Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@17:46:28 GMT

توزيع1100 تن کود سرک بهاره در شهرستان ورزقان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۷۹۳۲

خبرگزاری آریا- مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان از  توزیع1100 تن  کود سرک بهاره در شهرستان  ورزقان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ مهندس سعید پورحیدر در گفتگو با خبرنگاران گفت:  از اوایل دی ماه سال 1400 عملیات حمل و توزیع 1100 تن کود‌های ازته برای شهرستان آغاز شده است و تاکنون حدود90 درصد  کود شیمیایی سرک بهاره توزیع و کماکان روند توزیع کود در شهرستان‌ ادامه دارد که توزیع آن به صورت صدور حواله الکترونیکی و تایید کارشناسان پهنه و صرفا برای غلات درنظر گرفته شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: همه ساله کودشیمیایی موردنیاز شهرستان با همکاری  4 کارگزاری بین کشاورزان این  شهرستان، متناسب با سهمیه هر منطقه توزیع می شود.

مهندس پورحیدر ادامه داد: تامین و توزیع کودهای شیمیایی در شهرستان ورزقان 20 درصد نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: تغذیه گیاهی نقش مهمی در افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی به ویژه گندم دارد به طوری که در مزارع گندم با مصرف کود سرک طبق توصیه‌های مراکز تحقیقاتی کشاورزی علاوه بر افزایش کمی، کیفیت دانه گندم تولیدی از قبیل میزان پروتئین دانه نیز افزایش یافته و خاصیت نان تولیدی از این گندم بهبود می‌یابد. ایازی مدیردفترخبرگزاری آریا در آذربایجانشرقی

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز کشت بهاره به لطف باران‌های بهاری در شهرستان زیرکوه