Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله کاظم صدیقی روز پنجشنبه در نشست دبیران ستادهای استانی امربه معروف سراسر کشور در مشهد افزود: کلمات، بار معنایی دارند و جایگزینی عبارات به صورت بیان شده مقابله با فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در کشور است.

وی ادامه داد: معتقدیم وقتی حرف ناصحانه ای به فرزندان خود می گوییم آن را باید تحت عنوان امر به معروف بیان کرد و زیر چتر این خیرخواهی ناصحانه و البته در سطح کلان، بستر همه خیرات در جامعه رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: خداوند بی تفاوتی را در جامعه نمی بخشد و مطابق روایات آنجا که خدا ظالمی را عذاب می کند، فرد بی تفاوت به ظلم را همان جا مورد عقوبت قرار می دهد.

صدیقی افزود: مطابق آیات الهی حضور مردم در سقوط و هم در صعود حرکتهای اجتماعی سرنوشت ساز است، ما نوکر خدا هستیم و خدا خواسته است که ما به مردم خدمت کرده و با خیرخواهی مردم را به صحنه بیاوریم و برای این کار باید امر به معروف در جامعه به گفتمان تبدیل شود.

وی بر به کارگیری ابزار هنر در خلق محتوای مرتبط با امر به معرف و نهی از منکر تاکید کرد و ادامه داد: باید از هنرمندان بسیجی و زبان روز که همان زبان موثر هنر است در تریبون‌های حساس رادیو و تلویزیون و در راستای ترویج امر به معروف استفاده کرد.

او اضافه کرد: مقوله امر به معروف، همان قضیه هدایت و مخصوص خداست لذا پرچمی که شما به دست گرفته اید مظهر اسم هادی خداست بنابراین کسی می تواند موجب هدایت شود که نور هدایت الهی در درونش باشد و در قدم نخست باید علیه نفس اماره و غفلتهای خود بپاخیزیم.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام این فریضه را راه پرمشقت انبیا و سیدالشهدا عنوان کرد و گفت: باوجود هزینه هایی که می دهیم کسی که منصور الهی شد یقینا شکست ندارد حتی اگر کشته شود، چنانچه سردار سلیمانی با شهادتش ماند و خطش نیز ماندگار شد.

صدیقی افزود: این که مطابق قانون یکی از ائمه جمعه موقت تهران رییس ستاد امر به معروف ونهی از منکر است به دلیل توجه به ارتباط گیری با نهاد ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استانهاست و در استانها نمایندگان ولی فقیه پرچمدار امر به معروف هستند لذا ارتباط ستادهای استانی با نمایندگان ولی فقیه باید یک اصل تلقی شود.

عدم فعالیت ستادهای امر به معروف تهران و اصفهان

دبیر ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز گفت: فعلا فقط ۲ استان تهران و اصفهان در جمع ما حضور ندارند اما سایر استانها در مجموعه ستادهای استانی ورود خوبی داشته اند و دبیرهای استانی آنها فعال شده اند.

سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی افزود: درخواست چهار هزار میلیارد ریال بودجه در سال ۱۴۰۱ داشتیم که بیشتر آن هم برای فعال کردن ستادهای ۴۲۶ شهرستان کشور بود.

وی ادامه داد: دولت، بودجه ما را به میزان ۵۸۰ میلیارد ریال تقدیم مجلس کرد و مجلس نیز بودجه را ارتقا داد و در نهایت توانستیم برای امسال هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال بودجه بگیریم.

دبیر ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر گفت: امسال بودجه این ستاد را زیر نظر سازمان تبلیغات بردند یعنی ما برای هزینه کرد نیازمند تایید سازمان تبلیغات بودیم تا این که در لحظات پایانی تصویب بودجه با رایزنی ریاست ستاد  بودجه امسال در مجلس مستقل شد.

هاشمی گلپایگانی افزود: از دبیرهای ستادهای استانی می خواهیم علاوه بر همراهی با امامان جمعه در استانها با نمایندگان مجلس ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

نشست دو روزه دبیران ستادهای استانی سراسر کشور امروز پنجشنبه در مشهد گشایش یافت و تا فردا ادامه دارد و برگزاری کارگاههای دانش افزایی و دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از دیگر برنامه های این نشست ۲ روزه است.   

برچسب‌ها مشهد کاظم صدیقی امر به معروف و نهی از منکر حقوق شهروندی دولت شهر مشهد قاسم سلیمانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد کاظم صدیقی امر به معروف و نهی از منکر مشهد کاظم صدیقی امر به معروف و نهی از منکر حقوق شهروندی دولت شهر مشهد قاسم سلیمانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر رییس ستاد امر به معروف ستاد امر به معروف ستادهای استانی ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روحی، صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویجی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هر شهر که در زمینه ترویج کتابخوانی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

روحی، اهداف این برنامه را کمک برای دستیابی به توسعه پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام‌بخشی به توسعه فعالیت‌های اجتماعی محور فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه مشارکتی و جهادی در حوزه ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

وی افزود: تناسب فعالیت‌ها با آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، طراحی برنامه‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب ایران، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی، نوآوری در محتوا و شیوه اجرا و استفاده از فضای مجازی از ویژگی‌های کلی برنامه‌های ارسالی شهرها به دبیرخانه این جشنواره است.

روحی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و شبکه‌سازی گفت: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری موضوعی است که در انتخاب پایتخت کتاب ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6097248

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم