Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادرات نفت خام روسیه به هند در ماه آوریل به ۲۷۷ هزار بشکه در روز (بشکه در روز) رسید که در مقایسه با ۶۶ هزار بشکه در روز ثبت شده طی ماه قبل از آن افزایش بیش از ۴ برابری نشان می‌دهد.

به گزارش بازارنیوز، رویترز به نقل از داده‌های ارائه شده توسط منابع آگاه تجاری اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه به هند در ماه آوریل به ۲۷۷ هزار بشکه در روز (بشکه در روز) رسیده است که در مقایسه با ۶۶ هزار بشکه در روز ثبت شده در ماه قبل از آن افزایش بیش از ۴ برابری نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این افزایش، سهم روسیه در واردات نفت خام هند را به رکورد ۶ درصد رسانده و روسیه را به چهارمین تامین کننده بزرگ این کشور تبدیل کرده است. هند سومین مصرف کننده و واردکننده نفت در جهان است.

تحریم‌های غرب علیه مسکو فرصت را برای پالایشگاه‌های هندی باز کرده است تا خرید نفت روسیه را با قیمت‌های تخفیف‌یافته افزایش دهند و این در حالی است که برخی از مشتریان اروپایی از نفت خام روسیه خودداری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت نفت هند، بزرگترین پالایشگاه این کشور، اولین محموله نفتی آرکو روسیه خود را در ماه مارس خریداری کرد.

احسان الحق، تحلیلگر مؤسسه رفینیتیو، در این باره گفت: قیمت نفت خام اورال روسیه به دلیل تحریم‌ها علیه این کشور به شدت کاهش یافت و نفت خام ترکیبی CPC قزاقستان نیز به دلیل بارگیری از یک بندر در روسیه تحت فشار قرار گرفته است.

در عین حال، سهم نفت آفریقا در کل واردات نفت هند از ۱۴.۵ درصد در ماه مارس به حدود ۶ درصد در ماه آوریل کاهش یافت، در حالی که صادرات ایالات متحده به این کشور تقریباً به نصف کاهش یافت و به ۳ درصد رسید.

نفت آذربایجان، روسیه و قزاقستان روی هم حدود ۱۱ درصد از نفت وارداتی هند را در آوریل به خود اختصاص دادند، در حالی که این رقم در ماه مارس حدود ۳ درصد بود.

واردات بیشتر از روسیه باعث شد سهم اوپک از عرضه خارجی به هند در ماه آوریل به پایین‌ترین حد خود برسد.

بر اساس داده‌های اولیه رفینیتیو، خرید نفت هند از روسیه قرار است در این ماه به حدود ۴۸۷۵۰۰ بشکه برسد، چرا که پالایشگاه‌ها واردات را افزایش داده اند.





/تسنیم

برچسب ها: روسیه ، هند ، نفت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RRb

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: روسیه هند نفت هزار بشکه در روز ماه آوریل نفت خام نفت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند