Web Analytics Made Easy - Statcounter

تد کروز سناتورجمهوی‌خواه از ایالت تگزاس آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست به انتقاد از مذاکرات دولت جو ‌بایدن (رئیس جمهور آمریکا) در وین برای حصول توافقی با ایران بر سر احیای برجام پرداخت.

تد کروز گفت: متاسفانه دولت بایدن به دنبال یک توافق (با ایران) است و متاسفانه آن‌ها نشان داده‌اند که مایلند هر امتیازی بدهند، حتی اگر این کار امنیت و ایمنی اسرائیل را نابود کند، حتی اگر امنیت و ‌ایمنی آمریکا را برهم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ‌در ادامه بدون اشاره به زیاده‌خواهی‌ها و کارشکنی‌های واشنگتن در مذاکرات وین که منجر به ایجاد وقفه در گفت‌وگوها شده است، مدعی شد که آنچه به‌طور موقت موجب توقف این گفت‌وگوها شده، خواسته‌های افراطی و رادیکال ایرانی‌ها است.

این سناتور جمهوری‌خواه با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر خواست ایران برای خروج نام سپاه پاسداران از فهرست تروریستی آمریکا گفت: خوشبختانه همین یک هفته پیش در سنا به طرح باقی ماندن نام سپاه در فهرست تروریستی رای دادم. این مصوبه یک پیروزی قاطع برای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه است که با اتفاق نظر و رای اکثریت دو ‌حزب به تصویب رسید.

وی همچنین به اصلاحیه پیشنهادی خود در این مصوبه برای باقی ماندن تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه سپاه پاسداران اشاره کرد و در ادامه اظهارات خصمانه خود افزود: من امیدوارم که این کار موجب توقف حصول توافق شود اما متاسفانه فکر می‌کنم که کاخ سفیدِ بایدن به هر قیمتی به دنبال یک توافق (با ایران) است.

تد کروز که همواره مواضعی ضد ایرانی دارد و از مخالفان برجام بوده است، همچنین اظهار داشت: دولت بایدن به واسطه روسیه که دشمن ماست، با ایران که دشمن ماست مذاکره کرده است و دشمنان ما بر سر یک ‌میز در حال مذاکره با آمریکا هستند تا به توافقی دست یابند که به اسرائیل و آمریکا آسیب خواهد زد.

به ادعای او، دولت واشنگتن به منظور ترغیب مسکو برای تلاش در جهت دستیابی به توافق بر سر برجام در بحبوحه تحریم روسیه، مبلغ ۱۰ میلیارد دلار در اختیار این کشور (روسیه) قرار داده است.

این سناتور آمریکایی با طرح ادعاهایی واهی و ساختگی درباره فعالیت‌های سپاه پاسداران علیه شهروندان آمریکایی در منطقه باز هم به مخالفت با خواست ایران برای خارج شدن نام سپاه از فهرست تروریستی آمریکا پرداخت و گفت: چرا در شرایطی که به گفته وزیر امورخارجه بلینکن ما ماهیانه دو میلیون دلار برای محافظت از مقامات پیشین، از جمله مایک پمپئو (وزیر امورخارجه سابق آمریکا) هزینه می‌کنیم، می‌بایست با افرادی که گفته‌اند قصد آسیب زدن به مقامات ما را دارند مذاکره کنیم؟ درحالیکه آنها (ایران) همچنان گفته‌اند دست از تلاش علیه مقامات سابق شما و گرفتن انتقام برنمی‌داریم.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درنشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی درباره نتایج سفر انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات وین به تهران و دیدارش با وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که مذاکرات وین متوقف نشده است ‌و تهران منتظر تصمیم سیاسی واشنگتن است.

وی اظهار داشت: مذاکرات جدی در طول این سفر و معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از طرف ایران انجام شد. اگر طرف آمریکایی درخصوص برخی راه‌حل‌هایی که پیشنهاد شد، پاسخ دهد ما می توانیم در موقعیتی قرار بگیریم که همه طرف‌ها برای انجام توافق به وین برگردند.

خطیب زاده تصریح کرد: اگر امروز آمریکا تصمیم سیاسی خود را بگیرد و اعلام کند، می‌توانیم گام مهمی را  در راستای پیشرفت مذاکرات وین برداریم.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: تد کروز توافق با ایران دولت بایدن مذاکرات وین تد کروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد