Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آیین نامه‌ای که وزارت راه و شهرسازی به هیئت دولت برای اجرای ماده ۴ قانون جوانی جمعیت پیشنهاد داده، تنها به خانواده‌هایی که ۳ فرزند یا بیشتر از یک همسر باشد زمین یا مسکن تعلق می‌گیرد.

به گزارش بازارنیوز، بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف به تأمین زمین یا مسکن برای خانوار‌هایی است که فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون مذکور) به دنیا آمده باشد، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن این ماده قانونی به این شرح است:

ماده ۴- به منظور تحقق بند «چ» ماده (۱۰۲) قانون پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ متر مربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنین در روستا‌ها یا شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر به‌صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر، در همان محل بر اساس هزینه آماده‌سازی فقط برای یک بار به صورت فروش اقساطی با ۲ سال تنفس و ۸ سال اقساط اعطا نماید و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه، به مالکین تحویل داده می‌شود.

بر اساس تبصره ۳ این ماده از قانون جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است ظرف ۳ ماه از تصویب و ابلاغ قانون، آئین نامه اجرایی ماده ۴ را تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند.

برخی مواد آئین نامه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی به این شرح است:

در آئین نامه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی آمده که این ماده قانونی (اعطای زمین یا مسکن به خانوار‌های ۳ فرزند و بیشتر) مشمول شهر‌هایی می‌شود که نرخ زاد و ولد در شهر زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲.۵ باشد.

در صورتی که بر روی زمینی که به خانوار‌ها در شهر‌های زیر ۵۰۰ هزار نفر داده می‌شود، ساخت و ساز صورت نگیرد، زمین به دولت مسترد خواهد شد.

در صورتی که دولت زمین نداشته باشد، در شهر‌های زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، یک واحد مسکونی دولتی با قیمت تمام شده ساخت و با تنفس ۲ ساله و اقساط ۸ ساله به خانوار داده می‌شود.

زمین یا واحد مسکونی فرزندآوری بالمنفاصه (به صورت نصف نصف) به پدر و مادر داده می‌شود.

خانوار‌های چند همسری به خانواده‌هایی که ۳ فرزند یا بیشتر از یک پدر و مادر به دنیا آمده باشند داده می‌شود.

اولویت با خانوار‌هایی است که فرم «ج» آن‌ها سبز باشد و از خدمات مسکن دولتی قبلاً استفاده نکرده باشند، ولی اگر فرم «ج» خانواده‌ای قرمز بود، اجرای این قانون شامل آن‌ها نیز می‌شود.



/دانشجو

برچسب ها: مسکن ، خانواده ، فرزندآوری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RRc

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن خانواده فرزندآوری وزارت راه و شهرسازی زمین یا مسکن داده می شود خانوار ها بر اساس ماده ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی

 مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در نخستین فرزندآوری به ترتیب ۳۲.۱ و ۲۷.۳ سال بوده است.

به گزارش ایرنا از ثبت احوال، بر اساس آمارهای موجود میانگین سن پدر در نخستین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۲.۱ سال بوده است.

میانگین سن پدر، برای نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال است.

در سال ۱۴۰۲ در بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

همچنین بر اساس گزارش این مرکز میانگین سن مادر نیز در اولین فرزندآوری در کل کشور در این مدت برابر با ۲۷.۳ سال بوده است.
در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴.۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در نخستین فرزندآوری، در بین استان‌ها مربوط به استان تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

 در سال ۱۴۰۱ بیشترین میانگین سن مادران در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با ۳۰.۲ سال و کمترین آن  مربوط به استان و سیستان و بلوچستان ۲۲.۷ سال بود.

همچنین در این سال بیشترین میانگین سنی پدران در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران ۳۴.۴ سال و کمترین مربوط به سیستان و بلوچستان ۲۷.۱ ثبت شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان