Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌السلام سید جواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آزادسازی واردات خودرو، گفت: اکنون هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد و محدودیت موجود ناشی از مصوبه سران قوا در سال 1397 نیز در پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجلس طی مصوبه‌ای مقرر کرده بود که دولت 50 هزار دستگاه خودرو سواری وارد کند و از سوی دیگر دولت نیز مصوبه‌ای درباره واردات در هیئت‌ وزیران داشته است، افزود: این موارد همگی در یک بسته تجمیع شده است و دولت در حال تدوین آئین‌نامه وادرات خودرو است.

وی با بیان اینکه احتمالا ظرف هفته آینده آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو برای اجرا ابلاغ شود، ادامه داد: در آئین‌نامه‌ای که تدوین شده سقفی برای واردات از سوی دولت  تعیین نشده است و دولت می‌تواند به هر میزان که نیاز کشور باشد خودرو وارد کند.

نماینده سنقر در مجلس درباره منابع ارزی واردات خودرو، عنوان کرد: دولت می‌تواند در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو ، صنایع و خدمات فنی و ارزی که منشا آن مشخص باشد و برای پولشویی نباشد اقدام به واردات خودرو کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره قیمت خودروهای وارداتی، گفت: در حال حاضر بحث بر روی واردات خودروهای با قیمت 7 تا 20 هزار دلار است که هنوز نهایی نشده است.

حسینی‌کیا با بیان اینکه خدمات پس از فروش یکی از اولویت‌های است که باید در بحث واردات خودرو در نظر گرفته شود، اضافه کرد: البته این واردات نباید به‌گونه‌ای انجام شود که به منابع ارزی کشور نیز لطمه وارد کند.

وی درباره عوارض گمرکی برای واردات خودرو، ادامه داد: در حال حاضر در آئین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو وجود دارد  حدود 85 درصد عوارض در نظر گرفته شده است که در حال بررسی شدن است که این تعرفه باقی بماند یا کاهش پیدا کند.

نماینده سنقر در مجلس درباره زمان وارد شدن خودروها به کشور پس از تدوین آئین‌نامه اجرایی، تصریح کرد: احتمالا تا شهریور ماه، با توجه به فرآیندی که برای واردات باید طی شود خودروها وارد کشور شوند.

منبع: تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: واردات خودرو قیمت خودروهای وارداتی واردات خودرو برای واردات آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی

تین نیوز

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم