Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:55:41 GMT

طرح جامعی برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۷۳۸۸

طرح جامعی برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی صبح امروز در جلسه بررسی نحوه فعالیت هیئت اندیشه‌ورز استان، اظهار داشت: هیئت اندیشه‌ورز باید نسبت به شناسایی دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی در سطح استان اقدام کند.

وی بیان داشت: استکبار جهانی در موضوع مواد مخدر شعار مبارزه با آن  را سر می‌دهد اما از طرف دیگر خود مبلغ کشت خلخال و تریاک در حوزه افغانستان است و کار کاشت، داشت و برداشت و  ترانزیت را نیز خود مدیریت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی افزود: اغلب کشورها از طرف سازمان‌های بین‌المللی، بودجه‌های کلانی در راستای مبارزه با مواد مخدر دریافت می‌کنند  که در مقایسه با عملکردشان دوگانگی بسیار واضحی وجود دارد.

طالبی تأکید کرد: در ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در می‌یابیم که بروز بسیاری از آن‌ها به یکدیگر مرتبط هستند به عنوان مثال اعتیاد باعث آسیب‌های متعددی از قبیل طلاق، سرقت و غیره می‌گردد.

وی تصریح کرد: برای ریشه‌یابی و حل دقیق آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت اساتید، نخبگان و صاحبان خرد و اندیشه بهره ببریم، لذا برای هر کدام از معضلات و آسیب‌های اجتماعی که در سطح استان  وجود دارد باید یک طرح جامع تدوین شده و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی احصا شده باید براساس ظرفیت دانشگاه‌ها در بین این مراکز علمی تقسیم شود تا رؤسای دانشگاه‌ها با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز مرتبط، آن‌ها را ریشه‌یابی نموده و راهکار ارائه دهند.

طالبی با تأکید بر اینکه درخصوص مشکلات و چالش‌های اجتماعی، وقتی عنصریابی درستی صورت می‌پذیرد که معضل به درستی شناسایی شده باشد، تصریح کرد: این راهکارهای پیش‌بینی شده توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز مراکز علمی باید بر اساس توانمندی موجود استان بوده و دست یافتنی باشند.

وی اشاره به ساختار و شاکله هیئت‌های اندیشه‌ورز خاطرنشان کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز باید با  حضور اعضای شاخص هیئت‌های علمی مرتبط با موضوع، حوزویان، معتمدین محلی و حتی دانشجویان مؤثر شکل بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: افراد عضو هیئت‌های اندیشه‌ورز باید از لحاظ شاخصه‌های اعتقادی، ایمانی، مذهبی، ولایی و انقلابی در سطح رؤسای دانشگاه‌ها باشند.

طالبی متذکر شد: جلسات هیئت‌های اندیشه‌ورز باید به صورت منظم در دانشگاه‌ها برگزار شود و مصوبات هر دو ماه یکبار در جلسه استانی مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا طالبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی آسیب های اجتماعی مواد مخدر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هیئت های اندیشه ورز آسیب های اجتماعی اندیشه ورز معاون سیاسی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان