Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@02:12:08 GMT

«عثمان محمد پرست» خنیانگر موسیقی مقامی خراسان درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۷۴۳۸

«عثمان محمد پرست» خنیانگر موسیقی مقامی خراسان درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود باعقیده اظهار کرد: عثمان محمدپرست استاد پیشکسوت و دوتار نواز معروف کشور و استان خراسان رضوی حدود ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه در سن ۹۴ سالگی در بیمارستان ۲۲ بهمن شهر خواف به دیار باقی شتافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف افزود: این استاد شاخص موسیقی سنتی کشور از ۱۰ سالگی با دوتارنوازی مأنوس بود و آثار مطرح و معروف مختلفی شامل چاوشی و سرحدی از خود به یادگار گذشته و در همایش‌ها و آئین‌های مختلف در داخل و خارج کشور به اجرای برنامه پرداخته است

وی ادامه داد: نام مرحوم محمدپرست به عنوان گنجینه زنده بشری در زمینه موسیقی مقامی در میراث فرهنگی ناملموس کشور طی سنوات گذشته به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 5494001

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی موسیقی نواحی عثمان محمدپرست بوشهر کرمانشاه احتکار گرد و غبار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها کالاهای اساسی ویروس کرونا آمار کرونا تنظیم بازار خراسان رضوی مشهد ایلام گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در 23 سالگی: وینی به رکورد گرت بیل رسید!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم لالیگا در ورزشگاه خانگی رئال سوسیداد به مصاف این تیم رفت و موفق شد با تک گل آردا گولر برابر حریف به پیروزی برسد و سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد.

انجام دو بازی پرفشار برابر منچسترسیتی و بارسلونا در هفته گذشته باعث شده بود که کارلو آنچلوتی به صورت جدی به فکر بازی حساس برابر بایرن مونیخ در نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باشد که قرار است سه‌شنبه شب برگزار شود و به همین دلیل به بسیاری از بازیکنان ترکیب اصلی‌اش در این دیدار استراحت داد.

به همین دلیل بود که وینیسیوس در این بازی از ابتدا در ترکیب اصلی قرار نداشت و روی نیمکت نشسته بود و در دقیقه ۶۸ به دستور مربی ایتالیایی به جای گولر وارد میدان شد و حضورش در این بازی باعث شد که به رکورد جذابی دست پیدا کند.

این ستاره برزیلی حالا در ۲۳ سالگی موفق شده است در 258 بازی با پیراهن رئال به میدان برود و شب گذشته با رکورد گرت بیل از نظر تعداد بازی برای این تیم برابر شد که از یک سو هم نشان می‌دهد این بازیکن ولزی در طول دوران حضورش در سانتیاگو برنابئو تا چه حد از میادین دور بوده است.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • در 23 سالگی: وینی به رکورد گرت بیل رسید!
  • ببینید | هشتم اردیبهشت سالروز درگذشت استاد نورالدین رضوی سروستانی
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟