Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف، حوزه فرش و صنایع دستی را به عنوان یکی از رشته های درآمدزا در بحث مشاغل خانگی نام برد و گفت: با توجه به ارزش‌افزوده این بخش، فارغ التحصیلان و جوانان جویای کار می توانند از این ظرفیت استفاده و با کمترین هزینه برای خود اشتغالزایی و درآمدزایی کنند.

عبدالله بهرامی در گفت وگو با ایران اکونومیست، بخش فرش و صنایع دستی را بهترین بستر اشتغال برای فارغ التحصیلان و جوانان جویای کار دانست وگفت: حوزه فرش و صنایع دستی یکی از رشته گرایش های مشاغل خانگی به شمار می رود و بهترین ارزش‌افزوده در بخش فرش است؛ از این رو جوانان جویای کار به ویژه فارغ‌التحصیلان می توانند از ظرفیت این دو بخش استفاده و به آن ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر در بخش مشاغل خانگی حدود ۳۶۰ رشته در حوزه صنایع دستی و فرش داریم که با مبالغ بسیار کم و فضای کوچک می توان تولید ثروت و درآمد و اشتغال کرد.

بهرامی با بیان اینکه حوزه صنایع دستی بازار فروش خوبی دارد، افزود: با توجه به اینکه اتحادیه صنایع دستی هم وجود دارد، به راحتی می توان این رشته‌ها را منسجم کرد و در این راستا بحث توانمندسازی اتحادیه ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون تخصصی فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران در عین حال کاهش زمان صدور مجوز مشاغل خانگی را اقدامی مثبت و تاثیرگذار در تسهیل ایجاد اشتغال خانگی دانست و گفت: وزارت کار با کاهش زمان صدور مجوزها در حوزه مشاغل خانگی شرایط تشکیل و توسعه کسب و کارهای خانگی را تسهیل کرد و روند بسیار مطلوبی که در این زمینه به وجود آمد، باعث شد متقاضیان مشاغل خانگی با کمترین بروکراسی اداری، کسب و کار خانگی خود را راه اندازی کنند.

به گفته بهرامی، کاهش زمان صدور مجوز در حوزه فرش و صنایع دستی و دیگر مشاغل خانگی می تواند اثرگذار باشد و انگیزه ورود فارغ التحصیلان و افراد جویای کار به این حوزه را افزایش دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف، تصریح کرد: کاهش زمان صدور مجوز اقدام موثری در جهت حذف موانع از بخشهای تولیدی است و اگر منابع مالی بانک توسعه تعاون نیز در اعطای وام تسهیل شود و منابع ارزان قیمت در اختیار تعاونی ها قرار گیرد، کمک بزرگی به شاغلان تعاونی و صاحبان مشاغل خانگی خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فرش دستباف ، مشاغل خانگی ، وام اشتغال ، بانک توسعه تعاون ، بافندگان ، صنایع‌دستی ، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ، درآمدزایی ، کسب و کار ، تعاونی فرش ، اتاق تعاون ، صدور مجوز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرش دستباف مشاغل خانگی وام اشتغال بانک توسعه تعاون بافندگان صنایع دستی فارغ التحصیلان دانشگاهی درآمدزایی کسب و کار تعاونی فرش اتاق تعاون صدور مجوز حوزه فرش و صنایع دستی کاهش زمان صدور مجوز فارغ التحصیلان مشاغل خانگی فرش دستباف جویای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در این کلان‌شهر تقویت می‌کنیم تا از ظرفیت‌های شهر با توجه به شعار سال، «جهش تولید، با مشارکت مردم» استفاده کنیم و در راه اعتلای اقتصاد شهر در خدمت شهروندان اصفهانی باشیم.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت مشاغل خانگی در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد: در این رابطه مباحث زیادی در شورای اسلامی شهر و کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شده است، چراکه طبق قانون، شهرداری وظیفه دارد مکان‌هایی برای ارائه محصولات و تسهیل در فروش محصولات زنان سرپرست خانوار فراهم کند.

وی افزود: این مسئله از طریق کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیری شد و اواخر سال گذشته با همکاری سازمان بهزیستی و کمیته امداد داده‌های مربوط به زنان سرپرست خانوار استخراج شد و به همت سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری، در بازار گل و گیاه همدانیان غرفه‌هایی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی و سازه‌های دست‌ساز سرپرست خانوار ایجاد شده و بعضی از آن‌ها در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در گام بعدی زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در این کلان‌شهر تقویت می‌کنیم تا از ظرفیت‌های شهر با توجه به شعار سال، «جهش تولید، با مشارکت مردم» استفاده کنیم و در راه اعتلای اقتصاد شهر در خدمت شهروندان اصفهانی باشیم.

کلاهدوزان با اشاره به بعضی فواید فضاهای کار اشتراکی ادامه داد: فضاهای کار اشتراکی برای مجموعه‌های نوپا بسیار راهگشا است و این موضوع در حوزه صنایع خلاق و کتاب رتبه اول را در اصفهان دارد.

کد خبر 747191

دیگر خبرها

  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین