Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احسان فردآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برگزاری انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در استان خوزستان اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی کل کشور هر ۴ سال یک‌بار در یک رویداد بسیار مهم تحت عنوان «شورای هیئت‌های مذهبی» در یک تاریخ مشخص پای صندوق‌های رأی می‌روند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: این انتخابات در راستای ارتقای سطح فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی از بین مسئولان این هیئت‌های مذهبی به کاندیدای مورد نظر خود رأی می‌دهند و در نهایت نیز شوراهای ۵، ۷ یا ۹ نفره در سطح کشور در همه شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نسبت به اقدامات انجام شده برای برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در سطح خوزستان ابراز خرسندی کرد و گفت: در این استان با آغاز فرایند انتخابات از یک ماه گذشته شاهد اقدامات بسیار خوبی بوده‌ایم؛ ستادهای انتخابات در شهرستان‌ها با حضور همه دغدغه مندان عرصه هیئت و بخش‌های مختلف حاکمیتی تشکیل و کار ثبت نام از کاندیداها آغاز شد.

حجت الاسلام فردآقایی بیان کرد: در مرحله اول این دوره از انتخابات، بالغ بر ۳۳۵ نفر از مسئولان هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌های ۲۸ گانه استان خوزستان ثبت نام کردند و با تشکیل پرونده عملاً وارد فرایند انتخابات شدند.

وی افزود: در ادامه ستادهای انتخابات شهرستان و ستاد استانی ضمن تشکیل جلسه و بررسی پرونده‌های نامزدهای انتخاباتی به بررسی صلاحیت‌های این ۳۳۵ نفر پرداختند و بعد از بررسی‌های مبتنی بر آئین نامه انتخابات، صلاحیت ۲۸۸ نفر که آماری بالغ بر ۸۵ درصد از ثبت نام کنندگان است توسط هیئت‌های بررسی در استان تأیید شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: بعد از بررسی اعتراض‌ها و نهایی شدن اسامی از ۳ روز گذشته همه کاندیداها در سراسر استان خوزستان وارد فرایند تبلیغات انتخاباتی شدند.

وی از حضور پرشور جوانان و بانوان به عنوان یکی از نقاط قوت و قابل توجه این دوره از انتخابات اشاره کرد و افزود: از خصوصیات بارز این انتخابات می‌توان به حضور پرشور و معنادار مسئولان هیئت‌های مذهبی جوان و علاقمند و دغدغه مند نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی اشاره کرد که در کنار پیشکسوتان و پیرغلامان این عرصه به نظر می‌رسد که فصل نوینی در فعالیت هیئت‌های مذهبی رقم خواهد خورد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد: همچنین آمار حضور برخی بانوان که از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواهران در شهرستان‌های مختلف هستند، نسبت به دوره‌های قبل نیز افزایش چشمگیر داشته است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هیئت‌های مذهبی باید به کانون جهاد تبیین تبدیل شوند» گفت: امید است ۳۰ اردیبهشت ماه امسال هر مسئول هیئت مذهبی که دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی است و این امکان را دارد با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی در محل ادارات تبلیغات اسلامی در سراسر خوزستان لبیک معنا داری به ندای رهبر بدهند تا شاهد ارتقای هیئت‌های مذهبی از اسلام و انقلاب در سراسر استان باشیم.

کد خبر 5494017

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان هیات مذهبی مبلغان دینی بوشهر کرمانشاه احتکار گرد و غبار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها کالاهای اساسی آمار کرونا تنظیم بازار خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد ایلام شورای هیئت های مذهبی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی

حسن روحانی در دیدار دوره‌ای با معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.   به گزارش سایت حسن روحانی او در بخشی از اظهارات خود  از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.   موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.   اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها