Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنج‌شنبه در شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت استان همدان، افزود: برهمین اساس باید با استفاده از زبان هنر و تولید فیلم و آثار شاخص مستند متناسب با شان و جایگاه شهیدان به ویژه شهدایی همچون سردار شهید همدانی برای تحقق این مهم و انتقال و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استفاده از اطلاعات، تجربیات و دانسته های خانواده شهدا، همرزمان و همراهان آنها برای تولید فیلم و آثار هنری، تصریح کرد: برخی فیلم های تولید شده در شان و جایگاه شهدا نیستند بنابراین باید با دریافت مشاوره های صحیح نسبت به بازنگری و اصلاح متن این فیلم ها برای جلوگیری از هرگونه تحریف واقعیت، اقدام کرد.

استاندار همدان اظهار داشت: دراین زمینه مدیریت ارشد استان و مجموعه استانداری همدان از هرگونه تلاش برای تولید و ساخت فیلم های فاخر و همچنین چاپ کتاب در زمینه شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به صورت جدی حمایت می کند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بنیاد شهید در راستای اجرای طرح سپاس و سرکشی از خانواده شهدا اقدام و لیستی مشخصی را تهیه و تنظیم کند، افزود: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان ملزم به سرکشی از خانواده شهدا و ارائه گزارش کار به بنیاد شهید هستند همچنین در جریان این سرکشی ها باید برای رفع دغدغه ها و رسیدگی به مشکلات این عزیزان نیز به صورت موثر اقدام شود.

وی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت باید موضوع را به صورت بنیادین و ریشه ای و از سنین پایه در مدارس و مهد کودک مطرح و پیگیری کرد که دراین زمینه معلمان نقش بسیار مهم و موثری دارند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: بنیاد شهید متولی رسیدگی به مشکلات خانواده شهداست اما در بسط و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه مردم و نهادهای دارای مسئولیت هستند.

وی با اشاره به اینکه باید کوتاهی و قصور در زمینه معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جبران شود، تصریح کرد: فرهنگ تکریم و نکوداشت شهدا با بیان خاطرات و انتشار کتاب، استفاده از فضاهای محیطی و تبلیغات شهری، نصب تصاویر شهدا در اماکن عمومی، ساخت و نصب تندیس در اماکن پرتردد مانند مراکز فرهنگی، موزه و مترو انتقال داده شده و برای همیشه در جامعه حفظ و ماندگار خواهد شد.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: رزمندان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس تنها با هدف جلب رضای خداوند و با تاسی از آموزه های دینی با عشق برای دفاع از دین و کیان اسلامی به شهادت رسیدند و برهمین اساس این اقدام ارزشمند و این مقطع تاریخی درخشان باید با استفاده از ابزار و زبان هنر به خوبی تبیین، معرفی و ماندگار شود.

برچسب‌ها استان همدان کانون هنری نخبگان شاهد و ایثارگر علیرضا قاسمی فرزاد استانداری همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان علیرضا قاسمی فرزاد استان همدان علیرضا قاسمی فرزاد استانداری همدان فرهنگ ایثار و شهادت خانواده شهدا قاسمی فرزاد ترویج فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم

استاندار ایلام گفت: شهدا از ما انتظار خدمت‌گذاری به مردم دارند و باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت_ هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)، در دیدار با خانواده شهید تازه‌تفحص شده دوران دفاع مقدس «محمدشفیع فیضی‌زاده» اظهار کرد: هر چه داریم از برکت وجود شهدا است و شهدا از ما انتظار خدمت‌گذاری به مردم دارند و باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

وی افزود: شهدا رستگار شدند و نزد پروردگار متعال روزی دارند، این شهید والامقام، برای کشور، استان ایلام و خانواده فیضی‌زاده افتخاری بزرگ است.

استاندار ایلام اضافه کرد: بعد از ۴۱ سال پیکر این شهید والامقام تفحص شد و این خانواده چشم به راه نیستند، خانواده شهدا صاحب اصلی این نظام هستند و باید همواره قدردان آنها باشیم.

بهرام‌نیا با بیان این‌که شهید فیضی‌زاده مظهر ایثار و فداکاری است، گفت: این شهید بزرگوار در مقطع جوانی از مادیات دنیا گذشت و برای دفاع از خاک این کشور در میدان حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت رسید.

کد خبر 750470

دیگر خبرها

  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد