Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:07:27 GMT

رفع معضلات اجتماعی به برنامه‌ریزی فرهنگی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۷۵۳۷

رفع معضلات اجتماعی به برنامه‌ریزی فرهنگی نیاز دارد

گروه استان‌ها- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، حاصل تهاجم فرهنگی و  برنامه ریزی دشمن است که رفع این معضلات اجتماعی نیازمند برنامه ریزی فرهنگی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از‌ بیرجند‌، سیدمحمدرضا طالبی صبح امروز در جلسه بررسی فعالیت‌های هیئت اندیشه ورز استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در می‌یابیم که بروز بسیاری از آنها  به یکدیگر مرتبط هستند به عنوان مثال اعتیاد باعث آسیب های متعددی از قبیل‌ طلاق، سرقت  می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای ریشه‌یابی و حل دقیق آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت اساتید، نخبگان و صاحبان خرد و اندیشه بهره ببریم، بنابراین برای هر کدام از معضلات و آسیب‌های اجتماعی که در سطح استان  وجود دارد، باید یک طرح جامع تدوین شده و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ  شود.

کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند درک مشترک همه دستگاه‌ها از مسائل اجتماعی استتقویت برنامه‌های قرآنی در جامعه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را کاهش می‌دهدمعاون وزارت آموزش‌ و پرورش در سنندج: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای مسائل تربیتی دانش‌آموزان در اولویت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: استکبار جهانی در موضوع مواد مخدر شعار مبارزه با آن  را سر می‌دهد اما از طرف دیگر  خود مبلغ کشت خلخال و تریاک در حوزه افغانستان است و کار کاشت، داشت و برداشت و  ترانزیت را نیز خود مدیریت می‌کند.

به گفته وی؛ اغلب کشورها از طرف سازمان‌های بین‌المللی، بودجه کلانی در راستای مبارزه با موادمخدر دریافت می‌کنند که در مقایسه با عملکردشان دوگانگی بسیار واضحی وجود دارد.

طالبی تأکید کرد: هیئت اندیشه ورز باید نسبت به شناسایی دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی در استان اقدام کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی احصا شده باید بر اساس ظرفیت دانشگاه‌ها در بین این مراکز علمی تقسیم شود تا رؤسای دانشگاه‌ها با تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز مرتبط، آنها را  ریشه یابی کرده و راهکار ارائه دهند.

به گفته وی در زمینه مشکلات و چالش‌های اجتماعی، وقتی عنصریابی درستی صورت می‌پذیرد که  معضل به درستی شناسایی شده باشد. این راهکارهای پیش بینی شده توسط هیئت‌های اندیشه ورز مراکز علمی باید بر اساس توانمندی  موجود استان بوده و دست یافتنی باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به ساختار و شاکله هیئت‌های اندیشه ورز خاطرنشان کرد: هیئت‌های اندیشه ورز باید با  حضور اعضای شاخص هیئت‌های علمی مرتبط با موضوع، حوزویان، معتمدین محلی و حتی دانشجویان مؤثر شکل بگیرد.

طالبی ادامه داد: افراد عضو هیئت‌های اندیشه ورز باید از لحاظ شاخصه‌های اعتقادی، ایمانی، مذهبی، ولایی و انقلابی در سطح رؤسای دانشگاه‌ها باشند.

وی متذکر شد: جلسات هیئت‌های اندیشه ورز باید به صورت منظم در دانشگاه‌ها برگزار شود و مصوبات هر دو ماه یکبار در جلسه استانی مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/252/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هیئت های اندیشه ورز آسیب های اجتماعی اندیشه ورز دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب کشتزارهای مازندران براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد دادویه، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ با اشاره به آغاز فعالیت کشاورزان در کشتزارهای استان از میانه‌های فروردین و نیاز به آب برای عملیات کاشت اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پرشدگی رسید.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابلرود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ بیست‌وهفتم فروردین آغاز شد، گفت: از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص پیدا کرده است.

دادویه با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: البته با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.

کد خبر 748797

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد