Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از نمایندگان انجمن انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با غلامعباس مؤمنی مدیردرمان اداره کل تامین اجتماعی استان دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ،در این دیدار رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران با تبریک انتصاب مومنی گفت : مؤمنی در زمره معدود پزشکان متخصصی است که در هرمزگان داوطلبانه ،بهرمندی خبرنگاران و فعالان رسانه از ویزیت رایگان را عملی کرده است ،یا در پاندمی کرونا مجاهدانه صدهها بیمار کرونایی را مستمرا تحت نظر داشته و درب مطب او به روی این بیماران باز بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که عمیقا قدردان تلاش این پزشک خدوم هستیم .

 غلامعباس شمس الدینی گفت : خبرنگاران در زمره معدود اقشار جامعه هستند که با خلوص نیت تمام تلاش خود را برای مقابله با جهل، شایعه و انعکاس خدمات نظام با کمترین توقع و چشمداشت بکار گرفته اند اما با گذشت بیش از 40سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان کم توجهی ها نسبت به آنان ادامه دارد . تامین اجتماعی فلسفه وجودیش تامین رفاه ، آسایش و آرامش جامعه و رفع دغدغه های مردم در درمان است اما متاسفانه شغل خبرنگاری را به عنوان شغل رسمی که بتواند از مزایای بیمه ای بهره گیرد ،نمی پذیرد مگر آنکه در قالب کارگاهی فعالیت داشته باشند . درحالیکه خبرنگاران و عکاسان آزادی داریم که به هیچ رسانه ای تعهد کاری ندارند اما آثارشان در بیشتر رسانه ها انعکاس می یابد . 

شمس الدینی با اشاره به لزوم توجه به تامین درمان و بازنشستگی خبرنگاران و فعالان رسانه استان تصریح کرد : نظام و حاکمیت باید این قشر را مورد حمایت قرار دهد چرا که در همه عرصه ها در خط مقدم اطلاعرسانی قرار دارد و نمونه بازر آن نقش پررنگ خبرنگاران در اطلاعرسانی صحیح و بموقع در خصوص پاندمی کرونا بود . لذا پیشنهاد می شود با تشکیل یک کمیته ارزیابی و شناسایی خبرنگاران آنها را زیر مجموعه تشکلات صنفی شان بیمه کرد تا این مشکل عمده مرتفع گردد . 

 مدیردرمان اداره کل تامین اجتماعی استان در این نشست با اشاره به اهمیت نقش خبرنگاران گفت : رسانه ها پشتوانه مسئولین هستند که در توسعه بخشهای مختلف از جمله بهداشت و درمان می توانند اثرگذار باشند، به نقش و اهمیت کار خبرنگاران و فعالان رسانه واقفیم و باید تلاش کنیم تا مهمترین دغدغه آنها ایفای رسالتی باشد که برعهده دارند . 

غلامعباس مؤمنی ضمن تاکید بر ظرفیت های استان هرمزگان ،افزود : بندرعباس و هرمزگان را دروازه طلایی اقتصاد می دانند لذا باید از این دروازه طلایی سهمی برای رفاه شهروندان اختصاص یابد . 

 مؤمنی بااشاره به گستردگی جغرافیایی استان تصریح کرد : برخی شهرستانهای استان با مرکز فاصله زیادی دارند لذا باید برای ارائه خدمات درمانی تمهیداتی اندیشیده شود،به همین منظور توسعه درمانگاههای تخصصی در شهرستانهای هرمزگان در دستور کار قرار دارد ،تلاش می کنیم با احداث درمانگاه تخصصی بندرعباس ، زمینه تبدیل بیمارستان خلیج فارس به بیمارستان فوق تخصصی فراهم گردد . 

وی کاهش تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی را نگران کننده دانست وگفت : در سالهای گذشته تلاش شد تعداد تختهای بیمارستانی از 90تخت به 250تخت برسد اما متاسفانه در سال 1400حدود 100تخت ریزش داشتیم و برای افزایش آن هزینه های زیادی می طلبد .در حالیکه ایجاد یک تخت بیمارستانی 60میلیارد ریال اعتبار می خواهد . تلاش می کنیم با بهره گیری از همه ظرفیت ها این افزایش محقق گردد . 

 مؤمنی در پاسخ به موارد و سئوالات مطروحه حاضران در این نشست گفت :برخی انتقادات وارد است و باید اصلاح شود . اما در حوزه تامین تجهیزات پزشکی باید تلاش کرد ،ما در سال گذشته بیش از 200میلیارد تومان هزینه آنژیو گرافی پرداخت کردیم در حالیکه اگر با 25میلیارد تومان انژیوگرافی را راه اندازی می کردیم این هزینه های گزاف پرداخت نمی شد . یا از یک سوم ظرفیت بیمارستان خلیج فارس استفاده می شود که باید تلاش کرده از تمام ظرفیت ها بهره گرفت ،معتقدم عمر مسئولیت کوتاه است و باید از آن در جهت خدمت به مردم استفاده شود ، لذا نقد رسانه ها را با جان و دل پذیرا هستم چون رسانه ها دلسوزانه مشکلات را مطرح کرده و هدفی جز ارتقای کیفیت زندگی مردم ندارند .

 وی با اشاره به ضرورت توسعه بهداشت و درمان در شهرک های مسکونی از جمله پیامبر اعظم بندرعباس گفت : 77درصد ساکنان شهرک پیامبر اعظم بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند که باید برای ارائه خدمات درمانی به ساکنان تلاش کرد .

  مؤمنی در پایان با قدردانی از تلاش خبرنگاران گفت : آماده همکاری با فعالان این عرصه هستیم و در این راستا باید با برگزاری جلسات تخصصی راهکارها را احصا و عملیاتی کرد .

 گفتنی است در این دیدار نمایندگان انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان بیمه شدگان و فعالان رسانه ای را بیان کرده و خواستار رفع مشکلات موجود شدند .

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان پزشک تامین اجتماعی حوزه بهداشت و درمان فلسفه فعالان رسانه تامین اجتماعی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند

ایسنا/هرمزگان فرماندار شهرستان میناب گفت: راه اندازی فرودگاه برای توسعه شهرستان میناب به عنوان دروازه طلایی سواحل مکران کمک خواهد کرد و باید برای توسعه آن به همه ضرورت‌های مغفول مانده توجه کرد.

محمد رادمهر در نشست با رئیس سازمان هواپیمایی کشور راه اندازی فرودگاه در این شهرستان را ضروری دانست و در خصوص ضرورت احداث فرودگاه در میناب  پیرو دستور استاندار هرمزگان و جزئیات این دیدار افزود: در این نشست مقرر شد بزودی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی کارشناسان این سازمان به شهرستان میناب عزیمت کرده و اقدامات فنی فرودگاه جدید مورد بررسی قرار گیرد. 

رادمهر گفت: راه اندازی فرودگاه در میناب به توسعه این شهرستان به‌عنوان دروازه مکران به خصوص در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد و امیدواریم با همکاری و همراهی سازمان هواپیمایی کشور و با حمایت‌های استاندار محترم این امر مهم که جزء مطالبه اصلی مردم نیز است، تحقق یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است