امروز شاهد هستیم نشات گرفته از زحمات و تلاش های دست اندرکاران سابق و پیشکسوتان ورزش است و امیدواریم در ادامه با هم افزایی شاهد اعتلای بیشتر ورزش فارس باشیم.

به گزارش ایرنا، شهید علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ هنگام اجرای مأموریت، با اراذل و اوباش درگیر شد و در این درگیری براثر ضربه سلاح سرد(قمه) به گردنش به شدت مجروح شد و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست.
در این حادثه، یک سرباز وظیفه نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.از این شهید یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است.
قاتل شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی با اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) ظهر جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در شیراز دستگیر شد.

همچنن  ۱۷ شوال روز نبرد حماسی حضرت علی (ع) در جنگ خیبر در تقویم به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نام گذاری شده است.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی شیراز اداره کل ورزش و جوانان استان فارس یونسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی شیراز اداره کل ورزش و جوانان استان فارس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی شیراز اداره کل ورزش و جوانان استان فارس یونسکو زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان

ورزش زورخانه ای را می توان با نام های ورزش پهلوانی و یا ورزش باستانی نیز یاد کرد. این ورزش سه هزار ساله یکی از قدیمی ترین ورزش های اصل ایرانی است که در گود زورخانه و با آواز مرشد آغاز میشود. این ورزش اصیل ایرانی در زنجان با استقبال جوانان و نوجوانان رو به رو شده و زورخانه پهلوان حاج عباس حیدریان به عنوان یکی از قدیمی ترین زورخانه های شهر زنجان مرام و مرتبط پهلوانی را به جوانان و نوجوانان آموزش می دهد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072781 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند