Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:47:39 GMT

ایران پیگیر پرونده ترور سردار سلیمانی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۶۴۱۵

ایران پیگیر پرونده ترور سردار سلیمانی است

حجت الاسلام والمسلمین مصدق در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بیش از ۲ سال از حادثه شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد وشخصیت‌های مختلفی در ایران وخارج کشور این موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده اند.

به گفته او به صراحت بگویم که تاکنون از منظر حقوقی در میان صاحب نظران این ترور جایگاهی ندارد هرچند که آمریکا تلاش کرد که این موضوع را منکر شود، ولی تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول قوه قضاییه می‌گوید: دفاع مشروع در حقوق همه کشور‌ها معنای خاص خودش دارد و گاهی انجام دادن کاری به عنوان اقدامی پیش دستانه، امری رد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: بنده دیروز در طی همایشی با محوریت حقوق بشر از منظر حقوقی، تفسیری داشتم که تاکنون برای این موضوع جایگاهی پیدا نکرده اند، ولی از حقوقدانان خواستاریم که این مسیر را بررسی کنند وسکوت نکنند چرا که اتفاق مهمی رخ داده است.

به گفته او، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دعوت رسمی عراق به این کشور تردد داشته است که این اتفاق ناگوار طی همین رفت وآمد‌ها افتاد لذا کجای دنیا این امر وجود دارد که سکوت کنند.

او گفت: حالا اگر در جمهوری اسلامی اتفاقی درباره فردی عادی رخ دهد، فضای مجازی پر می‌شود، اما باید بدانیم که حقوقدانان منصف، برای این موضوع مهم بی صدا در حال انجام کار هستند.

او می‌گوید: هر روز که پیش‌تر می‌رویم، خوشبختانه چهره کریه این جنایت، برای هرگروه نمایان‌تر می‌شود وایران برای ترور سردار سلیمانی پرونده تشکیل داده و خواهان رسیدگی به این موضوع در مجامع بین المللی است. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی اعلام خبر سرقت از کیف حاوی طلاجات از فردی در محدوده کلاک، مأموران کلانتری ۴۰ با حضور در صحنه، تحقیقات میدانی این پرونده را انجام و دستگیری سارقان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد که شاکی این پرونده برای خرید جام طلای عتیقه به محلی در محدوده کلاک در حال حرکت بوده که سه نفر با سلاح سرد وی را تهدید و کیف شاکی پرونده را سرقت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: کیف به سرقت برده شده حاوی تعداد زیادی سکه، ارز و شمش طلا در مجموع به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال بود.

وی بیان کرد: مأموران کلانتری با بررسی صحنه وقوع جرم و بکارگیری اقدامات فنی و پلیسی سارقان و مخفیگاه آنان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی ضربتی آنها را دستگیر و از مخفیگاه آنان تمامی اموال مسروقه را کشف کردند.

سردار هداوند در پایان با بیان اینکه سارقان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست معامله هرگونه عتیقه جات را که برابر قانون در کشور ممنوع است از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6091334

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند